Hej Alle
Da jeg for 2 år siden blev gift, blev brylluppet filmet af familien med 2 analoge videokameraer. Jeg fik herefter den rå film på et VHS bånd.
Siden har jeg ventet på en mulighed for at redigere filmen, da jeg har redigeringsprogammet, men kun hardware til digital video.
Nu har jeg jo så fornylig købt mig en DVD-recorder, og opgaven er klar:
Først kopiere VHS-båndet til DVD-optageren og ned på en skive. Herefter DVD-skiven i PC'en hvor den bliver omdannet til en mpeg fil som redigeringsprogrammet kan arbejde med, og til sidst brænde den færdige DVD i computeren.
Se... første punkt, VHS til DVD er klaret, men mit DVD drev i computeren (som er en Plextor brænder) kan ikke læse DVD'en som er lavet i min (JVC) DVD-optager.
Nu tror jeg jo så umiddelbart selv at det er fordi JVC-optageren arbejder i DVD- formatet, og plextor brænderen bruger DVD+ formatet (og den kan eftersigende også kun læse DVD+ formatet).
Hvis det er korrekt, vil jeg straks anskaffe mig en ASUS DVD-brænder, som bruger DVD- formatet. Men inden jeg gør det, vil jeg gerne vide om nogen af jer har haft succes med at lave DVD'ere i optageren som også virker i PC'ens DVD-drev?
Håber jeg har gjort mig nogenlunde forståelig..
Mikkelsen