recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector og Vista Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector og Vista Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
splintogco Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector og Vista Media Center
    Sendt: 27-Februar-2008 kl. 17:44

Hej

Håber I kan hjælpe. Jeg vil gerne tilslutte min Selector til min HTPC med Vista Mediacenter, via S-Video indgangen på mit tunerkort. Jeg har forsøgt, men kan ikke få det til at virke. Når jeg prøver at konfigurere mit TV-signal, angiver jeg at jeg har kabel-tv og at jeg anvender en set-top-boks (selectoren). Vista finder min selector på S-video 1 og kan så, helt korrekt, ikke finde nogen infrarød hardware. Og så kan jeg ikke komme videre. Kan jeg virkelig ikke tilslutte min selector uden en IR-sender?

Jeg ved godt at uden en IR-sender er jeg nødt til manuelt at skifte kanaler på min selector, men det kan jeg også leve med.

Alternativt hvor køber jeg så billigst en sender?

Jeg har allerede en remote, så den vil jeg ikke købe igen, hvis jeg kan blive fri.

På forhånd tak

Michael

konstaterer så at jeg ikke har en IR-sender og

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:55
Den optimale løsning er et DVB-C kort eller FireDTV/FloppyDTV. Dermed gemmer man det digitale signal præcist som det modtages uden kvalitetstab. Det gælder også HDTV.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

[QUOTE=splintogco]

Det kommer aldrig til at fungerer. Jeg fik selv hul igennem en gang, men når du så skal optage så er det det går galt. Optager du et program og klikker du i mellemtiden videre til et andet, ja så kommer hele din kanalrundfart med på optagelsen. Med andre ord, så optager du alt hvad du foretager dig med din selector.

Jeg endte med at droppe det setup og så lever med de analog optagelser - til nu. Alternativt skal du se på en løsning hvor du integrere "selectoren" i din MCE.

Tak for svar. Jeg er godt klar over at jeg skal skifte kanal på min selector manuelt, men det var ikke så meget det mit spørgsmål gik på.

Hvordan optager jeg fra S-video indgangen uden IR-hardware? Det må da være muligt, men hvordan?

Håber nogen kan hjælpe.

MVH

Michael

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 20:54

Hvis det er en Sagem60 du har, så har den en Timer der kan indstilles som så tænder den på den rigtige kanal til den rigtige tid. du indstiller så den samtidig med Timeren på optageenheden.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis det er en Sagem60 du har, så har den en Timer der kan indstilles som så tænder den på den rigtige kanal til den rigtige tid. du indstiller så den samtidig med Timeren på optageenheden.

Tak for de mange svar. Jeg er helt enig, desværre er det ikke det der er mit problem.

Mit spørgsmål er om jeg kan tilslutte min selector til min HTPC med Vista Media Center, selvom jeg ikke har en IR-sender. Jeg kan godt leve med at skifte kanaler på selectoren eller alternativt anvende timeren. Det gør jeg i dag, når jeg anvender min philips HDD-recorder.

Problemet er ganske simpelt, at jeg ikke ved hvordan jeg konfigurer Media Center, til at anvende S-video indgangen på mit Hauppauge PVR-500 tuner kort.

Håber ovenstående giver mening.

MVH

Michael

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu