recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig performance på HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig performance på HTPC setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spillevende Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig performance på HTPC setup
    Sendt: 21-Februar-2008 kl. 12:24

Hej alle

Jeg har et efterhånden ultra irriterende problem med min htpc: den er sindssygt ustabil og performer dårligt. Live tv hakker, og flere kanaler vil slet ikke vises, søgning i musik fryser og den står ofte og kværner på 65-100%cpu, uden jeg har sat den igang med noget særligt. min mediaplayer proces fryser ofte, og skal genstartes osv.

Mit setup:

C2D 6750, Asrock conroe1333 esata2, 4gb corsair pc6400 dual channel DDR2 RAM, FloppyDTV DVB-C kort, Auzentech Mystique 71 HDA lydkort, Samsung 500GB sata disk, Geforce MSI 8600GTS 256mb grafik.

Jeg har installeret min originale Vista Home Premium adskillige gange, med de nyeste opdateringer, der er ingen "overflødige" programmer derpå, jeg har forsøgt forskellige Antivirus programmer (AVG, AVAST), mit floppydtv kort har nyeste firmware, jeg har prøvet utallige codecs (bruger pt. K-lite full codec 3.75) med samme resultat, at maskinen er ustabil, hakker og fryser.

Temperaturen kommer aldrig over 40 grader, selv ved høj belastning, og nu er jeg ved at løbe tør for nye ideer til, hvad der kan få den på ret køl igen. er der nogen der kan se noget galt med mit setup, eller er der noget jeg kan installere for at "overvåge" løbske processer, eller lign?

Sig til hvis der er nogle specs eller detaljer jeg skal gå i dybden med for at hjælpe til en opklaring.

Mvh. Thomas

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 12:31

Hvis den er ustabil og du har prøvet at geninstallere, tror jeg problemet enten er bundkortet eller ram..

er det 4x1gb ram? så ville jeg prøve at tage de 2 ud, og se om den kører bedre med det.

updater firmware på bundkort, hvis der findes en,  og den nyeste driver til chipsæt..

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 12:45

Jeg har tidligere kørt med 2gb RAM hvor den havde samme problemer, men jeg vil helt sikekrt prøve at opdatere drivere til chipset, og upgradere fw til bundkortet. god ide :D

/Thomas

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 14:35

Hej igen. Nu har jeg forsøgt yderligere disse ting:

- opdatering af firmware på tv-kortet, (nedgradering) - ingen effekt

- Opdateret chipset driver og bios - ingen effekt

- stoppet nogle "løbske" processer der åd mere og mere memory - ingen effekt.

Min eventlog er fyldt med fejllogs der omhandler ehsvchost og ehome processerne, sat nogle xml-logs omkring de installerede opdateringer til vista, der ser mærkelige ud.

Er der nogen bud på hvad der kan være galt? kan det være et RAM problem?

Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:22

prøv http://www.memtest86.com/download.html

bruger det ofte ved test af fejl på ram. Har faktisk lige fået byttet et 2 år gammelt par pga konstant stop, samt frysninger. prinet fejl rapporten og fik penge retur.

har du opdateret bios også?

\René

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 07:24

Jep, har opdateret bios.

Jeg prøvede at skifte mine 2 ram blokke, til et par andre jeg havde, og det tyder på at fejlen lå der. Jeg synes den har performet bedre siden da, og har på fornemmelsen, at den skal have en ny install, da jeg har prøvet alverdens ting med den install der ligger derpå i øjeblikket :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu