Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
joni
Bruger
Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 97
|
Emne: Subwoofer? Nogen råd? Sendt: 22-Februar-2008 kl. 16:11 |
Hej med jer Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med. Det hele startede egentlig med, at jeg snart skal flytte i hus. I den forbindelse ville jeg skifte mit gamle CRT ud med en fladskærm. Efter lang tids søgen, så har jeg bestemt mig for at gå efter Sony 46x3000. Men så skulle der jo også noget HD til, så der blev indkøbt en BD-P1400. Men ak, så kunne jeg jo ikke bruge den fine nye lyd, så jeg blev jo så nødt til at bestille en Onkyo 605 (ham Hother er sku' ved at ruinere mig med hans anmeldelser  ). Men så skal man jo også have HDMI og nye højtalerkabler, så fluks blev disse bestilt i Tyskland. Men men men....jeg har jo også en gammel subwoofer (Jamo SW400E). Denne er dog mere en brum-box end en boom-box => altså ikke meget værd. Så nu langt om længe er vi kommet til mit spørgsmål. Hvilken sub skal jeg gå efter? Som I nok kan regne ud, så er jeg ved at løbe seriøst tør for penge. Heldigvis er det jo ikke dyrt at flytte i hus i forvejen (ironi kan være anvendt  ). Jeg har tænkt mig i omegnen af kr. 2.000 - 3.000 +/-. Jeg har kigget lidt på følgende: - Dali Basis 100 - Dali Concept Sub 12 (dog lige lidt dyrere end jeg ville gå) - eller evt. Polk Audio PSW10. Den kan fås ret billigt via Amazon.com og har fået en forbavsende god anmeldelse her: http://reviews.cnet.com/subwoofers/polk-audio-psw10/4505-113 12_7-31127154.html
Har I et råd til mig. Jeg ved det virklig ikke selv. Jeg ville gerne have en ordentlig subwoofer med det rette THUMP i film. Jeg ved godt at budgettet ligger lidt begrænsninger, men hvad ville i gøre?
Håber I gider hjælpe.
P.S. For det ikke skal være løgn, så har jeg ikke engang fået købt skærmen endnu. Jeg ville vente til jeg var flyttet. 
Redigeret af joni - 22-Februar-2008 kl. 16:12
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 22-Februar-2008 kl. 16:21 |
Nu får jeg nok tæsk igen, men jeg vil ubetinget i den prisklasse anbefale
HarboSound SUB10.
Du får så fed bas til dine film du tror det er løgn.
Læs evt. min anmeldelse på forsiden
|
 |
joni
Bruger
|
Sendt: 22-Februar-2008 kl. 16:24 |
Takker det vil jeg så straks gøre  Andre må dog stadig gerne komme med input.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 22-Februar-2008 kl. 17:13 |
Jeg har købt mig en Dali Basis 100. Jeg syns den er fin til prisen. Prøv at gå i HI-FI Klubben og hør den... Du bliver overrasket! 
Koster ca 3000 + et Sub kabel til 299,- (til LFE)
Fint til en Onkyo
Redigeret af Pede8000 - 22-Februar-2008 kl. 17:34
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
joni
Bruger
|
Sendt: 23-Februar-2008 kl. 02:18 |
Takker for indlæg indtil videre.
Jeg vil aftale en tid for at lytte til HarboSound SUB10.
Har dog også hørt godt om Velodyne CHT-8R (desværre ikke fundet nogen decideret anmeldelse). Nogen der kender til denne?
|
 |
camino
Bruger
Oprettet: 12-August-2006
Point: 94
|
Sendt: 23-Februar-2008 kl. 08:41 |
Jeg har lige købt en HarboSound SUB10. Her får man virkelig meget sub for pengene...
I den prisklasse kan den helt klart anbefaldes..
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 23-Februar-2008 kl. 09:10 |
Velodyne er bestemt også en rigtig god sub. Min kan virkelig flytte luft og vægge hvis det bliver nødvendigt. Men det vigtigste af alt, og hvor jeg er kræsen - lidt ala Thomas Blachman -, er musikalitet. Der syntes jeg mange sub. falder igennem. Men ikke Velodyne, den er utrolig musikalsk. Den klarer alt fra RnB og Techno over rock til klassisk og jazz!  Kan varmt anbefales! Med venlig hilsen PS. Du kan evt. tage kontakt til CSN-Teknik, Christian, han er en super gut, han forhandler Velodyne.
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 23-Februar-2008 kl. 12:16 |
Jeg har prøvet min til techno... masser af bas... måske for meget.. det lød
lidt mudret... men alligevel fedt på en måde.. hehe.
Tror det er en smagssag. Men jeg bruger ikke sub til musik normalt, der har
jeg nok i mine 4 x 10" i forvejen  Men prøves skulle det da :)
|
 |
joni
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2008 kl. 23:56 |
Hej alle Lige en update. Først og fremmest, takker jeg for jeres indlæg. Jeg har så efterfølgende kontaktet både Christian og Peter. Begge utroligt flinke mennesker med super service.  Christian tilbøde at låne mig en helt ny Velodyne, men jeg måtte takke nej, da budgettet ikke var til det. Men tænk sig at han var villig til at sende den til mig uden de store betænkligheder, det må man da sige er service. Jeg fik så aftalt et møde med Peter fra HarboSound. Han tilbød mig også straks en lille demo af hans højtalere. Men da det skulle gå lidt stærkt (mødet blev aftalt med en times varsel), så blev det "kun" HarboSAT10 med HarboSUB10 som kunne demonstreres. Dette var helt fint med mig da jeg i første omgang kun var ude efter sub'en.
Nu vil jeg lige skynde mig at sige, at jeg ikke kender til en masse 10.000+ højtaler, har nogen ingeniørmæssig baggrund eller lign., så min udtalelse er kun baseret på min egen erfaring. Jeg må sige at jeg blev ret positivt overrasket over højtalerne. De havde en anelse for meget diskant til min smag. Umiddelbart synes jeg at de mindede mig meget om Dali Ikon 5/6 højtalerne, hvilket må siges at være flot for så "billige" og små højtalere. Ikke sikkert alle er enige i min subjektive vurdering, men de lød altså ret ens i mine ører . Så på den baggrund glæder jeg mig til at høre hans deciderede fronthøjtalere, som man af gode grunde må formode har en lidt mindre fremtrædende diskant og lidt mere fylde.
Nå, men tilbage til sub'en. Til den pris som den har, så lød den ret godt. God og fyldig bas - uden en masse forvrængen/brummen. Jeg fik hørt lidt forskellige musik numre, samt ikke at forglemme til en demo, Master and Commander på film. Så, for at gøre en lang historie kort, så må jeg have kunne lide hvad jeg hørte, da der gerne skulle stå en SUB10 hjemme hos mig inden ugen er omme .
Igen tak til både Christian og Peter for den gode service. Begge kan virkelig anbefales. Nu kan jeg ikke vurdere hvor godt Velodynen performer, men jeg vil anbefale andre potentielle sub købere, at kontakte de to herrer for en demo.
Redigeret af joni - 05-Marts-2008 kl. 23:57
|
 |
k_mil
Ny bruger
Oprettet: 22-September-2007
Point: 5
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 07:53 |
Hej.
Hvis det skal være lidt billigere så kan jeg anbefale Harbosound HS82.
Jeg har selv lige fået et eksemplar som kører glimrende. Der er rigeligt med overskud til at vælte naboens vitrineskab .
|
 |
mchris
Bruger
Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 89
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 10:12 |
hmm jeg ville måske kigge lidt mere på hvad jeg skal bruge subén til...er det til surround eller musik eller hvad er formålet med den? Og derefter kigge på hva der passer bedst til mit behov. Jeg synes ikke lige umiddelbart jeg kunne se af dit indlæg hva du lige præcis skal bruge subén til. Go fornøjelse.
|
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D
SonyPS3
Panasonic TH-37PX70
4 stk. podspeakers
Gale 10" sub
2 stk. Dali Concept 8
Dali Motif
KISS VR-558
Nintendo WII
|