recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter og MP3 øv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter og MP3 øv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2005
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter og MP3 øv
    Sendt: 16-Februar-2007 kl. 22:00

Nu høre jeg til dem der ikke har hele album men musik men istedet har en masse filer fra forskellige albums.

Det bevirker at måden man browser musik i både Mediecenter XP og Vista er total ubrugelig, jeg nægter simpelhen at tagge alt mit musik så Mediecenter fatter det.

Hvilke alternativer er der hvis man ønsker at ville browser på mappe struktur ???

Til top
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 23:08

Du bliver nød til at tagge dine filer/MP3'er.

Jeg gør selv brug af følgende:

Fex: Et katalog med det nye i tiden - her vælger jeg alle filerne og sætter album-artist til feks. "forår 2007"

Så vi de dukke op inde i mediacenter som en enkelt folder/albuim/ikon og han så spille alle de titler jeg har i denne mappe.

Hele folderen kan nemt sættes via mediaplayer.

1) i stifinder, Marker alle filerne i folderen, tast ENTER
2) i mediaplayer, CTRL-A, højreklik og vælg advanced tag editor
3) vælg feltet "Album Artist", skriv en tekst som angiver samlingen, fex: Forår 2007

PS: Ikonet i MCE bliver filen folder.jpg i kataloget.

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2005
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 15:30

Ja det var selvfølig en måde at gøre det på.

Dog skal det lige siges at jeg ved hjælp af dette program er kommet videre og nu kan browse mit musik via, mappe struktur http://www.samconsult.biz/webnews/products(10).htm

Jeg håber at det kun er et spørgsmål om tid for der kommer flere af denne slags, det ultimative ville være et plugin til winamp.

Til top
Klauskk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:46
Siden eksisterer ikke mere. Vil du være sød at komme med et nyt link, eller navnet på programmet, så jeg selv kan finde det.
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Klauskk Klauskk skrev:

Siden eksisterer ikke mere. Vil du være sød at komme med et nyt link, eller navnet på programmet, så jeg selv kan finde det.

Det er nok det her:
http://www.mce-software.com/webnews/FileManagerHelp.htm

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Klauskk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Oprindeligt skrevet af Klauskk Klauskk skrev:

Siden eksisterer ikke mere. Vil du v�re s�d at komme med et nyt link, eller navnet p� programmet, s� jeg selv kan finde det.

Det er nok det her:
http://www.mce-software.com/webnews/FileManagerHelp.htm

Tak, jeg kigger på det det når jeg kommer hjem. Jeg skylder en bajer i lufthavnen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 12:15
Det er nemlig en af de ting jeg hader som pesten i MCE. Det er fint nok at de giver muligheden for at synkronisere med Media Players struktur, men det kan fandme ikke passe man skal tvinges.
Jeg har selv 90% albums, og 10% løse filer, så problemet er måske ikke så stort. Men problemet er bare at jeg er ordensmenneske, og har derfor super styr på mine MP3'er i windows egen mappestruktur, og ønsker derfor IKKE at bruge Media Players. Men får jeg et valg? Næ nej.

Godt man har Media Portal. Så slipper man også for at glo på en menu, hvor ens kæreste kan komme til at slette filen, når man er færdig med at se en film.

Redigeret af Nagash - 21-Februar-2008 kl. 12:17
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 20:30
Hvis du alligevel beslutter dig for at tagge så prøv afgjort Musicbrainz picard taggeren. Den kan en masse ting som gør det nemt. Bla. genkendelse af numre på baggrund af akustisk analyse.
Til top
Klauskk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 14:35
Tak for hjælpen. Programmet virker, men det er sløvt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu