recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV i mediaportal ustabil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV i mediaportal ustabil?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2007
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Emne: TV i mediaportal ustabil?
    Sendt: 30-Januar-2008 kl. 23:04
Jeg har tidligere kørt med mediaportal bare med musik og billeder, hvilket har kørt meget stabilt. Har lige installeret et FireDTV kort men synes godt nok mediaportal kører meget ustabil med skiftning af kanaler mm. Det nærmest fryser konstant. Jeg kører med standart opsætning, og har dermed ikke været inde og pille ved noget, men kan det virkelig ikke lade sig gøre at mediaportal bliver stabil med tv?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 13:14

Når du siger standard opsætning, så går jeg ud fra at du kørere med den seneste version 0.2.3.0 og TVengine2, ikke TVserver, right?

Kører selv med TVengine 2 og har ikke nogen problemer med mit hauppauge 500 analoge kort. Det tager lige et sekund når man starter tv op´og så et halvt sekunds tid når man skifter kanal, men det er det eneste.

Hvilket hardware har din computer? Hvis det er en ældre maskine med "halvdårlig" hardware så kunne jeg forestille mig at det kunne have noget med det at gøre. Dog har jeg ikke nogen erfaringer med digitalt tv, men som jeg har forstået via deres forum så skulle det virke fint.

Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2008 kl. 14:11
Ja alt er standart i mediaportal.

Styresystemet er Vista 64 bit

Hardware:
3500+ AMD 64
Geforce 7600 GS
1 gb ram
500 gb harddisk
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 01:27

Så kan jeg desværre ikke hjælpe. Har som sagt ikke nogen personlig erfaring med digitalt tv. Umiddelbart ser dit system fint ud, udover at CPU måske ikke er kraftig nok hvis vi snakker HD-kanaler.

Når du siger fryser konstant, er det så kort tid eller fryser den fuldstændigt og går ned? For som sagt kan jeg også godt have lidt delay når jeg skifter kanal.

Til top
the-box Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 09:02
Altså det skifte lidt hvordan det er. F. eks kan der nogen gange gå 5 min imellem hver kanalskift. Og andre gange når jeg starter mit tv er der bare sort skærm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu