|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
scaramanga ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 11-Februar-2008 kl. 13:25 |
arrrrrrrrg,snart kan i kigge op mod himlen og se et mediecenter i kredsløb bøvler vildt med den irriterende skærmopløsning,har en irriterende sort kant rundt om mit skrivebord på pc delen(ca3 cm),det har jeg så læst mig til at det er noget man må acceptere når htpcén er forbundet med dvi-hdmi,men så skulle dvd´delen(eller lagret video) jo helst fylde skærmen helt ud!!! men der er det den samme sorte kant rundt om billedet. har et amitech homecenter mediecenter 5xx(aner ikk hvilken) hvori der er et intel onboard grafikkort 945 express chipset,(kan se det hvis jeg går ind under enheds håndtering i hardware) tv er plasma fra panasonic th 42´´panasonic px til at starte med kan jeg ikke vælge 1280#720 prøvede så manuelt at hente nogen drivere fra intel.s side hvor jeg så pludselig kunne se ovennævnte opløsning den valgte jeg så men stadig den sorte kant.... nu er denne 1280#720 indstilling imidlertidig forsvundet igen har så prøvet at genindstallere driver fra intel men den viser ikke denne opløsning når man går ind i avanserede indstillinger igen.... 1.er der ikke et råd til hvad jeg skal starte med at gøre mht driver 2.da jeg ikke er en pc ørn måske der er en venlig sjæl der vil stille det op skridt for skridt i vista 3.skal jeg hente et eller andet prøgram hvor jeg kan taste en anden opløsning ind 4.hvad med de irriterende sorte kanter når jeg ser film både ved windovs medie player og andre eks vlc.player kort sagt er der ikke et godt råd,har læst ALLE over/underscan indlæg venlige hilsener og tak for hjælpen på forhånd |
|
![]() |
|
dkmusic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Kig her. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=947830 Det er ikke så farligt som det lyder, men man skal dog lade være med at kvaje sig!!! Det er i virkeligheden heller ikke så svært som det lyder. Vær opmærksom på at hvis du får PC billedet til at passe på skærmen, og bruger samme opløsning i mediacenter, så får du nok en ca. 1cm kant i højre side (Fatter ikke hvorfor). Så må du lave endnu en opløsning som er trukket lidt til højre i forhold til PC billedet, eller bruge en default opløsning i mediacenter. (Man kan sætte en opløsning kun for mediacenter i indstillinger i mediacenter) Skriv evt. igen hvis der er problemer. Det virker fint hos mig.. |
|
![]() |
|
scaramanga ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
tak ,mange tak...havde opgivet svar men nu skal der godt nok læses lidt på lektier her i week-nden:) tak
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |