|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bergur ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 11-Februar-2008 kl. 21:04 |
|
Jeg bruger nomalt min mac som mediecenter via programmet frontrow, men
det er for besværligt i længden. Jeg er ude efter et simpelt mediecenter med masser af plads uden TV tunerhalløj da jeg ikke skal bruge det til noget! Det optimale ville være en mac-mini og en stor ekstern HD, det er dog en pebret løsning! Hvad siger eksperterne til denne lille sag? http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=11004 Redigeret af Bergur - 11-Februar-2008 kl. 21:17 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Jeg tror at du har fundet det forkerte forum. Her snakker vi Media Centre på en Windows platform. Du snakker Mac og noget med at lagre!
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Bergur: Måske du skal kigge lidt på edbpriser.dk
Synes det er alt for dyrt for en NAS med 1TB for 3500,- Et NAS kabinet til 2 harddiske koster i omegnen af 1200kr. (Kan gøres billigere eller dyere) Og en 500GB HDD koster ca. 650,- Så det er ca 1000 kroner i besparelse. Overvej det i hvert fald. Det er ret nemt at sætte harddiskene i en NAS. MCenterFreak: Du sætter dig godtnok ikke meget ind i tingene. Media Center er kun et del af forumet. Der står også HTPC i overskriften. Det betyder at det ikke nødvendigvis skal handle om Microsoft det hele. Og Mac Mini bliver da lige nøgagtigt brugt allermest som HTPC. |
||
![]() |
||
mos-eisley ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 529 |
![]() |
|
Øh hvad Mig bekendt er HTPC (http://en.wikipedia.org/wiki/Htpc) en ret bred formulering, der vel inkluderer TV hvilket LaCie så ikke har, men det dækker altså ikke kun Windows. Redigeret af mos-eisley - 12-Februar-2008 kl. 08:06 |
||
Med Venlig Hilsen
Normann P. Nielsen |
||
![]() |
||
Bergur ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|
Men den boks jeg forsøgte at linke til kan jo også afspille alverdens formater, plus den kan fjernstyres med en remote. Det kan jeg vel ikke hvis jeg propper et par harddiske i et kabinet? :) (NAS?) Sorry for min noobness |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Point taken! HTPC dækkker også Mac |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Måske jeg skulle lytte til mit eget råd. Havde ikke lige set at den kunne sluttes direkte til tv'et. Men sådan en slags boks har jeg ingen erfaring med. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Prøv at tjekke linket ud
![]() lækkerbidsken for os der ikke har brug for TV Tuner i vores mediecenter! |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
|
Jeg kender ikke lige lancie boksen, men når du allerede har en mac kunne du jo gøre følgende. Køb en WD My-book til din MAC, så har du tonsvis af plads til musik og film. Redigeret af lahan - 12-Februar-2008 kl. 15:54 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har allerede en mybook
![]() fladskærmen via dvi-hdmi, det er bare en løsning jeg er ret træt af efterhånden, på trods af at jeg er vild med front row og medfølgende fjernbetjening. Lacien er en mere permanent løsning, hvis den a er så god som der gives udtryk for! |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
|
Jamen så mangler du bare appletv'et som også har front row + samme remote som din Mac. Hvad er det helt præcist du er træt af ved din nuværende løsning. Redigeret af lahan - 12-Februar-2008 kl. 16:28 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er bare træf af den praktiske del med at koble den bærbare sammen med
den eksterne hver gang jeg skal se film og musik. kan fx heller ikke sidde med den i skødet i sofaen imens osv.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |