recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BD-30 Skuffer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic BD-30 Skuffer

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic BD-30 Skuffer
    Sendt: 19-Februar-2008 kl. 15:30

Jeg er på udkig efter en ny BD-player da jeg syns min PS3 larmer rimeligt meget! Jeg ønsker også en god SD-gengivelse og havde store forhåbninger til Panasonics nye generation! BD30/50!!!

Her er en anmeldelse fra et højt estimeret site:

http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews /dvd-players/panasonic-dmp-bd30-blu-ray-player-benchmark-rev iew.html

Ikke alene er der en fejl i LFE, men den er forfærdelig til SD-DVD!!

Hvornår kommer der en god maskine??

Skal vi virkelig op i DENON- prisklassen for at få et godt produkt?

(ps. de lover på sitet iøvrigt at PS3 med firmware update kommer på deres benchmark -liste snart, og at vi bliver skuffede over bla. sd.dvd)

Øvøvøvøvøvøvø!!! Jeg havde lige glædet mig!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg er på udkig efter en ny BD-player da jeg syns min PS3 larmer rimeligt meget! Jeg ønsker også en god SD-gengivelse og havde store forhåbninger til Panasonics nye generation! BD30/50!!!

Her er en anmeldelse fra et højt estimeret site:

http://www.hometheaterhifi.com/cd-dvd-player-product-reviews /dvd-players/panasonic-dmp-bd30-blu-ray-player-benchmark-rev iew.html

Ikke alene er der en fejl i LFE, men den er forfærdelig til SD-DVD!!

Hvornår kommer der en god maskine??

Skal vi virkelig op i DENON- prisklassen for at få et godt produkt?

(ps. de lover på sitet iøvrigt at PS3 med firmware update kommer på deres benchmark -liste snart, og at vi bliver skuffede over bla. sd.dvd)

Øvøvøvøvøvøvø!!! Jeg havde lige glædet mig!

Hej Pede, nu ved jeg jo ikke hvad specifikt du går efter, men Samsung BD P1400 er stadig en glimrende BD-Player

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:02
Den får så stort set lige så mange tæsk på det site.
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:04

Samsung BD1400 bliver kritikseret lige så meget , BD10A får ros så Hooter du må da synes at han ikke er rigtig velforvaret ham anmelderen. jeg tror at det er sundt at vente på nogle flere test og så må vi se hvad resultatet bliver.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Samsung BD1400 bliver kritikseret lige så meget , BD10A får ros så Hooter du må da synes at han ikke er rigtig velforvaret ham anmelderen. jeg tror at det er sundt at vente på nogle flere test og så må vi se hvad resultatet bliver.

Jo men nu er det jo sådan, at jeg bruger min Samsung  - måske ikke hver dag, men mange gange på en uge, og overraskes såmænd stadig over dens fine kvaliteter.

Ind i mellem er det jo sådan, at en anmelder har sine "specialiteter", og opfyldes disse ikke - så får produktet en elendig karakter. Det man jo skal tænke på ved en anmeldelse er jo også den almindelige bruger, og den mere trænede bruger. Og ikke ens egne holdninger alene. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:23

Hej "Hooter"!

Jamen, BD P 1400 er absolut inde i overvejelserne.. Jeg ville bare gerne have en afspiller der også var top "$" til sd-dvd....

Det med at anmelderen kan være subjektiv er fuldstændigt korrekt! Men på hometheaterhifi.com er det KUN målinger der tages i med i overvejelserne når det kommer til billedkvalitet, derfor bruger jeg gerne den side når jeg skal kigge efter AV-udstyr..

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:28

Jeg har nu kigget efter BD P 1400(eller tilsvarende US model) i benchmark! Kan du ikke lige linke, jeg kan ikke finde den.. Jeg kan finde 1200 derimod!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:31
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:34

Jeg har nu kigget efter BD P 1400(eller tilsvarende US model) i benchmark! Kan du ikke lige linke, jeg kan ikke finde den.. Jeg kan finde 1200 derimod!

Der er ikke en decideret benchmark, men testene omtales dog i anmeldelsen:

"The Sigma Designs decoder also handles all of the DVD video processing duties, and unfortunately doesn't do that great of a job. The BD-P1200 did an outstanding job with de-interlacing and scaling duties with DVD playback due to its Reon
processing, but the 1400 doesn't offer that kind of support.

I performed our entire suite of DVD Benchmark tests on the 1400, and the results were in line with what we've seen from most flag-based progressive scan DVD players. The 1400 does do proper 2-3 pulldown on film-based DVDs so long as the
flags are perfect in the 480i video stream. Any break in cadence results in combing or the player switching to video based processing that softens up the picture quite a bit.

For DVD playback, this player does exhibit CUE issues with alternating 2-3 based content like we've seen from many Disney DVDs. You will probably see a slight flickering in fine detail around solid pronounced colors such as red, blue, and green.
The 1400 does have a chroma filter though for interlaced chroma signals, but it does not apply it for any other cadence.

If you are looking for top flight DVD playback in your system, I would either recommend using a separate DVD player with better video processing capabilities or looking at other Blu-ray player options."
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:38

Tak Hother!

Ja, man slipper nok ikke for at vente til der kommer en BD-afspiller med Reon på disse breddegrader... Havde sq lige håbet at Panasonics nye chip var svaret på mine bønner...

Nå, som de siger, tålmodighed er en dyd! Men , ØV!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:38
Ja han er en hård negl, forstået på den måde, at jeg slet ikke er enig med ham når det drejer sig om afspilning af BD. Og faktisk mener jeg stadig, at Samsungen er en bedre SD afspiller end Toshiba EP35, som slet ikke er dårlig
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:40

Ja, Samsung BDP-1200 kan man ikke regne med i den sammenhæng.

Det er ikke ikke muligt sætte lighedstegn imellem modellerne. BDP-1200 er en af dem som "faldt igennem" og høstede meget kritik (dog ikke for SD DVD - det var mere som Blu-ray afspiller).

Forløberen Samsung BDP-1000 (med seneste firmware) og efternøleren BDP-1400 (med seneste firmware) får meget bedre kritik. Det er med vilje jeg fremhæver det med firmware, for det har vist sig at have stor betydning for disse NextGen afspilleres performance. Dels skal hardwaren være god, men man skal også se på hvilken firmware de er bedømt ud fra, for der kan være kommet en senere rettelse som fikser problemerne.

På samme måde skal man heller ikke sammenligne Panasonic BD30 og BD50. For her kan BD50 godt vise sig at have en helt anden og bedre performance, så det ikke kun er lydformater og Blu-ray profile der skilder dem.

/Lars

Redigeret af Lars - 19-Februar-2008 kl. 16:47
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu