Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kazan
Junior bruger
Oprettet: 05-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
|
Emne: Film fra Sendit.com Sendt: 15-Februar-2008 kl. 16:30 |
Jeg har lige bestilt nogle film fra Sendit.com, som jeg har gjort 1000 gange før, uden problemer. Nu har jeg fået en told-opkrævning fra PostDanmark, på min pakke med film.
Jeg troede at Sendit.com var et britisk firma. Når jeg checker hvor de bor, siger deres hjemmeside Belfast, NordIrland. Er Nordirland ikke en del af GB, og dermed en del af EU?
-Kazan
|
-Kazan
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 15-Februar-2008 kl. 16:33 |
Kommer an på hvor de sender fra, mener jeg.... jeg har fået pakker fra swizerland , men bestilte dem i UK
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 15-Februar-2008 kl. 16:35 |
Hej Kazan
De sender varene afsted fra en af de britiske kanaløer, ligesom play.com og andre.
De britiske kanaløer er toldfrie zoner. Det betyder billigere priser, mod at varene skal fortoldes når de kommer indenfor EU's indre marked.
Så du har bare været heldig de andre gange.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 15-Februar-2008 kl. 16:48 |
Hej Alle
Jeg har googlet lidt. Det lader til at sendit.com afsender varene fra den britiske kanalø Guernsey.
Men de prøver at skjule det inde på deres hjemmeside. Det må kunderne åbentbart ikke vide 
/Lars
|
|
 |
Kazan
Junior bruger
|
Sendt: 15-Februar-2008 kl. 17:35 |
Okay, ja det er ikke umiddelbart tydligt på deres hjemmeside 
Jeg skrev til dem for at få en forklaring, og den svarer lidt til jeres svar. De var da så fair, at de foreslog at jeg afviste pakken, for nu ville de sende den igen i flere pakker, til lavere pris pr pakke, så mente de at de ville slippe igennem enkeltvis. Det er da ok service synes jeg. De foreslog også at jeg undersøgte hvilke beløb pakken skulle være på for at post (eller toldvæsnet) , slipper den igennem. Men vil de svarer på det?
-Kazan
|
-Kazan
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 15-Februar-2008 kl. 17:46 |
Kazan skrev:
De foreslog også at jeg undersøgte hvilke beløb pakken skulle være på for at post (eller toldvæsnet) , slipper den igennem. Men vil de svarer på det? |
Ja da. Det er såmen ikke hemmeligt 
Du skal betale moms og punktafgift, når forsendelsens værdi overstiger 80 kr.
Du skal betale told, moms og punkafgift, når hele forsendelsens værdi overstiger 22 euro (ca. 165 kr)
Men det betyder desværre at varens værdi kun må være 80 kr - eller derunder - for ikke at blive stoppet i tolden. For de opkræver også momsen.
Og Post Danmark tager ikke mindre end 150 kr for den opgave. Med andre ord, det kan blive en dyr fornøjelse at få DVD filmen. Meget dyrere end at købe filmen herhjemme, eller i butikker indenfor EU.
/Lars
|
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 15-Februar-2008 kl. 18:00 |
Hej Kazan
Her er et eksempel på hvad det kan koste:
Blu-ray film: Pris €20,99 (incl. fragt) = ca. 158 kr Moms = 39 kr Gebyr = 150 kr Pris igennem sendit.com ialt: 347 kr
Tilsvarende pris i Danmark (butik) måske 250 kr
Bare for at illustrere, at det ikke kan betale sig at købe varer der skal fortoldes, når det er nede i de små priser som her. Så fylder selve gebyret på 150 kr, som Post Danmark tager for håndteringen, alt for meget af prisen.
/Lars
Redigeret af Lars - 15-Februar-2008 kl. 18:01
|
|
 |
Kazan
Junior bruger
|
Sendt: 15-Februar-2008 kl. 19:45 |
Ja det kan jeg godt se, nu må jagten gå ind på de netbutikker indenfor EU som stadigvæk er billigere end de danske butikker. Det andet, synes jeg, er for bøvlet og besværligt.
Tak for svarene.
|
-Kazan
|
 |
Gelardi
Guld medlem
Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
|
Sendt: 19-Februar-2008 kl. 20:25 |
Lad være med at afhente varen på posthuset og ellers indmelde til sendit efter 21 dag at vare mangler, så sender de den på ny...sådan gjorde jeg, og anden gang var lykkes gang:-)
|
 |
Kazan
Junior bruger
|
Sendt: 20-Februar-2008 kl. 07:03 |
Det foreslog de også fra Sendit, og fortalte at de ville sende filmene i en pakke ad gangen. Så det venter jeg spændt på.
|
-Kazan
|
 |
Jacob P
Bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 181
|
Sendt: 29-Februar-2008 kl. 14:50 |
Bestilte nogle film fra sendit i sidste uge hvor lang tid plejer det at tage hvis de ikke skal gennem told.
|
 |
Kazan
Junior bruger
|
Sendt: 29-Februar-2008 kl. 15:19 |
typisk 4-5 dage
|