recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD DVD fejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD DVD fejl

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Emne: HD DVD fejl
    Sendt: 25-Februar-2008 kl. 19:33

Så skete det utænkelige, min E1 er begyndt at fejle.

Så eller prøvede at se Evan Almighty men efter 7:39 fryser filmen og der kommer en fejl meddelse 408bc504. Filmen var helt ny så var nede og bytte den idag til en ny. Satte den i afspilleren og præcis samme sted kom fejlen igen .

Har tidligere fået den fejl på bourne ultimatum men det var på en låne hd dvd så regnede med det var fordi disken var meget ridset, men dette er ikke tilfældet på 2 helt nye hd dvd'er.

Tog så til Elgiganten med afspiller og film under armen og filmen hvis de ville teste, da den kun er 3 mdr. gammel. Der får jeg af vide at den skal til reperation og jeg bliver kontaktet når den er klar...  Har ikke nogle valgmuligheder, for sådan var købeloven ifølge ekspedient.

Mit spørgsmål er om de kan det, mener at have læst/hørt et sted at hvis varen er mellem 0-6 måneder så skal de automatisk bytte til ny eller tilbyde alternativt produkt hvis de ikke kan skaffe det, eller i sidste udvej lade handlen gå tilbage, da det betegnes som en fejl der har været der fra start. Husker jeg helt forkert?

Håber der er nogle kloge hoveder der har forstand på det, så jeg kan få en ny så jeg slipper for de sædvanlige 4-6 ugers reperations tid, hvis jeg er så heldig. Så smid bare links der beskriver mine rettigheder, så jeg kan tage forbi igen imorgen

Sætter pris på alt hjælp

Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 19:40

Hmm. Uanset hvad, så vil det nok være en god ide at skifte til BD. HD-DVD formatet er død. Produktionen af maskiner er stoppet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 19:42
har BD så dem kan jeg jo se i mellemtiden, men vil nu gerne have min hd dvd hurtigt igen har 50+ hd dvd film og kun ca 20 BD er jo stadigvæk lidt dyre
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:00
De har lov til at prøve reparation først. De første 6 måneder skal forhandler bevise du selv er skyld i skaden, ellers anses den for at være der fra start.

Se her.

Har du opdateret til nyeste firmware v2.8?

Redigeret af Hans j - 25-Februar-2008 kl. 20:02
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:14
ja prøvede at opdatere til 2.8 før jeg byttede film og det hjalp ikke. Så må jeg få taget mig sammen til at købe den ep30 eller 35 nu da jeg så kan se frem til lang reperations sag. Sidst jeg prøvede det hos Elgiganten tog det kun 13 uger
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 21:23
Jeg havde samme problem. Skiven var løs i coveret da jeg fik filmen til jul, og der var gået noget af hubben, som havde ridset skiven. Det efterlod et tydeligt mærke, som jeg troede var årsagen til, at filmen holdte op lige der omkring syv et-eller-andet. TP gav dog uden problemer pengene tilbage, eftersom de ikke havde flere. Pengene brugte jeg så på sammen film + Knocked Up hos Amazon.com

Den amerikanske udgave kører uden problemer.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

ja prøvede at opdatere til 2.8 før jeg byttede film og det hjalp ikke. Så må jeg få taget mig sammen til at købe den ep30 eller 35 nu da jeg så kan se frem til lang reperations sag. Sidst jeg prøvede det hos Elgiganten tog det kun 13 uger

Hvis den er under 30 dage kan du lade handlen gå tilbage. Fatter ikke hvorfor de ikke bare bytter den.
Til top
Jacob P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Rep skal ske inden for rimelig tid, ellers kan du ophæve købet.

Rimelig tid er en svær størrelse men efter 3-4 uger ville jeg høre forbrugerklagenævnet om det er rimeligt.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 08:32
Filmen var ikke gået løs i nogen af dem og ingen mærker der kunne antyde noget, så syns det var sjovt det var præcis samme sted billedet frøs og kom med fejlkoden. De byttede da også filmen uden problemer men det hjalp jo bare ikke. Kan desværre ikke bytte da afspilleren bliver 3 måneder imorgen  Så jeg må blive lidt mere smølf det næste stykke tid
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
SørenR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 08:35

Hej

Jeg før haft samme fejl på flere forskellige skiver. Løsningen har altid været lidt ajax på skiven og vask den i varm vand og tør den forsigtig af i en blød klud.

Ved godt at det lyder mærkeligt, men det har løst problemerne for mig

mvh Søren

Søren Riis
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 09:27
Jeg har været ude for præcis det samme, med samme skive... Jeg har en XE1
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 09:34
Jeg gad ikke købe Evan Almighty, kunne ellers være sjovt at se om EP30/35 har samme problem.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu