Bygone skrev:
Hejsa
Sidder og overvejer og hoppe med på vognen med en bluray afspiller. Sidder og kigger på Sony's S300 hvor jeg får Spiderman og Pirates Trilogierne med i prisen hvilket jeg anser som en en god deal.
Har dog lige et par spørgsmål til S300 afspilleren. Kan se den ikke kan decode de nye lydformater, men hvad får det af betydning for fremtiden. Kan jeg stadig få surround lyd via de "gamle" formater på Bluray skiver?
Kan de nye formater understøttes hvis jeg på et senere tidspunkt køber en af de nye forstærkere som kan decode lyden? via optisk/coax eller hvordan kør det?
Jeg ejer idag en Yamaha A2 Forstærker som efterhånden har en del år på bagen, og vil jo gerne være sikker på at have lyd fra bluray filmene også selvom det fra starten måske ikke bliver det totalt optimale...input værdsættes.
|
Du vil kunne få max bit-rate Dolby Digital og DTS ud af dine Blu-ray film via coax eller optisk.
De nye formater vil ikke senere kunne understøttes med en ny receiver. De nye formater kan i øvrigt slet ikke overføres med optisk/coax, her skal du bruge HDMI.
Du kan dog godt overføre multi-PCM via HDMI fra de film som benytter det.
Redigeret af Iron Man - 07-Februar-2008 kl. 12:29