recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt flere Sonos spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt flere Sonos spørgsmål

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt flere Sonos spørgsmål
    Sendt: 15-Februar-2008 kl. 18:56
Med Sonos følger 30 dages prøvemedlemskab af Sirius Radio, Napster og Rhapsody.

Kan det virkelig passe, at ingen af disse tjenester kan bruger i Danmark?

Og så lige dagens krejler: Er prisen på Sonos hos HFK 100% fast, eller kan de rykkes lidt? Jeg tænker her på, at jeg skal have et bundle + cradle + zone bridge + coax kabel. Er der noget at handle om her (coax kablet måske som det eneste?)?
Anders
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 13:02
Ingen?

Hvis man ikke lige har lyst til at komme med en kommentar her omkring "forhandling" af pris hos HFK, så kan man jo bare sende en PM til mig

Hvad med de tre prøve tjenester?
Anders
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 14:57
Hvis du tror det vil hjælpe på forhandlingsvilligheden, så står jeg også for at investere - jeg skal have bundle + cradle + måske zonebridge + måske extra zoneplayer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 16:12
Det er ikke fordi, jeg tror, det hjælper. Men det kan jo være, at nogen har erfaringer med, at HFK vil give lidt rabat her (men det er nok bare et Argon Coax kabel man får med gratis så). Men lidt har også ret! 
Anders
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 08:44

Oprindeligt skrevet af andefeldt andefeldt skrev:

Med Sonos følger 30 dages prøvemedlemskab af Sirius Radio, Napster og Rhapsody.

Kan det virkelig passe, at ingen af disse tjenester kan bruger i Danmark?

Og så lige dagens krejler: Er prisen på Sonos hos HFK 100% fast, eller kan de rykkes lidt? Jeg tænker her på, at jeg skal have et bundle + cradle + zone bridge + coax kabel. Er der noget at handle om her (coax kablet måske som det eneste?)?

Reglen for Rhapsody og Napster er at de ikke må have danske kunder, da de kun har licens til at sælge musikken i USA. Hvis du kan finde ud af at vælgeUSA som land når du sætter Sonos op, og derefter skjule din IP-adresse når du registrerer dig med en (tilfældig) amerikansk adresse - så skulle det gå fint.

Jeg er overbevist om at der er helt præcis 0 kroner at hente i rabat, selvom du køber både en bundle og en bridge.

Til gengæld er Sonos bare super fedt. Har haft Rhpasody i 3-4 måneder og det er svært at leve uden.

Redigeret af fredtoft - 22-Februar-2008 kl. 08:45
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 09:12
Rhapsody er kun i USA, ja. Men Napster findes i en hel del andre lande også, fx. Tyskland.

Jeg må bare spørge dem meget pænt i HFK så
Anders
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 10:30
Købte mit Sonos i går - der var sgutte noget at handle om, men det er vel også ok set i lyset af, at man kun kan få det marginalt billigere i andre EU lande.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 21:54
Når nu du/I har købt så kan du måske svare mig på et par ting ang. Sonos:

Hvad er det helt nøjagtig for en protokol der kræves understøttet af din net-disk? Er det samba eller er det et rigtigt windows share?

HFK mener at man kan slutte en pc til de netstik der i ZP80/100 og så på den måde for adgang til nettet. Er det korrekt?

Kan den spille Danmarks radio og TV2 radio?

Vakler meget imellem SB Duet og Sonos. Kan på den ene side bedst lide udsendet på SB Duettens remote og på den anden side er Sonos simple opsætning hvor der ikke skal kører noget software på musik serveren at foretrække.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 09:02

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Når nu du/I har købt så kan du måske svare mig på et par ting ang. Sonos:

HFK mener at man kan slutte en pc til de netstik der i ZP80/100 og så på den måde for adgang til nettet. Er det korrekt?

Kan den spille Danmarks radio og TV2 radio?

Enheden skal have adgang til en Router eller lignende der uddeler IP-adresser. Så medmindre du har en sådan anordning installeret på pc'en, så vil det ikke fungerer.

Den kan godt afspille DR og TV2 radio. Enkelte har dog store problemer med DR, men det er selve kodning hos DR og har altså intet med Sonos systemet at gøre. Dem der oplever problemer har samme issues med SB'en.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 22:47
Undskyld jeg siger det, men en DHCP server skal du altid have ellers så kommer du ikke ret langt med noget som helst på nettet. Det vil jeg tro alle, der har en internet forbindelse, har.

Så man kan altså bruge sin Sonos som et netværk til sine pc'er også. Meget fint. Påvirker det afspilningen af musikken eller kan den prioritere datatrafikken så musikken altid har første prioritet?

Hvad er det for nogle problemer de enkelte oplever med DR? Jeg mener kodningen af kanalerne er vel den samme for alle?

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Undskyld jeg siger det, men en DHCP server skal du altid have ellers så kommer du ikke ret langt med noget som helst på nettet. Det vil jeg tro alle, der har en internet forbindelse, har.

En DHCP-server tildeler IP-adresser til netværksbrugerne, når de logger på.
Hvis disse allerede har en IP-adresse, så skal der jo ikke laves noget...
Det er faktisk en god 'netværksskik' at tildele de faste enheder faste adresser.
Derfor har min NAS, min musikspille og min recorder faste adresser. (og navne)

Jeg kunne nemt give de øvrige fem brugere faste adresser og dermed slå DHCP fra på routeren, men der er lejlighedsvis klassekammerater til mine børn, som skal på netværket, så det er ikke så smart.

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Den kan godt afspille DR og TV2 radio. Enkelte har dog store problemer med DR, men det er selve kodning hos DR og har altså intet med Sonos systemet at gøre. Dem der oplever problemer har samme issues med SB'en.

Du vrøvler altså lidt

Det er selvfølgelig ikke DR's skyld, at Sonos ikke kan spille DR's musik.
Min Noxon spiller lystigt alt fra DR. Det gælder både den streamede radio og ikke mindst alle deres podcasts.

Jeg kan gå ind og høre Harddisken eller Mennesker og Medier mange uger tilbage, så jeg aner en lidt sygelighed ift HIFIklubbens forklaring af Sonos' problemer her.
Måske er det Sonos' mangel på UPnP, der spiller ind her? Eller er det fordi, at Sonos mest af alt er baseret på proprietære formater? (Så man kan holde prisen oppe??!!)

Jeg har betalt 1200,- for min spille. Det 5-6-dobbelte skal man af med for at få en pæn overflade, men ringere funktionalitet i Sonos, når det gælder radio i hvert fald.
Så kan selvfølgelig glæde sig over den pæne finish

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu