|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mmoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 24-Februar-2008 kl. 19:15 |
Hej Er der en ejer af wii som kan fortælle mig om det er muligt at forlænge sonsor ledningen til 10-12 meter ??(hvor lang er den som standard )?? |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
jeg mener, at den er ca. 2 meter, jeg har set et forlængerkabel på 1,8m så det hjælper dig ikke.
Du kan evt. købe en trådløs: http://www.gamebits.dk/shop/sensorbar-344c1.html Jeg ved dog ikke hvor langt den rækker. |
|
![]() |
|
Tulipan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
"Sensor"-baren er bare en stang med nogle infrarøde dioder i enderne, så der sendes ikke noget signal i ledningen ud over ganske almindelig elektricitet. Med andre ord, er det til at købe en batteridrevet eller måske lave en selv for billige penge. Et alternativ kunne være at klippe ledningen over og selv forlænge den, hvilket jeg ikke kan se noget forkert i, da der ikke bliver sendt nogen form for data-signaler. På eget ansvar selvfølgelig
![]() |
|
![]() |
|
birddog ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
Ja, grunden til at den er koblet til Wii'n til at starte med er at det er der den for strøm. Så du kan snildt lave en trådløs selv, eller købe den færdig. Hvis man bare smider en stak fyrfadslys op på en række virker det også i et mørkt rum. Så du kan sagtens som nr.3 skriver bare klippe ledningen også forlænge den. |
|
![]() |
|
Mmoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
ok.. men hvordan virker den så ?? der skal da være en signaludveksling mellem sensorbaren og controlleren og til wii konsollen ?? kan i tage et foto af ledningen + stik og lægge herud ?? |
|
![]() |
|
Tulipan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2007 Status: Offline Point: 181 |
![]() |
I controlleren sidder der et infrarødt kamera, som kan opfange placeringen og størrelsen af op til fire infrarøde punkter. Informationen bliver sendt trådløst fra controlleren til konsollen, som kan udregne hvor markøren skal være på tv-skærmen. Som sagt er der ikke noget signal mellem sensorbaren og konsollen. Som birddog skriver, så prøv at hive stikket til sensorbaren ud og tænd nogle fyrfadslys i stedet. Det er ikke altid, at 'forbindelsen' fra lysene er så stabil, og der er også forskel på hvilke lys man bruger. Når du har set lysene i aktion, vil du være overbevist om, at der ingen forbindelse er mellem sensorbaren og konsollen, da der jo ingen forbindelse er mellem lyset og konsollen
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Du kan prøve at se på http://doctabu.livejournal.com/64758.html, hvis du vil se, hvordan man meget let laver en sensorbar. Fordelen ved en hjemmelavet sensorbar er, at man kan lave den så kraftig, man har lyst til, så man kan bruge den på større afstand. Jeg har ikke selv prøvet mig med en hjemmelavet sensorbar, da jeg bare har brugt et par lys de gange, jeg har skulle bruge en mobil sensorbar.
|
|
![]() |
|
![]() |
TAKKER Skal diodebaren så se controlleren i direkte linie?? jeg har ikke en wii endnu men dette var et spørgsmål som jeg ikke finde i butikkerne..
|
|
![]() |
|
![]() |
Controlleren har et "udsyn" på cirka 45 grader til siderne (altså 22,5 grader til hver side) og cirka 35 grader op og ned. Det infrarøde kamera kan altså ikke opfange noget med mindre det er nogenlunde foran, men jo længere væk man står jo mindre har det at sige. Hvis man står bare et par meter væk og har controlleren i samme højde som sensorbaren, så er der ikke noget problem (og normalt er det heller ikke et problem med bare en enkelt meters afstand).
Se at få købt dig en Wii -- det er et genialt stykke legetøj -- og du kan bruge controlleren til mange sjove ting i forbindelse med din computer ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det gør jeg..... men hov hvad er nu det kan man bruge controlleren til mange sjove ting på pceren ??? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har selv brugt den som mus, når jeg har vist billeder fra computeren på mit tv. Derudover har jeg brugt den som styring til spillet Need For Speed (kan bruges til alle tænkelige spil). Jeg har også brugt controlleren til at styre et par Legorobotter. Det er meget simpelt at bruge controlleren som mus, da der er et lille brugervenligt program, som kan gøre det. Hvis man vil bruge controlleren i spi,l er det en smule mere besværligt, men det kan lade sig gøre for de fleste. Hvis man vil kontrollere en robot, eller alt andet, som kan sættes til computeren, bliver det lidt mere avanceret. Controlleren sættes til computeren via bluetooth.
|
|
![]() |
|
![]() |
wauu dette var jeg heller ikke klar over hvor ligger de programmer ??
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |