Mit problem er dårlig analog kvalitet, lettere udtværet billede ved bevægelser. Jeg har delvist løst problemet ved 3. parts software, hvor jeg kunne justere brilliance m.m.
Spørgsmål 1: Jeg har et PVR-250 med hardwareaccelleration. Vil Avivo hardwareaccelleration på mit ATI HD2600 kunne ødelægge billedet (dobbeltkonfekt)?
Spørgsmål 2: Der snakkes meget om 50 og 60Hz der er skyld i dårlig tv kvalitet. Jeg kører til HD skærm fra DVI til HDMI. Jeg kan vælge 1280 x 720 @ 50Hz (720P50), så jeg forstår ikke hvordan andre har kunnet vælge 60Hz. Mit tv skulle også understøtte 1080i, men det kan jeg ikke vælge. Man kan dog i Catalyst controlcenter tilføje 1080i25, altså 25Hz. Det lyder da ikke af meget. TV'et accepterer den heller ikke. Men hvordan skifter I andre frekvens? Jeg har kun en NTSC opløsning som tilbyder 60Hz.
Spørgsmål 3: Jeg ville jo gerne kunne sammenligne MCE tv billedet, med WinTV6 som følger med Vista (Hauppauge) driveren. Desværre får jeg denne fejl: "Cannot access TV tuner, please check the tuner is connected and the drivers are correctly installed.(0)" ved opstart af WinTV6. Jeg har prøvet med 3-4 forskellige softwarepakker fra Hauppauge. Samme fejl. WinTV6 SKAL kunne køre. Er der andre der har oplevet samme problem?
Spørgsmål 4: Er der nogen der har en løsning til at bruge S-VHS indgangen i Vista, når man ikke har en infrarød modtager?
Det skal lige siges at billedekvaliteten i XP med et FX5700 kort var rigtig godt - tæt på på samme kvalitet som på TV. Kvaliteten i XP med HD2600 er heller ikke god.