recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lækkert setup (hav lidt tid)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLækkert setup (hav lidt tid)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Emne: Lækkert setup (hav lidt tid)
    Sendt: 30-Januar-2008 kl. 13:53

Hejsa.

Fik tilsendt disse links, med lidt video om et meget lækkert medie center setup. Det tager en hel del tid at se (39 min for første del, 7 min for anden del) Men kan nok give en lidt ideer.. ved det har givet mig lyst til at lege med medie center ihvertfald:

Først:

http://www.on10.net/Link/9e0b02c7-47b5-42ab-8290-27e9f12c198 8/wmv

Der efter:

http://on10.net/Link/3b57cca6-e8e8-4876-a4c2-53eae67996a2/wm v

Det er pænt fedt...men mon man kan komme så langt i
lille dk.... :-)

Hvis det er postet før herinde, så undskyld på forhånd :-D

Mutzer

Mutzer
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2008 kl. 20:31
Meget at det kan i hvert fald lade sig gøre.. Eller faktisk det hele. Spørgsmålet er mere om chefen vil finde sig i at man ser tv på arbejde.. høhø
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 08:00

Ok..lyder jo godt... :-)

Synes bare jeg har læst et sted herinde, noget med en begrænsning i hvor mange kanaler medie center kunne klare af gangen... i dette tilfælde her klarer den jo fint 4 kanaler på en gang.

Iøvrigt nogle fede bokse han har der, hvor tv dekodningen sker i boksen, og så sendes det bare via netkabel til computeren=ingen "tuner" ting i selve mediecenteret..nice :-)

Men det er nok lidt dyrt i strøm det der..så jeg ville nok foretrække jeg kunne vække et lign medie center både via web og bare ved at starte f extender :-D

Mutzer
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:33
Ja det er faktisk nogle ret seje tunerbokse han har der. Dem har jeg desværre ikke set før.
Men det kan jo være han ikke bruger MCE's indbyggede tv-del, hvis du siger den skulle have problemer med at vise så mange kanaler på en gang.
Jeg har ikke så meget på forstand på MCE. Men ved i hvert fald at det kan lade sig gøre med Media Portal.
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 17:34

Lyttede lige lidt til hvad han sagde, og det er nogle ATI digital cable tuner... noget med digital wonder...super smart... forbundet til cen via usb så jeg lige.

Jeg har heller ikke forstand på det, men synes bare jeg læste det i en tråd jeg lurede i herinde.. men det er nok mig der tager fejl.. virker jo for ham.. ham bruger medie center, samt noget webguide.. så det må kunne laves jo :-D

Mutzer
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2008 kl. 23:03

Ideen er super lækker, og også det jeg på sigt satser på med mit eget system: En server der kan være gemt væk, med masser af plads og tunere og så extendere/klienter rundt i de forskellige rum der så kan være væsentligt mindre end hvis man skal have et fuldt system i hvert rum.

Dog ville jeg ikke gøre det med MCE på nuværende tidspunkt. Mit håb er at MediaPortal snart får deres TVserver til at køre stabilt nok til at jeg kan bruge den i dagligdagen. I øjeblikket har jeg problemer bare når jeg prøver at installere den, men det skulle køre ganske udemærket for rigtigt mange.

Jeg er ikke så vild med ideen om at bruge Xbox 360 som extender, da den larmer som ind i helvede bare den er tændt. Hvordan det fungerer med extendere og plugins ved jeg ikke, men det er sikkert at jeg skal have en løsning der er fleksibelt og hvor jeg kan installere plugins og skins som jeg har lyst til.

Webguide ser tilgengæld superlækker ud, især det med at du kan streame tv over nettet og se det ligemeget hvor du er henne. Et sådan interface var faktisk under udvikling til MediaPortal, men det blev droppet, da der vist var nogle problemer med at de havde genbrugt noget kode fra et andet program - Er dog ikke helt sikker. Dog tyder det på at de har planer om at udvikle det igen når tvserver har det bedre.

Alt i alt var det et par spændende vidoer.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 16:19
Der er dog kommet en extender fra Linksys, og der skulle vist også være en på vej fra en anden producent. Men det skal dog siges at hvis du sørger for at fremskaffe den nye Elite Xbox, men den nye processor i, så larmer den MEGET mindre.
Og der skulle være et plugin til Media Portal som gør at den kan arbejde sammen med Xbox'en. Om det så også vil virke med de andre extendere aner jeg ikke.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 20:03

Det er også det jeg mener. Det er lidt usikkert præcist hvordan det fungerer. Og et eller andet sted så undrer det mig at MS ikke kan få MCE til at fungere som extender. Hvis de kan indbygge extender og MCE interface i en Xbox og en lille boks fra linksys, hvor svært at det så at skrive en smule klient kode og smide ind i MCE så du kan bruge dit Mediecenter sammen med en form for server baseret løsning?

Hvis du har en computer og kører MCE på den og gerne vil have den til at fungere som Server, både for medier og for live tv, så er du tvunget til at bruge enten en xbox eller anden extender alle de andre steder. Det virker for mig meget ufleksibelt.

Det er et eller andet sted det som irriterer mig mest ved MCE: Nogen gange virker det som om at dem der sidder og skal lave nye features, ikke rigtigt bruger det selv i virkeligheden og derfor ikke ved hvad der ville være godt. Webguide er jo oprindeligt lavet af en fyr der så sidenhen er blevet ansat af MS.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 21:07
Det forstår jeg ikke helt? Du kan da uden problemer bruge en hvilken som helst anden computer til at tilgå de medier der ligger på din HTPC, som også skal fungere som server...!?!?!?!?!?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 23:22
Ja, medierne er intet problem. Men det kan ikke lade sig gøre med LiveTV.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 23:50
Nå nej det kan det ikke. Der skal du enten bruge Media Portal med TV-server, ellers må du have fat i det plug in han bruger i videoen.
Til top
realper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 14:45
Hvis folk er så imponerede over det her, er det på tide at revurdere sin htpc software.

Microsoft's softsled er vist for evigt en illusion, og remote acces er ikke indbygget.

Jeg bruger derimod SageTV.
Det optager i åbne standarder, og har en genialt simpelt setup, der kan gøre alle de ting man ser i videon på ingen tid.
Man installer SageTV på sin htpc (som kan være en normal stuebox, eller en server i kælderen med tunere i - folk har brugt over 20 tunere i en server).

Dernæst kan man tilgå ALT sit indhold, Live tv, optaget tv, hjemmevidoer, musik, billeder på sin server OVERALT.

På sin bærbare installerer man SageTV Client, som automatisk finder serveren på hjemmenetværket, og giver fuld kontrol over alt.
På alle tv i huset tilslutter man en SageTV (rebranded hauppage) SDTV extender med fjernbetjening, som også giver fuld kontrol.
Hvis man har HDTV bruger man HDTV extenderen.
På uden for hjemme, på arbejde, og i udlandet bruger man SageTV placeshifter som også giver dig fuld adgang til alt dit indhold. Overalt i verden.

Der er også et webinterface, hvis man vil kigge sine programguide igennem, og planlægge optagelser, samt streame videoer igennem det istedet. Fordelen er at man kan transcode dem på serveren, hvis den internet forbindelse man sidder på, er langsom.

Derudover får man muligheden for at fjerne reklamer automatisk, bestemmer hvordan programmet ser ud, brænde dvd'er, online vidoer og meget mere.
Dette kunne lyde som en salgstale, men det er bare nemt som en øjenåbner til dem der ikke ved hvor nemt de kan få det mediecenter de drømmer om.

Og tro mig, det er meget simpelt!

Screenshots:

SageTV Screenshots

Redigeret af realper - 04-Februar-2008 kl. 14:47
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu