recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kort HDMI kabel: Dyrere=Bedre eller ej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKort HDMI kabel: Dyrere=Bedre eller ej?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andje00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Kort HDMI kabel: Dyrere=Bedre eller ej?
    Sendt: 26-Februar-2008 kl. 14:16

Hej

Jeg har søgt lidt rundt på forummet, og kan forstå at hvis man skal op i meget høje HDMI kabel-længder, er der vigtigt at man køber et kabel af god kvalitet, og til en relativ høj pris. Men når det drejer sig om kabler af kortere længder, synes jeg, det er lidt sværere at finde ud af, om det kan betale sig at bruge adskillige hundrede kroner på et dyrt kvalitetskabel, eller om man sagtens kan nøjes med et billigere kabel til eksempelvis omkring 100 kr?

Jeg står og skal bruge to HDMI kabler. Det ene skal være ca 1-1,5 m og gå fra en Pioneer DV400 dvdafspiller til en LG42PX5R skærm. Det andet kabel skal ca. være 1,5-2 m og gå fra en Playstation 3 til førnævnte skærm.

Så nu er spørgsmålet: Vil der være væsentlig kvalitetsforskel rent billedmæssigt, hvis jeg vælger et dyrt kabel fremfor et billigt kabel?

Og hvis Ja. Hvilke kabler kan I så anbefale?

Til top
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 14:25
vil altid anbefale supra hdmi kabler da de er godkendt af HDMI organasitionen selv til at leve op til deres krav og standarder mener kun at 3 mærker er godkendt af HDMI selv
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 15:09
Det er stort set lige meget om du vælger et godt standard HDMI kabel til et par hundrede kroner, eller et high-endkabel til måske 500 - 600 kr. Det er digitale signaler det drejer sig om, enten er der hul igennem, eller også er der ikke. Du kan hvis du er heldig i visse tilfælde fornemme en smule bedre lydkvalitet på et et high-end kabel. Også dette diskutteres livligt om det har sin rigtighed - så.......valget er ikke så svært
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
andje00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 15:39

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du kan hvis du er heldig i visse tilfælde fornemme en smule bedre lydkvalitet på et et high-end kabel. Også dette diskutteres livligt om det har sin rigtighed - så.......valget er ikke så svært

Tak for svaret. Selve lyddelen er i denne sammenhæng ikke så vigtig for mig, da lyden skal køres igennem henholdvis coax- og optiskekabler

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 15:44

Mht. lyden, så er alle data i HDMI kabler krypterede, så det er altså ikke fordi du kan påvirke dybden i bassen positivt eller negativt ved at købe forskellige kabler. Hvis der er fejl i signalerne, så er det nogle helt helt andre artefakter du vil opleve - alle har vist hørt hvordan en MP3 fil lyder hvis der går båndsalat i datastrømmen...

FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu