recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke skifte decoder i DVBViewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ikke skifte decoder i DVBViewer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke skifte decoder i DVBViewer
    Sendt: 23-Februar-2008 kl. 13:56

Hej

Er lige hoppet på vognen med dvbviewer pga. HD i h.264.

Men det virker ikke rigtigt, jeg har et ati hd2600xt kort og bruger vista 32.

Jeg vælger vista evr, cyberlink h.264 og ac3 filter til mine hd kanaler. Men kort tid efter genstarter ati vpu, defor ville jeg gerne prøve med en anden kombination af decodere.

Men jeg kan ikke få det program til at fatte at det skal skifte, de nye er valgt, men det bruger stadigvæk præcis samme config som til at starte med.

Så prøvede jeg med DSFMGR.exe og satte højere og lavere prioritet på filtrene, stadigvæk det samme...

Hvad fanden sker der ? Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre, ovre i deres officiele forum er der ikke megen hjælp at hente :( 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 14:12

Forsøger du en opsætning med hardware acceralation eller hvad?
Og har du installeret driver, der kan håndtere det  m.v.?

Ellers plejer det at virke i DVBviewer med hensyn til opsætning af codecs, at man blot vælger en anden codecs fra dropdown-listen og gemmer rettelsen...

Redigeret af avh - 23-Februar-2008 kl. 14:13
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 14:23

Ja det gør jeg og ja der er styr på driverne.

Systemet kører også blu-ray/hd-dvd afspilning.

Lige meget hvad jeg vælger i dropdown listen bliver det ikke valgt alligevel. Det står der godt nok, men træder ikke i kraft.

Det kan men se under vis - filter, altid det samme, evr, cyberlink h.264 og ac3 filter....

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 16:00
Der findes en setup.xml fil (CMUV under applikations data (windows XP)), hvor alt er specificeret...
Er det ikke muligt at rette det der?

I Vista under programdata findes setup-XML-filen..
Men kan også konstatere at selvom jeg retter filter i option/directx, ja så skiftes der ikke i filtervisningen....
Xml-filen er dog rettet korrekt op...

Redigeret af avh - 23-Februar-2008 kl. 16:13
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 22:23

Præcis... Jeg har noteret mig det samme ang. den xml fil og codec skift, de bliver valgt i programmet og i xml filen. Men filterne skifter aldrig alligevel.

Hvad i al verden er det for et møg program :?

Jeg har forsøgt at sætte en anden decoder til maximum prioritet, med radlight filter manager og logget af og på igen. Det gjorde minus forskel, stadigvæk: evr, cyberlink h.264 og ac3filter.

Jeg kan da ikke være den eneste, eller kan jeg ?

Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 23:24

Jeg har også haft bøvl med codec som ikke ville skifte, men min løsning var at afinstallere alle codec’s og installere dem jeg skulle bruge igen, derefter har jeg ikke haft nogen problemer med at skifte mellem dem jeg bruger

Jeg bruger dog hverken hd-dvd eller blu-ray så helt sammenligelig er casen ikke.

Dog bruger jeg Cyberlink 7 og til lyd ffshow (K-lite mega codec pack)
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 08:34

De eneste codecs jeg bruger i min maskine er nogen der ikke kan undværes. Så det kan jeg desværre ikke prøve.

Det er dog et besynderligt program, jeg får sgu´ snart grå hår af dette.

Ok, det er kun 15 euro, men alligevel ....

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu