Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9402
|
Emne: YouSee, er den værd at købe ? Sendt: 06-Februar-2008 kl. 10:35 |
YouSee nye boks, er den værd at købe ?
Gerne med en begrundelse ?
Kun folk der har købt den bør stemme.
Redigeret af lahan - 06-Februar-2008 kl. 10:37
|
|
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1747
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 10:40 |
Hej,
Jeg købte den i går, så måske er jeg ikke den rette til at skrive så meget omkring den endnu.. Det vil jeg så lade være med.
Dog indtil videre syntes jeg den er ok. Langsom i optrækket, menuer giver dog chance for at lave kaffe og tekst tv er noget kedeligt at sidde på.
Men - (altid et men) den er god til at levere varen i HD syntes jeg. Har et 50" bravia, og der syntes jeg det står mægtig flot.
Så hvis du kan se bort fra langsom brug af menu, så er den værd at købe. Men det kun for at kunne se HD kanalerne - helt klart. Intet andet.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
Northgaardi
Ny bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 5
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 10:43 |
Har stemt Den er ok
Fordi, HD kanalerne er superfede, men FW skal helt klart updatets.
Så den bruger mindre strøm i standby samt er hurtiger.
Plus min fjenkontrol til mit samsung fjensyn ikke virker til den endnu
|
|
Kenneth
Bruger
Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 128
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 10:50 |
Jeg har stemt Ok, men mange fejl.
Det er et problem at favoritlisten ikke fungerer ordenligt med nummer tasterne, det er også et problem at strækning af 4:3 til 16:9 ikke fungerer via HDMI. Ligeledes ville det være rart (men mindre vigtigt) hvis der bliver kigget på menu hastigheden og ikke mindst underteksterne på Disc HD
Billedet er væsenligt bedre end da jeg kørte analog - både på SD og HD kanalerne.
Redigeret af Kenneth - 06-Februar-2008 kl. 10:51
|
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 11:22 |
Overordnet set synes jeg boksen er ok. Der er nogle skavanker som jeg håber Yousee får styr på, men til prisen er den ok.
|
|
|
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 11:24 |
lahan skrev:
YouSee nye boks, er den værd at købe ?
Gerne med en begrundelse ?
Kun folk der har købt den bør stemme. |
Jeg kan ikke stemme fordi det vil være misvisende uanset hvad jeg stemmer.
Den viser sikket ok billeder - ja måske endog fine billder.
Den er sikkert bedre en den gamle 'trabant 81 boks' - uden jeg dog selv har set det.
Men den er uhyggelig langsom - og vi taler om 10-15 gang, jeg selv vil sige 25 gange, for langsom.
Der er alt, alt for mange fejl - som nogen vil leve med; men helt ærligt det kan youSee ikke være bekendt.
Meget er kodet efter princippet 'først gør man det', 'så det' og 'så det' etc ... en bestemt plan som udviklerne har tænkt; men god menukodning går ud fra at brugerne kan finde på at trykke på en næsten vilkårlig knap uanset hvor de er i menuen - det er sværere at kode; men ikke umuligt.
Det kan være OK i en opsætning eller download af firmware; men det bliver aldrig forståeligt for den daglige bruger.
Nogen siger at 'det kan teknisk ikke være anderledes'; måske ikke med den boks; men er det ikke blot det gamle 'vi er gået over til EDB' argument ?
youSee har åbenlyst ikke gjort deres hjemmearbejde i topledelsen og stillet nogle klare krav til boksen og dens ydeevne - dvs ydeevnen udover billederne.
youSee kan kun glæde sig over, at Stofa pt. synes endnu værre ude.
Desuden har de haft nogle beta-testere, som bla. skriver her, at ' man kan vende sig til det' og 'jeg synes ikke det er så slemt'. Dermed gør de imidlertid youSee en bjørnetjeneste, fordi enhver kan se og lugte 'lorten'.
Både deres egen og youSee's troværdighed også på alle andre områder lider skade og det er ikke klogt - det er så torskedumt, som det kan blive.
Men billederne er utvivlsomt OK, hvis de udsendes i god kvalitet.
Lars
PS! Jeg synes youSee skal have megen ros og ære for den klare udmelding om fremtiden for digitalt og analogt kabeltv.
* ( til unge læsere: en bjørnetjæneste er en meget dårlig tjeneste)
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 11:50 |
reslfj skrev:
Der er alt, alt for mange fejl - som nogen vil leve med; men helt ærligt det kan youSee ikke være bekendt. |
De alt alt for mange fejl, dem kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om. For jeg er ikke enig.
reslfj skrev:
Desuden har de haft nogle beta-testere, som bla. skriver her, at ' man kan vende sig til det' og 'jeg synes ikke det er så slemt'. Dermed gør de imidlertid youSee en bjørnetjeneste, fordi enhver kan se og lugte 'lorten'. |
Eller måske fordi de IKKE synes det er så slemt. Måske fordi de tager prisen og produktet i sin helhed i betragtning.
|
|
|
RobertoCarlos
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2008
Point: 175
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 11:57 |
Man må desværre give RESLFJ ret i at Yousee slet ikke lever op til
forventningerne..og når man så ringer ind så bliver man bare henvist til
en mangelfuld bruger manual på deres hjemmeside..SÅ ja ja der er
mange ting Yousee skal rette op på..
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 12:16 |
Hvad havde du forventet af en boks til få hundrede kroner?
|
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9402
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 12:22 |
Kandersen skrev:
|
Selvom boksen er billig, så bør man da forvente et produkt der virker. Desuden betaler du jo et pænt beløb hver måned, for at modtage TV.
|
|
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 12:25 |
lahan skrev:
Kandersen skrev:
| Selvom boksen er billig, så bør man da forvente et produkt der virker. Desuden betaler du jo et pænt beløb hver måned, for at modtage TV. |
Enig. Og derfor skal man fokuser på ting der IKKE virker, for at få dem til at virke.
Men som jeg har forsøgt at skrive enormt mange gange nu, så er der forskel på Fejl og Uhensigtsmæssigheder. Fejl SKAL rettes, uhensigtmæssigeheder må man se om man kan ændre på, men ikke noget man SKAL rette.
Derfor sprugte jeg meget præcis for få indlæg siden, hvad det er disse "alt alt for mange fejl" er? Man er nødtil at vide hvad fejlene er, for at kunne rette dem.
|
|
|
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 12:50 |
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
Der er alt, alt for mange fejl - som nogen vil leve med; men helt ærligt det kan youSee ikke være bekendt. |
De alt alt for mange fejl, dem kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om. For jeg er ikke enig. |
Men en tester skal jo netop ikke leve med fejl, men sikre at de bliver rettet. Det med at sige noget er godt, kan man overlade til andre; men hvis man påpeger fejl kan de rettes - og det giver bedre produkter.
Jeg - og utallige andre - har skrevet om om fejlene.
Det starter naturligvis med den manglende betjeningsmanual. Den naive tro på at fordi man kalder boksen en HD boks, så er HD billeder det eneste vigtige. Hvis man ikke har nået at trykke manualen, så er en PDF fil på Internettet da nok til at forstå for de fleste.
Men lad mig blot nævne:
- tekstTV går på side 100 efter et kort kik på tv billedet.
- teksTV er grimt ( fx fra TV2) på en alm skærm.
- favoritmenuer kan ikke vælges med nummertast.
- programlisten følger ikke altid tiden; men hopper til tider til næste eller forrige program hvis man skifter op/ned i de kun 5 programmer der vises.
- menuteksterne er få og små - for små til at læse på et mindre tv uden at pladsen udnyttes til længere programnavne, flere program linier mv.
- Hvis man trykker medens man venter på de næste linier under bygning af favorit listen, kommer man over i menue gem/fortryd/?
- hvordan koder man bekvemt radio ind ?
- hvorfor skal der være umådelige firmware download problemer
- hvorfor er der ikke en bekvem måde at se aktuel kanal, kvalitet mv. folk skriver jævnlig om manglene programmer - så hjælp dem dog.
Kandersen skrev:
reslfj skrev:
Desuden har de haft nogle beta-testere, som bla. skriver her, at ' man kan vende sig til det' og 'jeg synes ikke det er så slemt'. Dermed gør de imidlertid youSee en bjørnetjeneste, fordi enhver kan se og lugte 'lorten'. |
Eller måske fordi de IKKE synes det er så slemt. Måske fordi de tager prisen og produktet i sin helhed i betragtning. |
Men som du ser i indlæg efter indlæg - så er vi mange der ikke er (så) tolerante og (så) overbærende og har ikke (kun) billedkvalitet som 'Gud'.
Hvis youSee ikke tager vor opfattelse alvorlig - så skriver vi ikke her; men underholder med den til næste 'komsammen' vi er til - og det er da helt skidt for youSee.
Lars
PS! Hvornår for de den indonesiske kaffe smidt ud ?
Redigeret af reslfj - 06-Februar-2008 kl. 12:51
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|