recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radio over alm fælles antenne kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRadio over alm fælles antenne kabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Radio over alm fælles antenne kabel?
    Sendt: 12-Februar-2008 kl. 22:01

Hej,

Jeg har 2 ganske almindelige fælles-antenne udgange fra væg: TV og Radio. Kablet fra "TV" kan ikke gå ind i radioen - det ligner ellers men er lidt mindre.

Radioen står ved siden af TV'et. Jeg ville helst undgå at trække 2 store kabler hen til disse. Kan jeg ikke bare købe en "splitter" af en slags og splitte "TV" kablet til hhv TV og Radio henne hvor de står?

Håber spørgsmålet giver mening..:)

--

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 22:09

Der er jo naturligvis en mening med 2 seperate udgange, meningen er jo at de skal bruges til det som de er til, der er IKKE TV i radioudgangen og omvendt, lige såvel som der ikke er Data i dem, det kræver, at der er 3 udgange.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er jo naturligvis en mening med 2 seperate udgange, meningen er jo at de skal bruges til det som de er til, der er IKKE TV i radioudgangen og omvendt, lige såvel som der ikke er Data i dem, det kræver, at der er 3 udgange.

Ok - jeg husker bare for år tilbage hvor jeg havde eet antenne kabel ind i min lejlighed. Og der havde jeg så en "splitter" til hhv TV og Radio. Men inden jeg fik den splitter kunne jeg godt se TV direkte fra det kabel.

Men det har måske ændret sig i de sidste 20 år...?

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Ok - jeg husker bare for år tilbage hvor jeg havde eet antenne kabel ind i min lejlighed. Og der havde jeg så en "splitter" til hhv TV og Radio. Men inden jeg fik den splitter kunne jeg godt se TV direkte fra det kabel.

Men det har måske ændret sig i de sidste 20 år...?

Du har formodentlig stadig 'kun' ét kabel ind i dit hus/lejlighed - splitteren er bare indbygget i dåsen i væggen (det er derfor der er to udgange).

-Kent

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 18:28

Ja, med et filter der sender TV signalet til den ene udgang, og Radio til det anden. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu