recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mpg4... H.264 på PS3....?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMpg4... H.264 på PS3....?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tom. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Mpg4... H.264 på PS3....?
    Sendt: 01-Marts-2008 kl. 11:10

Kan PS3 (40gb) afspille diverse mpg4... H.264 filer som ens computer kan?

.

Hvis man overfører filerne til en DVD, kan PS3 så afspille dem, og hvis den kan, er det så kun hvis man bruger et HDMI kabel og ser dem på et HD TV.?

.

Jeg tænke på at disse H.264 filer vel er HD, og måske kun kan ses med HD TV.....

Redigeret af Tom. - 01-Marts-2008 kl. 11:10
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 11:17
PS3 kan afspille godt .mp4 filer (det er faktisk PS3'ens native format).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Tom. Tom. skrev:

Kan PS3 (40gb) afspille diverse mpg4... H.264 filer som ens computer kan?

Nej...og Ja

Du er alt for upræcis - en computer kan afspille ALT uanset hvordan det er blandet sammen - en ps3 kan afspille visse formater hvis de overholder nogle bestemte standarder for video/audio codec og benyttet container. H264 er et videokomprimerings codec. Det kan kodes i forskellige niveauer, såkaldte profile levels, PS3 understøtter op til profile level 4.1 - men kun hvis det ligger i en container som PS3 forstår - eks. en .mp4 container. Den kan således ikke afspille H264 hvis dette er kodet efter profile level 5.1 og ligger i en .MKV container som din computer kan. H264 kan også ligge i en .ts container - det gør den eks. ved HDTV

Så når du spørger om den kan afspille H264 som din computer kan så er det alt for upræcist - du er nødt til at specifere meget mere præcist hvilken type filer du mener - hvilken container ligger det i, hvilken level af H264 taler vi om osv.  

Oprindeligt skrevet af Tom. Tom. skrev:

Hvis man overfører filerne til en DVD, kan PS3 så afspille dem, og hvis den kan, er det så kun hvis man bruger et HDMI kabel og ser dem på et HD TV.?

Jeg tænke på at disse H.264 filer vel er HD, og måske kun kan ses med HD TV.....

Igen H264 er blot et videokomprimeringsformat - det kan benyttes både til at komprimere almindelig SD og HD og det kan ligge i flere forskellige containere - at det er H264 har ikke noget at gøre med om det er HD eller ej - så du må fortælle mere præcist hvad det er for filer vi taler om.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 12:28
Jeg har kun nødtørtigt forstand på alt det der med video codecs, men hvis jeg har forstået det korrekt, så er MP4, DivX og muligvis flere andre, "container-formater" der reelt kan gøre brug af flere forskellige video (og lyd) codecs?

Jeg har selv oplevet at min PS3 ikke har nogle problemer med de fleste af mine DivX/Xvid og WMV filer, mens der er andre den bare ikke vil acceptere - typisk med en "unsupported data" eller endda "corrupted data" besked.

Jeg har lige brugt VLC Player til at kigge på codec information i nogle af de video filer.

Jeg har nogle 720p .mp4 filer hvor video codec listes som DX50 - de fungerer fint på min PS3.
Jeg har nogle 640x480 .mp4 filer hvor video codec listes som avc1 - der får jeg en "corrupted data" fejl.

.wmv filer med wma2 video codec kan ikke afspilles.
.wmv filer med... øhh.. wma2 video codec , men fra en anden kilde, og med et andet lyd codec, kan godt afspilles.

.avi filer med XVID codec kan afspilles problemfrit.
.avi filer med mp43 video codec (skulle vist være et MPEG-4 codec) kan ikke afspilles.

H.264 kunne jeg ikke lige umiddelbart finde nogle video filer på mine harddiske der benyttede, men som HeartWare skrev, så skulle den vel være til at regne med.

Edit: Blev ikke færdig med ovenstående inden Spawn havde svaret - så der blev svaret på lidt af det der med container formater.

Redigeret af Miths - 01-Marts-2008 kl. 12:31
Til top
Tom. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2007
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 16:17
Jeg er bange for jeg ikke rigtigt ved mere end filerne er H 264....fandens så indviklet det er.....
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 16:54
Hvilket program har du brugt til at lave dem med?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 21:58

Jeg har forsøgt mig med Handbrake og benyttet mig af det PS3 preset, der er, men det virker ikke rigtigt. Jeg kan ikke får den til at rippe dvd'ere, så de virker på PS3'eren. Som standard vil den benytte H.264 encoding, når man vælger PS3 Presettet, men når jeg afspiller den fra min eksterne HD får jeg kun lyd, men intet billede. Hvad gør jeg galt?

Er der eventuelt nogen, der har gode erfaringer med andre programmer???

Redigeret af Poplic - 30-Marts-2008 kl. 21:58
Til top
Viftrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 08:22

Jeg har brugt Handbrake version 0.92 med stor succes - også med PS3 preset.

Jeg har enkelte gange som dig fået et resultat som dig (lyd, men ikke billede).  For mig har det hjulpet at rette i "Size" på filmen til noget der går op med 16.  Det kræver PS3'en åbenbart.

092_mainWindow.png

Håber det hjælper

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Viftrup Viftrup skrev:

Jeg har enkelte gange som dig fået et resultat som dig (lyd, men ikke billede).  For mig har det hjulpet at rette i "Size" på filmen til noget der går op med 16.  Det kræver PS3'en åbenbart.

kan du præcisere det lidt?Jeg har 2 felter under size: Width/Height. Hvad skriver du her???

Til top
Viftrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 21:02

Jeg ved ikke om det virker generelt, men her er hvad jeg gjorde for at få det til at virke.

Jeg loadede filen via fil eller folder. Så valgte jeg den ønskede titel og fjernede hakket ved "Anamorphic PAR"

Det åbner op for at man selv kan indtaste Width/Height.

Du kan se Width/Height værdierne for den indlæste DVD ved at vælge Tools->View DVD Data. Der står Size et eller andet sted i informationen.

Det er disse tal der skal være delelige med 16 for at PS3'en kan afspille filen.

I mit tilfælde var de ikke delelige med 16 så jeg tog bare de nærmeste mindre værdier der var delelige med 16 og indtastede dem som Width/Height og så virkede det.

Som sagt ved jeg ikke om det er generelt, men det virkede for mig.

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 21:15
Jeg tror mindsanten du er inde på noget af det rigtige - det tyder i hvert fald på det virker. Jeg har ikke lige tjekket View DVD Data - tricket, men jeg prøvede at skrive 720 og 576 - og Juhuu - Det funger!
Så overså jeg bare, at der var tale om widescreen, men det skal prøves i morgen - Tak så langt!!!
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 23:22
Hmm. Nej, det virker altså alligevel ikke, at tallet skal være deleligt med 16. 720x400 virker i hvert fald ikke...
Er der nogen der ved, hvad det skyldes - eller skal man bare prøve sig frem?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu