|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tbukdahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 18-Februar-2008 kl. 23:27 |
Hej med jer Jeg er helt "grøn" i forhold til Vista MCE, men, har tidligere kørt med SageTV og TVGG og SageTV EPG Importer for at få guiden til at virke. Nu har jeg skiftet til Vista Ultimate da min remote kun virker i Vista, og vil naturligvis gerne bruge Mediecenter delen i Vista, og det virker som sådan også næsten okay. Mine spørgsmål er; Jeg har hentet og installeret BladerunnerPRO 3 (ikke 3.5 - kan læse den ikke funker i Vista, rundt omkring på nettet, nemlig - true/false?), og har installeret TVGG - men, aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Nogen der kan give mig en simpel guide til at sætte dette op, evt. hvis det andet ikke kan lade sig gøre/er for omstændigt? Håber virkelig, virkelig... VIRKELIG, der er nogen der kan hjælpe mig, for konen er ved at være så træt af mediecentret, at det praktisk talt hænger halvt ud af vinduet (bor på 1. sal - så det er nok ikke helt sundt for skidtet) |
|
Vista MCE er nice.... når EPG virker :-(
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg vil gætte på at du opgiver det hele når du opdager at der ikke er danske underekster. Det tror jeg ihvertfald ikke der er (jeg har ikke kabel), tager jeg fejl så korriger mig. Jeg tror du er parat til DVBViewer (eller konen er) |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
tbukdahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej igen Så længe man holder sig til analog kanaler, er der fuld undertekst på - er kun ved digital tv der er "€%"# up i dem :-( Men, en guide kunne være rigtigt nice... er nemlig sådan, at konen heller ikke er villig til at spendere flere penge på det.. har efterhånden brugt 11 kilo på hele systemet da jeg selv har bygget det, inkl. Ultimate. Slet ingen bud? |
|
|
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Jeg bruger ikke vista selv men det burde da være muligt. Hvis du ikke kan vælge mellem alle kanaler så, brug postnr. 0000, det kan give lidt flere at vælge imellem. ang. Bladerunner/TVGG, så er de ikke nødvendige. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bor i Holsted, 6670, i Jylland. Men, jeg kan skisme ikke finde ud af at få det til at virke, efter jeg har hentet min EPG med XMLTV. Er der ikke en herinde der har en guide liggende / kan lave en simpel guide til mig hvordan jeg gør i Vista, og evt. også download links til de versioner jeg skal have af de forskellige software's ? håber der er en venlig sjæl der har fået det til at virke og gerne vil hjælpe... |
|
|
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
TVGG er super nemt at bruge og er det eneste rigtige valg hvis man vil have en nogenlunde brugbar EPG i VMC og MCE.
en hurtig guide skrevet ud fra hovedet: 1. installer bladerunner pro 3 (det skal ikke konfureres på nogen måde) 2. installer tvgg2 nyeste beta (mener det er 4) 3. start tvgg op, fortæl den at du bruger mediacenter og vælg de kanaler du kan modtage. Husk at klikke på GEM 4. tryk på grab nu og vent på at kanalerne bliver hentet. 5. når de er henter starter bladerunner automatisk op og kører noget i et kommando promt vindue. Hvis det går godt lukker det ned igen 6. start mediacenter og vælg konfugurer tv signal. vælg kabel som du plejer men når den spørger om postnummer ved epg skal du skrive 0000. 7. der burde nu kun være en valgmulighed der hedder noget med 'EPG...' vælg den og scan efter kanaler. 8. når scanningen er færdig går du ind under tvguide menuen og vælger tilføj guide til kanaler 9. tilføj nu den rigtige guide til hver kanal, gem og du er færdig hvis du vil have TVGG til at grabbe automatisk skal du sætte en planlagt opgave op der starter tvgg med parameterne -grab og -silent Redigeret af BeLLe - 23-Februar-2008 kl. 11:47 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Belle Tusind tak for guiden Jeg har tidligere set en lignende guide andetsted, og gennemgået den, og har også fået dosprompten frem og derefter gået ind og har konfig. tvsignal, valgt 0000, men, det er så her filmen knækker, for den vil nemlig ikke vise at jeg kan vælge EPG, den kommer stadig op med at jeg kan vælge Dansk bredbånd.... manuelt analog eller digitalt kabeltv ??? Skal siges da jeg downloadede tvgg fra hjemmesiden var det ikke under BETA'en jeg hentede, men, dette link http://www.light66.dk/tvggv2/start.html og så hentede jeg fra linket der hedder HENT PROGRAMMET HER. Er det den forkerte version??? Men, sidder på jobbet nu, og vil lige prøve det i løbet af weekenden, og vende tilbage og svare hvordan det gik denne gang... håber at den vil funke... |
|
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Lige meget hvor du bor kan du bare vælge 0000 og manuelt analog. Derefter går du (som tidligere nævnt) ind i settings og mapper den rigtige EPG til den rigtige kanal. Herved bliver visningsnavnet i guiden også opdateret. Ingen problemer der. |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
hvis bladerunner er installeret korrekt burde der ikke være flere valg muligheder når du vælger 0000.
Manuel analog er IKKE den TVGG / bladerrunner laver. Det lyder som om at bladerunner ikke virker helt som det skal. Prøv at installere bladerunner igen hent den fra den australske MCE side og find TVGG2 her: www.light66.dk/download/TVGGV2B6.ZIP Redigeret af BeLLe - 23-Februar-2008 kl. 14:16 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm... nu har jeg forsøgt at afinstallere / geninstallere Bladerunner Pro 3, men, får ikke lov at overskrive .exe filen når jeg har afinstallaeret (den fjerner ikke alt fra ehome mappen), og den ser godt nok ud til, at køre som den skal, når jeg har grabbet fra TVGG (installeret versionen fra linket ovenfor), men, den kommer stadig ikke frem med EPG guide(xmltv guide, eller noget i den retning), tværtimod kan jeg stadig kun vælge dansk bredbånd... analog, eller digital kabeltv ??? Jeg forstår det bare slet ikke !?! |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg tror det er pga sikkerheden i vista. man kan ikke bare få lov til at skrive og slette filer fra windows mappen. Du skal give dig selv fulde rettigheder til ehome mappen.
Der findes flere steder der beskriver hvordan hvis du ikke ved hvordan man gør |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det der brugerstyring i Vista, det er et sandt helvede. Og jeg anbefaler man slår det fra hvis, man har lidt mere indgående kendskab til computere og windows i al almindelighed. Det er en funktion der efter min mening er skabt for at hjælpe hr og fru mindre-vidne-computer-brugere til, at ikke komme til at foretage sig noget, som for andre vil være en åbentlys fejl.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |