|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() Sendt: 05-Februar-2008 kl. 09:31 |
||
Nogen der kender til en NAS med hardware RAID?
NetGears ReadyNAS har, men den er for dyr. Ser ud til alle Synology/QNAP's produkter kører software RAID og det ser ud til at give en del problemer/fejl. Så forsvinder sikkerheden jo ved at køre RAID. Det er ikke nemt at gennemskue hvilken type RAID en NAS kører med... |
|||
![]() |
|||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
||
Hvorfor skal det absolut være Hardware RAID. Hvis maskinen er kraftig nok er der ingen problemer med at kører software RAID. Regner du med at du skal skrive meget på diskene |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
||
Nej, jeg tænker mere på sikkerhed (RAID 1/5). Harddisken i NAS'en kører jo en del.
Hvis man kigger på Synology's forum er der rigtigt mange der har problemer/data tab pga. den OS baseret RAID. Nu er "rigtigt" hardware RAID (som der f.eks. sidder i servere) jo ikke til at betale. Men leder efter en mellemvej, sådan som vi kenders fra de fleste standard bundkort, som ikke er "rigtig" hardware RAID, men skjult software RAID. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men tror jeg køber en almindelig ekstern disk, så jeg kan tage backup af det mest kritiske data manuelt.
Det kunne bare være rart, hvis det skete automatisk :-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så er det jo godt, at Synology har funktionen "local backup", hvor man kan sætte en ekstern harddisk til sin NAS og sætte den til at tage backup efter et tidsskema - tak Synology :-) |
|||
![]() |
|||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
||
ja men hvordan får du hentet de data frem igen, er det bare at sætte den til ens pc? og det er vel kun én mappe den laver backup på ikk? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har ikke prøvet endnu, men går da ud fra at den bare kopiere dataen som den er. Backupdisken skal være formateret i ext3 (linux fil format) eller fat. Men hvis man installere Ext2 IFS (til windows) så ser man den som en helt almindelig harddisk. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |