|
Kompakt 5.1 DTS-HD/TrueHD surroundsæt |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
Corax
Super bruger Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
Emne: Kompakt 5.1 DTS-HD/TrueHD surroundsæt Sendt: 01-Februar-2008 kl. 01:29 |
Jeg har lige købt en Onkyo 605 receiver hvilket jo er fedt nok med undtagelse af at jeg ikke har nogle højtalere jeg kan tilslutte mit nye vidunder.
Jeg skal bruge nogle sorte kompakt højtalere der kan vægmonteres fordi desværre har jeg kun 15cm at gøre godt med på hver side af TV'et. Jeg har heller ikke råd til det helt store til at starte med. Så jeg tænkte på at købe 2 stk. B&W VM1 højtalere som front højtaler. Så kunne jeg senere udvide med en center højtaler af samme type, en B&W AS2 sub og baghøjtalere af enten samme type eller B&W's M1'ere. Har i andre gode forslag til højtalere i samme prisklasse? Dog gerne billigere og bedre Højtalerne skal primært bruges til at se film med. Når Panasonic’s BD50 kommer skal jeg formodentlig have sådan én også vil jeg gerne være istand til at kunne se BluRay med DTS-HD og TrueHD lyd. Så lige en sidste ting, når jeg har råd er det så bedst at investere i en center eller sub først? |
|
Havgasse
Junior bruger Oprettet: 21-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:54 |
Hej Corax
For alternativer tjek denne tråd: TID=34708&PN=1">Link Har selv kigget på de B&W M1'ere og synes at de spiller rigtig godt - Det er dog et must at man fra starten af anskaffer sig en subwoofer til, da bassen i højtalerne ikke er tilstrækkeligt alene. Det behøver dog ikke nødvendigvis være AS1, AS2 eller AS3 du køber hertil. Hifiklubben har mange alternativer du kan høre sammen med højtalerne. |
|
Panasonic TH42-PV71FA
Xbox360 Sony STR-DE497 Sony DVP-NS330 Macbook 2 GHz Intel Core 2 Duo Focal JMlab´s Sib + Cub 2 |
|
Corax
Super bruger Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 23:48 |
Tak for svaret Havgasse
Jeg havde læst det indlæg og jeg bryder mig bestemt ikke om designet på Pods'ne. Gallo er lidt for dyre og Argon sættet har to gulvhøjtalere. Af andre højtalere jeg har kigget på så kan jeg godt lide KEF men har ikke råd til at købe sådan et 5.1 sæt fra start af. Så har jeg lige fået øje på Paradigm Cinema serien og overvejer nu 3stk. 220 som fronts og center, 2stk ADP som baghøjtalere og en PDR-8 sub som alternativ til B&W'erne. Jeg tager nok ud i Hifiklubben på søndag og ser om de har Paradigm og B&W som demo. Ellers må jeg booke en demo en anden dag. Jeg vil dog stadig påskønne andre forslag og erfaringer med de højtalere jeg kigger på. Redigeret af Corax - 01-Februar-2008 kl. 23:50 |
|
Abolsen
Bruger Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 00:08 |
For det første, så kommer du ikke til at se blu-ray med HD lydspor på et 5.1 setup. Ikke uden at sporet downsamples i hvert fald. HD spor kræver et 7.1 setup for at kunne nydes i fuldt flor.
Og for det andet, så er der (meget) bred enighed om at center-højttaleren er vigtigere end nogen anden højttaler i et surround system. Den er klart vigtigere end subwooferen. Nu siger du dine fronter sidder relativt tæt på billedet, men alligevel, centeren er mucho importante! Held og lykke med det! PS. Snyd ikke dig selv for at gå i andre butikker end HFK. Du vil blive positivt overrasket, både over produkter og service. |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 00:14 |
Eltax Monitor III er en fantastisk højttaler til prisen kr. 500,- per sæt, når du finder dem på tilbud .
|
|
Corax
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 01:05 |
@Abolsen
Begge de nye HD lydspor er lossless og skulle kunne udnyttes fuldt ud med et 5.1 setup. Selvfølgelig giver 7.1 en bedre oplevelse men det er ikke et krav til de nye HD formater så vidt jeg ved. Der er heller ikke plads til et 7.1 system i min lille stue. Jeg har selv den opfattelse af at centeren var det vigtigste så det bliver nok også den der kommer efter fronterne. Og det er et tilfælde de sæt jeg har fundet begge er forhandlet af Hifiklubben. Jeg stødte på Paradigm inde på hifi4all og Hifiklubben er de eneste der forhandler dem og B&W. Jeg fortrækker at finde tingene på nettet og besøge butikkerne bagefter så jeg ved hvad jeg er ude efter. @Hans j Prisen er meget bedre men Eltax Monitor er for store og ikke beregnet til vægophæng. Ellers tak. Redigeret af Corax - 02-Februar-2008 kl. 01:06 |
|
Asklepios
Guld medlem Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 08:53 |
Mange af de nye HD lydspor leveres som 5.1 lyd og ikke som 6.1 eller 7.1. Det kommer efterhånden, men jeg kender ingen HD-DVDer eller Blu-Ray der er forsynet med et 6.1 eller 7.1 lydspor...
Iøvrigt er jeg uenig med din betragtning omkring at finde produkter på nettet og derefter gå i butikker. Du går glip af rigtig meget på den bekostning, ja det er smart og hurtigt, men NEJ, det giver lang fra det bedste set-up. Se dig lidt omkring og hør mange forskellige højtalere, kun på den måde får du det bedste set-up. Og det er ikke nødvendigvis HFK der kan leverer det... Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
Havgasse
Junior bruger Oprettet: 21-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 12:38 |
Vi er helt klart enige i at pods'ne ikke er for kønne Alt for spacy til mig.
Hvis du vælger micro ti galloerne er det faktisk samme pris som B&W M1'erne. Det er dem jeg evt. overvejer. Jeg vil dog klart hellere starte med 2 fronthøjtalere + 1 sub, fremfor 2 fronthøjtalere + 1 center. Ellers mangler bassen simpelthen med B&W M1'erne... Dernæst køber man helt klart centeren |
|
Panasonic TH42-PV71FA
Xbox360 Sony STR-DE497 Sony DVP-NS330 Macbook 2 GHz Intel Core 2 Duo Focal JMlab´s Sib + Cub 2 |
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 13:05 |
Der er jævnligt tilbud på de gode KEF sæt i DBA - har du overvejet at købe brugt ? Her er eks. et komplet 2005.2 sæt til 3000,- http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53201461
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
Corax
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 15:42 |
Mange tak for svarene. Nu har jeg da fået en del mere at tænkte over og både Gallo og KEF er tilbage i overvejelserne. Jeg besøger stadig HFK imorgen men jeg kigger nok også ind i KF scanAudio en anden dag for at hører Gallo'erne.
|
|
camino
Bruger Oprettet: 12-August-2006 Status: Offline Point: 94 |
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 17:54 |
Hvor kan man høre Gallo i kbh ?
|
|
morphar
Bruger Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 18:09 |
@Camino Det kan du ved KF ScanAudio og Lydportalen, begge er officielle forhandlere. CineVision er den danske importør. |
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |