recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen kanaler med FireDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIngen kanaler med FireDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen kanaler med FireDTV
    Sendt: 12-Februar-2008 kl. 15:15
Hejsa,

Jeg har netop købt en FireDTV, og glædede mig som et lille barn til at få den sat op. Men glæden var kort, da jeg simpelthen ikke kan få den til at fungere...

Jeg satte den til, installerede softwaren fra deres hjemmeside (til MCE) og alt så fint ud, den grønne lampe på forsiden lyser, hvilket vel betyder at alt er godt...?

Da jeg så satte MCE til at scanne efter kanaler, skiftede lampen til at lyse rødt, og den scannede i en evighed, men fandt ingen kanaler.

Jeg kører med Yousee og Vista Ultimate 32bit, og jeg ved at mit CAM og Yousee kort virker, da jeg har brugt begge dele tidligere.

Nogen der ved hvad der kan være galt? Mit signal er i øvrigt fint, da det er samme kabel som jeg har brugt både til Selector og  andre DVB-C kort....

MVH

Kejserjorn
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 16:01
Prøv evt. med FireDTViewer, en minimalistisk udgave af DVBViewer for at konstatere om det virker.

Redigeret af cloudy - 12-Februar-2008 kl. 19:41
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 17:06
FireDTViewer fungerer fint med MCE (DVB-T) drivere hvis du bare lige skal checke det. Der er en manual på digital everywhere's hjemmeside.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 18:01
Det ser ud til at opsætnings programmet, af enelleranden grund, havde installeret den forkerte driver, i hvert fald opdaterede jeg den i enhedshåndtering til DVB-C MCE driveren, og i skrivende stund er der scannet 68% og fundet 86 kanaler, så indtil videre ser det lovende ud 
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:40
fejl

Redigeret af cloudy - 12-Februar-2008 kl. 19:40
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 21:19
Jeg fik det til at virke, men rodede lidt mere med det, og fik på en eller anden måde ødelagt signalet igen...

Skidt med det tænkte jeg, og satte den bare til at søge efter kanaler igen.

Men nu går det pludselig  SINDSYGT langsomt at søge!  Det gik langsomt før (en halv times tid vil jeg tro), men nu tager det nok en halv time at nå op på 5 %!

Jeg har stoppet den og startet igen et par gange, og også prøvet at afinstallere og geninstallere drivere og software til Firedtv. Men det går stadigvæk uhyggeligt langsomt.

Hva er der mon galt? Er der noget jeg kan gøre for at rette op på det, eller skal jeg bare lade den scanne til den er færdig?

MVH

Kejserjorn
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 21:43
Du kan lave en system restore til den opsætning der virkede.

Jeg plejer kun at skanne de frekvenser som indeholder noget brugbart. Tjek Kanderson's frekvensliste her i forummet (sticky op i toppen). Det burde ikke tage lang tid at skanne f.eks frekvensen 626000.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu