|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lotte ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2004 Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 16-Februar-2008 kl. 01:34 |
Hej, jeg er ved at skifte anlæg, jeg har dog besluttet at mine højtalere 2 stk. Beolab 8000 og 2 stk. Beolab 6000 skal indgå i det nye setup, da jeg er utroligt glade for dem. Jeg har besluttet mig for en DENON AVR-1908 surround receiver http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1908_surround_receiver_sort.htm der har Pre out, så jeg kan tilslutte min 4 aktive højtaler. Jeg har så kikket på B&W PV1 subwoofer http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/bw_ pv1_subwoofer_sort.htm som jeg selv syntes passer godt til B&O i design, jeg har også hørt den i HIFI klubben, og der yder den flot, ved dog ikke hvordan den vil gå sammen med mine højtalere. Vil i mene at den vil gå godt til mit setup? Jeg skal så også have en centerhøjtaler og her er jeg på bar bund, jeg aner ikke hvad jeg skal satse på, dog er udseende ikke vigtigt her da den skal ligge i mit nye indkøbte Frislev møbel og derfor ikke stå fremme. Jeg går ud fra at denne centerhøjtaler, skal have en hvis størrelse, for at kunne harmonere til mine Beolab, men hvor stor skal sådan en være? Skal den være aktiv eller pasiv? Som jeg har kunnet læse mig til kan jeg skakkens bruge en passiv højtaler selv om alle de andre er aktive. Er det korrekt? Håber i kan hjælpe mig. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det er et imponerende set-up. Hvad angår center skal jeg være dig svar skyldig...
Sub'en der tror jeg at PV-1 vil være god. Sub'en behøver ikke være 100% samme mærke og model da den "kun" spiller de dybe toner... Derfor er den mere "frit valg". Jeg er enig i at PV-1 yder rigtig godt. Men hvis du vil have et alternativ, hvor design også er vigtigt, så syntes jeg du skal tage et kig på Velodyne. IMO så mener jeg at de yder meget bedre. Især den jeg har og nr. større er rigtig flotte og elegante, og så spiller de simpelthen rigtig godt, især ved musik. Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Lotte ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2004 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Det vil jeg undersøge, dog regnede jeg kun med at bruge subwooferen til film, da jeg i forvejen har, måtte sætte bassen ned på B&O højtalerne, da bassen er voldsomt, når jeg høre musik, både ungerne og naboer klager hvis bassen er sat for højt. Fordelen i at få en subwoofer, skulle give et bedre lydbillede, da jeg vil få det lydspor som er beregnet til subwooferen og som jeg p.t. må undvære. Hvor kan jeg i givet fald høre en Velodyne subwoofer? Jeg bor i Nordsjælland, og har ikke kunnet finde en butik via nettet som fører dem. Kan de kun købes via nettet? Er der ingen der kan give mig et svar på det med centerhøjtaleren? Jeg kan selvfølgelig bare prøve med den passiv centerhøjtaler som min yngste søn har i sit setup, men jeg vil jo nødig ødelægge noget, men jeg kan måske ikke lave ulykker ved bare at prøve forsigtigt. Jeg har været i HIFI klubben, men de kunne ikke svare mig, da de ikke arbejder med aktive højtaler og derfor ikke har erfaring, med disse. Ville jo gerne have det på plads inden jeg henter surround receiveren, så jeg kan få det hele hjem på en gang. Redigeret af Lotte - 16-Februar-2008 kl. 22:22 |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
CSN teknik tager 10 kilo for en spl 1200r, bedre end pv1, men ikke samme design, csn havde en demo til 9 kilo for 3 uger siden. Har selv en ![]() ![]() Redigeret af SVP03 - 17-Februar-2008 kl. 13:17 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det, men jeg plejer som regel at se på en vare før
jeg køber den. |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Flemming fra kt radio sagde til mig at de overvejede at sælge dem, prøv at kontakte ham og hør om de er kommet videre med det.
www.ktradio.dk Vesterbrogade. www.csn-teknik.dk |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg har fundet flere, steder på nettet hvor der er
billeder af dem, jeg vil prøve at ringe rundt til de steder der har dem, de kan
formentligt give mig et sted, der forhandler dem. Eventuelt kan jeg jo få den
hjem på prøve. Angående, centerhøjtaler, kan det være at jeg skal prøve Peter Pan i hans tråd, det kan være han kan svare mig på om det skal være en aktiv center højtaler, jeg kan se at han har prøvet lidt af hvert med B&O. |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |