|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
the-box ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2007 Status: Offline Point: 88 |
![]() Sendt: 19-Februar-2008 kl. 21:41 |
Jeg
har en HTPC der i øjeblikket kører med Vista MCE. Vil det være mest hensigtsmæssigt
at køre 32 eller 64 bit? Hvad er fordele og ulemperne?
Min CPU er en AMD 64 3500+, så jeg burde kunne opnå fordele af 64 bit? |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Hold dig til 32 bit. Det er meget svært at finde drivere og andet software til 64 Bit. Og meget af det der findes til 32 bit kan ikke fungere under 64 Bit. Og med mindre du smider ekstremt meget ram i den så har du slet ikke noget at bruge 64 bit til.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm synes da det ser ud til de fleste af mine driver understøtter 64 bit, så hvilke ting er det lige der ikke virker i 64 bit?
|
|
![]() |
|
SK085 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
For det første er det begrænset hvor meget du får ud af, at køre 64 bit istedet for 32 bit. 64 bit er godt, hvis du har nogle programmer som skal kværne en masse tal igennem. Det er altså godt til massere af beregninger osv. Derudover kræver det en del RAM at køre 64 bit, mener de fleste anbefaler 3 GB som minimum, hvor 4 GB eller mere er at foretrække. Den helst store fordel ved 64 bit er, at man samtidig kan allokere mere RAM end i 32 bit.
Så I dit tilfælde vil jeg absolut holde mig til 32 bit. Du vil højst sandsynligt få dårligere performance, hvis du skifter til 64 bit. |
|
NAD C355BEE Stereo Forstærker
2 x Dali Concept 1 Sony subwoofer Indkøbes: NAD CD/DVD-afspiller |
|
![]() |
|
![]() |
Ok 32 bit er bedst :) Men hvilken version af Vista vil være mest optimal? Ultimate eller hvilken?
|
|
![]() |
|
SK085 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Medmindre du mangler noget i den vista du har, så bare fortsæt med den. Jeg har Vista Business på mine to bærbare, men har ikke brug for det. Kun fordi det fulgte med. Ellers ville jeg sagtens kunne klare mig med Vista Home Premium...
|
|
NAD C355BEE Stereo Forstærker
2 x Dali Concept 1 Sony subwoofer Indkøbes: NAD CD/DVD-afspiller |
|
![]() |
|
mos-eisley ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 529 |
![]() |
Enig der - de ting der følger med Ultimate er efter min mening ikke så interessante for de fleste når den første "hype" lige har lagt sig - for nogle vil BitLocker (harddisk kryptering) dog være interessant, men tænk også på dette stiller lidt krav til sikkerhed og backup Ellers vil jeg også mene at 32 bit er at foretrække for ikke pludselig at løbe i irriterende kompabilitets issues. |
|
Med Venlig Hilsen
Normann P. Nielsen |
|
![]() |
|
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
Jeg køre med både 64 bit og 32 bit, og min 64bit er klart hurtigere at arbejde rundt i, syntes også mere stabil. køre med 2 gb ram. men der er stadig som andre siger for få drivere, mit eneste er dog kun det trådløse net fra linksys jeg ikke har driver til, så helt slemt er det ikke hos mig.
|
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Det overrasker mig! Jeg troede at 32 bit ville være nogle få % hurtigere til almindeligt brug og at 32 bit ville være mindst lige så stabil som 64 bit. Hvor mærker du forskellen i hastighed; er det overalt, i applikationer, som er en del af Vista, eller i andre bestemte applikationer? Giver en Vista-licens gratis adgang til at prøve både 32 bit og 64 bit? |
|
![]() |
|
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() |
jeg syntes det går hurtigere når jeg åbner forskellige programmer og bare i det hele taget "roder" rundt. selve login går også hurtigere, (kan nok tilskrives at der ikke er så mange applikationer der skal åbnes) bestilte min 64bit hos MS med licensen fra 32bit. så jo, man køber adgang til begge kan man vel sige. |
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Du har automatisk licens til 32 og 64bit med en Ultimate licens. Men det er også den eneste. Og du må selvfølgelig kun bruge en af gangen.
|
|
![]() |
|
tbukdahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej The-box Jeg tænkte på, om din EPG fungerer, eller om du henter ned selv, og importerer til MCE? http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36147& PN=1 |
|
Vista MCE er nice.... når EPG virker :-(
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |