recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pods / Gallo / Argon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPods / Gallo / Argon

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Emne: Pods / Gallo / Argon
    Sendt: 28-Januar-2008 kl. 17:38
Hej recordere!

som overskriften antyder, er jeg på jagt efter nogle nye højtalere til min kommende fladskærm og har ligeledes planer om at købe en Onkyo 605.

Havde overvejet en Harman Kardon, da dens design tiltaler mig særdelse. Men har læst mig frem til at der fås væsenligt mere for pengene ved at købe en Onkyo 605 - selvsamme grund jeg sandsynligt vælger Panasonic fremfor Pioneer, er trods alt en relativt fattig studerende

så mit spørgsmål går vel på hvilke "mini" design speakers der kan anbefales og hvor meget kraft skal der til dem / kan de tåle?

Jeg har det der ligner NUL indsigt i lydmæssig teknik

Al input på et "pænt" lyd setup, men til penge som kan betales. Regner ikke med der skal bruges meget mere end en 8-10k på hele lyd setupet.

Til top
justme, Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 06-December-2007
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 19:39
Jeg har en onkyo 605 og tilhørende pods, og det lyder klasse!

sss
Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 20:14
Lyder lækkert! Du har vel ikke et billede af dit setup?

Er der rigeligt kapacitet i pods til at kunne levere en anstændig lyd?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 23:58
JEg vil også klart sige Onkyo 605 er det bedst køb til pengene. Onkyo er for surround recievere hvad Panasonic er for fladskærme.

Til højtalerne, jeg har hørt alle dem du nævner, og Gallo og Pod er klart de bedste. UDEN TVIVL!
Når det så er sagt, så er det svært at sige hvilken der er bedst, jeg syntes de lyder lidt forskelligt - altså kom ud og lyt til dem!
Det kommer jo også an på hvilke pod du havde i tankerne at købe? For Gallos spiler klart bedre end de mindre pod, mens de nok vil være ca. lige så gode som de større.

Dog ville jeg anbefale Gallo, og evt. kigge på de lidt større, de spiller rigtig, RIGTIG lækkert...!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 10:08

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

JEg vil også klart sige Onkyo 605 er det bedst køb til pengene. Onkyo er for surround recievere hvad Panasonic er for fladskærme.

Til højtalerne, jeg har hørt alle dem du nævner, og Gallo og Pod er klart de bedste. UDEN TVIVL!
Når det så er sagt, så er det svært at sige hvilken der er bedst, jeg syntes de lyder lidt forskelligt - altså kom ud og lyt til dem!
Det kommer jo også an på hvilke pod du havde i tankerne at købe? For Gallos spiler klart bedre end de mindre pod, mens de nok vil være ca. lige så gode som de større.

Dog ville jeg anbefale Gallo, og evt. kigge på de lidt større, de spiller rigtig, RIGTIG lækkert...!!

Med venlig hilsen
Hej

Du nævner intet om Argon ?
Er disse pengene værd eller er Gallo og Pod at foretrække ?

Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 12:44
Det lyder rigtig godt Asklepios,  har ikke fået hørt nogle af dem endnu. Skal ned forbi  HiFi Klubben og TapeConnection her idag... og ellers forbi Fona for at se om de ligger unde med et sæt 3000 KEF.

Det tyder desværre på at blive lidt svært at høre Gallo her i Århus - de eneste forhandlere jeg har kunne finde er placeret i København.
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 14:41

Kan varmt anbefale Gallo. Har dog kun erfaring med Adiva Ti som jeg selv har og er 110% tilfreds med. 

Kristian
Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 14:53
Det lyder godt! :D Har du eventuelt et billede af dit setup?

Bruger du Wall mount til baghøjtallere og flower stand til front...eller wall hele vejen rundt?

Jeg synes dog det vil se lidt akavet ud med en gallo som center, mend et fungerer måske ganske udemærket?
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 15:05

Har desværre ingen billeder endnu, da vi stadig er ved at komme på plads i det nye hus.

Alle fem  (cremehvide) Adivaer sidder på wallmounts. De 4 surround højttalere sidder højt på væggen mens centeren sidder lige under TVet. TVet hænger på væggen med et Vogels beslag så højttalerens placering er ikke noget der generer mine eller fruens øjne, da TVet går et par cm længere ud end højttaleren. Sub'en er gemt ved siden af den ene sofa. Alt i alt et meget diskret setup (så diskret som 50" plasma tillader).

Ved godt placering ikke er super-duper-hjemme-kino-optimal, men den er god nok til mig og tilgengæl er WAF noget af det højeste man kan opnå (især når alle kabler er skjult i væggene).

Skal se om jeg kan få fikset et par billeder en af dagene.

Redigeret af Wilsky - 29-Januar-2008 kl. 15:06
Kristian
Til top
justme, Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 06-December-2007
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af morphar morphar skrev:

Lyder lækkert! Du har vel ikke et billede af dit setup?

Er der rigeligt kapacitet i pods til at kunne levere en anstændig lyd?

Jeg bruger jo mest mit til film, og for satan der er tryk på. Klar og detaljeret lyd. Til musik klarer det sig også fortræffeligt, selvom mange ikke er enige. Jeg har et par pics her.

sss
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Med venlig hilsen
Hej

Du nævner intet om Argon ?
Er disse pengene værd eller er Gallo og Pod at foretrække ?

Hej Lahan,
Om de er pengene værd har jeg svært ved at kunne sige... De er jo en del billigere end Gallo og Pod.
MEN, jeg er slet ikke i tvivl om at både Gallo og pod leverer en bedre lydoplevelse både ved film og musik. Især Gallo leverer en rigtig positiv oplevelse ved musik...

Så hvis jeg skulle vælge mellem de ovenstående modeller, så ville jeg kigge/lytte mere på Gallo og Pod. Men tror som sagt, uden at have studeret dem nøjere, at jeg ville vælge Gallo!!

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
morphar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:33

@Asklepios
Tak for feedbacken! Jeg har været nede at høre de almindelige pods i dag, må sige de spiller ganske fornuftigt - dog ikke sådan man stod i shocktilstand bagefter, men nu var det også et minimal setup nede i HiFi Klubben. En ret lille NAD og blot 2 højtalere uden sub. Men absolut en god lyd!

Var også et smut forbi Fona for at høre KEF HT 3000 serien men den var desværre blevet udsolgt over hele Århus, jeg havde ellers også hørt meget positiv omtale om denne. Hvorvidt den kan konkurrere med Gallo ved jeg dog ikke.

Det har desværre ikke været mulig at finde nogle steder i Århus som forhandler Anthony Gallo - øv! Dem jeg har haft kig på er A'Diva modellen - men har lige sendt forhandleren en mail og bedt om en uddybende forklaring på forskellen på de almindelige og TI serien.

Du har hørt begge? Hvor stor en forskel oplevede du? Jeg synes måske pods manglede lidt gennemslagskraft, men gengav tonerne ret tilfredsstillende.

@Wilsky
Tak for svaret! Det er netop også A'Diva serien jeg har kig på. Måske du kan forklare forskellen på TI serien og den almindelige? Jeg har kunne læse mig frem til at det omhandleren Titanium proces / core - men hvilken konkret betydning det har for lyd forskellen, har jeg ikke kunne få svar på.

Ville meget gerne se et billede af setupet! Ville du have noget imod at nævne hvor du købte dine og til hvilken pris?

Jeg vil komme til at benytte samme placering, mit rum er desværre ikke kvadratisk - så at de sådan uden videre kan placeres mere eller mindre hvor man ønsker spiller også en faktor. At de så oveni købet er en fryd for øjet trækker jo ikke ned ;)

@justme
Tak for svaret!

Jeg var som sagt nede for at få demonstreret et sæt pods idag og de overraskede mig absolut positivt. Flot gengivelse af lyden, men manglede lige det sidste synes jeg. Lækkert setup! Har du overvejet at have højtalerne hængende længere oppe?

Hvordan spiller subben? Fik ingen mulighed for at høre den nede i HiFi Klubben, suk! Den må næsten spille en større rolle end normalt på sådan et kompakt setup.

Redigeret af morphar - 29-Januar-2008 kl. 21:36
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu