|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() Sendt: 22-Januar-2008 kl. 21:52 |
Hej Jeg har denne forstærker: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/cambri dge_540r_v2_surround_receiver_soelv.htm Kan denne modtage de nye lydformater eller hvad? Jeg er ikke meget inde i det med lyd. Kan den kun kører optisk eller coax, eller kan jeg kører 5.1 lyd ind via af phono til seperate indgange???? Jeg har ikke styr på det. På forhånd tak. Mvh. Lasse |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Hej Lasse. Hvis du har en afspiller der kan dekode de nye lydformater internt og sende PCM ud via de analoge udgange på afspilleren, så tror jeg at du vil kunne modtage dem via de analoge indgange på din reciever. (Såfremt den er i stand til at modtage PCM) Dog vil du selvfølgelig kun kunne køre 5.1 da der jo ikke er 7.1 indgang på recieveren. |
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() |
Ved godt det med 5.1. Hvordan finder jeg ud af om den kan modtage PCM? Vil det sige, at kan jeg modtage PCM, kan jeg koble afspilleren til indgang for indgang? Vil det give et bedre resultat end optisk eller coax? Tak for svaret. Mvh. Lasse |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Jeg ville prøve at ringe til hifiklubben og spørge dem. De burde vide det. Om det giver et bedre resultat end de digitale udgange ved jeg faktisk ikke. Det kommer jo bl.a. an på hvor god en decoder der sidder i afspilleren. Har du ikke mulighed for at få hifiklubben til at smide evt. en Samsung BD-1400 for en reciever magen til din via de analoge ud/indgange samt via de digitale så du kan prøve om du kan høre forskel? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er et forsøg værd. Mvh. Lasse |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeg har snakket med Hifi-klubben og min forstærker kan ikke modtage lyd i PCM. Er det så fuldstændig ligemeget hvilken Blu-Ray jeg køber. Jeg har en HD-E1'er men kunne godt tænke mig en Blu-Ray også. Mvh. Lasse |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er jeg bange for, da den, så vidt jeg ved, enten skal kunne dekode de nye formater selv, eller modtage dem som PCM. Nu skal folk endelig rette mig hvis jeg tager fejl. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Hvilken Blu-Ray skal jeg så vælge? Jeg kunne måske tænke mig en panasinic dmp-30. Hvad siger i andre hvilken skulle man vælge? Mvh. Lasse |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har læst på diverse andre foraer at 30'eren har haft lidt problemer med at den sætter LFE (Subwoofer) for lavt i forhold til de andre kanaler hvis man kører PCM ud fra den. Så hvis du regner med en dag at ville gøre det så ville jeg vente på den nye Pana DMP-50 kommer. Den skulle også være profile 2.0. Den glæder jeg mig i hvert fald til at høre nærmere om Du kan læse lidt om problemerne med 30'eren her |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Nu viser sig det sig så, at en anden fra Hifi-klubben siger at jeg godt vil kunne modtage lyd i PCM, så jeg bare skal have en HD-afspiller med 5.1 ud som kan dekode de nye lyd-formater. Hvem skal man nu tro på? Mvh. Lasse |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm ifølge manualen Kan den modtage PCM, men om den kan modtage 5.1 eller kun stereo ved jeg ikke. Du kan jo eventuelt prøve at sætte din Toshiba til Cambridgen og se om ikke du kan få alm DTS ud af det? Jeg tror at Toshibaen kan dekode alm DTS og hvis du kan få det til at spille så burde du også kunne modtage de nye lydformater. |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen, jeg har kun mulighed for at side toshibaen til med optisk-kabel. Der er jo 5.1 pre in på forstærkeren. Hjælper det noget? Mvh. Lasse Redigeret af Basknudsen - 03-Februar-2008 kl. 10:26 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |