recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pentax K10D eller K20D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPentax K10D eller K20D

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zuluop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Emne: Pentax K10D eller K20D
    Sendt: 23-Februar-2008 kl. 19:18

Hejsa.

Er der nogen der ved hvad prisen bliver på Pentax K20D med 18-55mm?

Jeg overvejer enten K10D eller K20D, men er lidt i tvivt hvorvidt der vil være for stor prisforskel til at retfærdiggøre de nye features. Lige nu kan jeg få K10D med 18-55mm til i underkanten af 5000kr hvilket lyder ok i mine øre ;-)

Nogen der som sagt kender til den nye pris eller har andre inputs til disse to kameraer?

pft,
Zuluop

Til top
Balduric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 10:25

Den vejledende pris bliver kr. 9.995,- ved introduktionen. Men der kommer helt sikkert hurtig en kampagne pris på et Kit sæt.

Jeg mener dog ikke at prisforskellen mellem K10D og K20D kan refærdiggøres. Specielt ikke når k10D er under 5.000,- Jeg har det selv er det er et super godt kamera. Der selvfølgelig nogle funktioner som mangler i forhold til den nye model. F.eks live view, En lidt større LCD skærm og selvfølgelig flere mpixels.

Hvis du er i tvivl om hvilket du skal vælge vil jeg anbefale dig at vent til de har testet det hos dpreview.com så du kan lave en direkte sammenligning mellem de 2.

Til top
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Odsherred
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 17:01
K10D er ihvertfald et kanon køb lige pt.

Jeg havde selv overvejet at opgradere til K20D (har haft K100D før), men endte med at købe K10D til 4.995 hos bingo foto. Min tanke var at jeg altid kunne sælge 10'eren igen når K20D er faldet noget i pris. Sikkert med mindre tab end prisfaldet på det nye.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu