recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 TrueHD med onkyo 605
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 TrueHD med onkyo 605

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 TrueHD med onkyo 605
    Sendt: 28-December-2007 kl. 17:47

Har lige siddet og kikket rundt på nettet hvor folk skriver at de kan få ps3'eren til at smide TrueHD ud..

Det undre mig bare lidt for min gider ikke.. min forstærker skriver altid bare Multich ligemeget hvad jeg vælger af lydspor på filmen

Min ps3 er sat op til at sende linear PCM ud og filmen er 300 i blueray som har trueHD lydsporet i sig..

Kan det være fordi mit hdmi kabel ikke er 1.3 understøttet?

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 17:53

du skal sætte den til at sende bitstream ud.

det skulle gøre det.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 18:16
har jeg prøvet.. Så skriver den bare Dolby II/D
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 18:18

det forstår jeg ikke. det er den opsætning min søn har på sin. og det virker fint.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 18:25

Hej nitrotg

Ja, PCM er "rå lydkanaler". Så receiveren ved ikke hvilken lyd den modtager, den afspiller det bare.

Så hvis afspilleren dekoder Dolby TrueHD, og sender det videre til receiveren over en PCM forbindelse, så er det TrueHD selvom receiveren ikke ved det.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 18:26
så det jo bare lidt mærkeligt at mange andre som har samme setup som mig siger de for trueHD på deres skærm :/
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 18:30
Det kan ikke lade sig gøre. PS3'en kan ikke og kommer ikke til at kunne sende bitstream ud (med HD-formaterne), da dens HDMI-chip er lidt spøjs. Men den kommer sandsynligvis til at kunne pakke DTS-HD formaterne ud med en firmwareopgradering senere hen, og så kan PS3'en ligeså meget som de Onkyo-receivere folk febrilsk har smidt tusinder af kroner efter.

Redigeret af Naiera - 28-December-2007 kl. 22:11
Til top
izebreaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2005
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 22:07

Ved ik hvad du mener med febrilsk?? Man får utroligt meget for pengene ved købet at en Onkyo fx 605 (ift fx en Denon med samme specs)

Det er vel ligeså febrilsk at gå ud at købe en Marantz receiver

Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 18:52

Onkyo`s forstærkere er bestemt værd at smide penge efter. Mine gamle dvder har fået et helt nyt liv siden jeg har købt min 705. En ting er at playstation eller andre afspillere kan dekode Hd-formaterne, men har du ikke en god forstærker kan det være lige fedt hvor mange lydformater din afspiller har. Jeg fortryder ihvertfald ikke mit køb, og det tror jeg heller ikke de andre der har købt onkyo gør..

Redigeret af Aqaitas - 19-Januar-2008 kl. 21:46
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det kan ikke lade sig gøre. PS3'en kan ikke og kommer ikke til at kunne sende bitstream ud (med HD-formaterne), da dens HDMI-chip er lidt spøjs. Men den kommer sandsynligvis til at kunne pakke DTS-HD formaterne ud med en firmwareopgradering senere hen, og så kan PS3'en ligeså meget som de Onkyo-receivere folk febrilsk har smidt tusinder af kroner efter.

Øh nej, en PS3 kommer aldrig til at kunne 'ligeså meget' som Onkyo-receiverne bare fordi den kommer til at understøtte et lydformat. Sikke en latterlig kommentar.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2008 kl. 20:58
Hvis du insisterer på at misforstå hvad jeg skriver, så er det selvfølgelig nemt at blive fornærmet
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis du insisterer på at misforstå hvad jeg skriver, så er det selvfølgelig nemt at blive fornærmet

Næ, du skal såmænd bare huske, det er svært at læse imellem linierne, hvis det er det du vil have os til. Du har en generel nedladende attitude til andet end det, DU har valgt som værende den rigtige måde, at gøre tingene på. Så enkelt er det.

Onkyo laver nogle efter min mening (og et par andre) fantastiske Surround Recievere som ovenikøbet kan konvertere HD-lyd. Jeg kender udmærket din holdning til hvor konvertering skal foregå, men derfor er er nogle (heriblandt jeg) som mener den  lige så  godt kan foregå i reciever. Kunne PS3 understøtte bitstream, hvad den åbenbart ikke kan fordi Sony skal spare på HDMI chippen (den er sikkert 50 øre billigere i indkøb), skulle man ikke vente på opdatering af PS3 hvis man har en HD surround reciever.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu