|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
The Math ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 23-Februar-2008 kl. 16:39 |
Hey! Jeg har længe søgt en afspiller der kan afspille divx/xvid og det andet format til X264. Har kigget på kiss afspiller, men kan ikke helt finde ud af om det er det bedste. Det er nemlig også muligt at installere en 2part firmware som kan arbejde sammen synology NAS hdd, hvilket er temmelig smart. Har læst andre steder er Xbox også kan afspille. Hvad er jeres erfaringer med: 1. Opdatering/firmware (nye codec) 2. Billedekvalite 3. Brugervenlighed 4. evt andre producenter Det er meningen at afspilleren skal streame filmene fra en NAS hdd (Synology 2TB), hvor billedet/lyden skal afgives via HDMI. Håber I kan hjælpe... :-) På forhånd mange tak |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Prøv Popcornhour , Istar eller Tvix De har yderligere masser af tilslutnings muligheder, og alle har HDMI udgang. |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Xbox har ikke HDMI så der skal du op i Xbox 360 Elite eller en Premium med
HDMI. Hvis du vil have en løsning hvor du kan afspille alt uden, at kny så står menuen på HTPC - ingen over, ingen under. En "stationær" løsning virker måske nu og 6 måneder frem, men så kommer der lige et nyt codec om 6 måneder og så står du igen der og kan ikke afspille dine formater. |
|
![]() |
|
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Kig evt. på TViX M-6500A. Har selv lige bestilt en, og der er ikke meget den ikke kan afspille. Og firmware-opdateringer klarer jo normalt de fleste nye format-introduktioner. 6 måneders levetid er i hvert fald ekstremt underdrevet.
Jeg har selv en lækker HTPC, men der er altså MANGE gode grunde til at vælge et af de små mediecentre. |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Jeg kan finde rigtig mange gode grunde til, at vælge de små som du også
siger. Men hvordan kan jeg være sikker på, at de firmware updates som fx. Popcorn Hour reklamerer med kommer i tide? De 6 måneder var også bare et "skåret-ud-i-pap"-eksempel :) |
|
![]() |
|
![]() |
Tjah, det kan man jo heller ikke være sikker på, men jeg synes nu generelt at producenterne er pænt hurtige til at komme med firmware opdateringer, specielt når det kommer til nye codecs. Det største problem ved de små afspillere, for mig i hvert fald, er hardware-begrænsningerne. F.eks. kan den helt nye TViX M-6500A ikke afspille h264 high profile level 5.1 indhold. Den er simpelthen for sløv - men sådan er der jo så meget, jeg mener, HTPC'er forældes jo også. Men de er så bare lettere at opgradere selvfølgelig.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja de er meget lettere, at opdatere især med codecs.
Sådan en Popcorn Hour ser sq lidt snedig ud... |
|
![]() |
|
The Math ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Kanon! har set lidt nærmere på jeres svar, og jeg må sige jeg er udenover tilfreds med bidragene of responsen. Jeg vil sige jeg også er temmelig begejstret for Popcorn Hour! Lyder til at være lige såden en jeg står og skal bruge. Nemlig uden hdd, så den er lydløs, god firmware updatering, og streaming fra NAS. Lyder til den afspiller alt... Er der nogen der har erfaringer med denne og evt andre i samme grad/kvalitet??? Hvor kan den evt købes? |
|
![]() |
|
![]() |
Faldt lige over denne side: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews Så er det bare hvilken en der er bedst??? |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Du kunne også kigge på denne tråd, som efterhånden strækker sig over 31 sider.
Her er der mange gode råd! http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909& PN=0&TPN=1 Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har godt læst lidt om den! Mit problem ligger nu mere, hvilken producent jeg skal vælge... Kan forstå disse 3 er de "førende": Popcornhour Istar Tvix Hvilken en er så "bedst". Læste et sted Popcorn har HDMI 1.1 og en af de andre HDMI 1.3!!! |
|
![]() |
|
![]() |
Det er jo et spørgsmål om at opveje dit behov mod deres features.
Popcorn Hour har HDMI 1.1, og bruger Sigmas 8634 chip, mens Istars og TViX's nyeste begge fås med HDMI 1.3 og 8635 chip. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |