recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken SUB Dali ikon vs SUB10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken SUB Dali ikon vs SUB10

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken SUB Dali ikon vs SUB10
    Sendt: 25-Februar-2008 kl. 16:58

Heyhey

sad lige og læste Martin's review af HarboSound SUB10 og det lød på ham somom han var rimelig vild med dem :)

Og nu har jeg jo ligesom gået og trukket i mig selv så jeg kunne få købt min Dali Ikon sub. Men spørgsmålet er jo om pengene ville være bedre givet ud i 2x SUB10? end 1 gange ikon...??

Hvad havde i valgt ? 

Lige et link til de 2 subs

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dal i_ikon_sub_subwoofer_lys_valnoed_.htm

http://www.harbosound.dk/shop/default.asp

Redigeret af nitrotg - 25-Februar-2008 kl. 16:59
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 19:19

Hej nitrotg,

jeg kan ikke sige andet end, at IKON SUB er den bedste subwoofer som Dali nogensinde har lavet, selvfølgelig prisen taget i de betragtning.

De har aldrig før lavet noget som i den grad kan spille højt, og så har den stadig de gode Hi-fi egenskaber som altid har kendetegnet Dali.

Den fylder lidt, men du er tilgengæld sikret både god lyd i musik og film.

Den har min personlige anbefaling.

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 19:37

ja jeg var nede og hører den i hifiklubben og den spillede da også fint.. og den lille jo også passe fint med mine andre dalier..

Det er mere om jeg ville få mere bang for the duck med de 2 SUB10..

Ser kun film og skal ikke bruges til musik..

Er bare i tvivl om at dalien kan nå op på samme Niveau som 2 Sub10..

det er jo 2x10 tommer vs 1x12.. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Er bare i tvivl om at dalien kan nå op på samme Niveau som 2 Sub10..

det er jo 2x10 tommer vs 1x12.. 

Uden at have hørt 10'eren som du refererer til, så bør sådan 2 kunne lave lige så meget som 1*12. Derudover kan 2 subwoofere også give nogle gode muligheder for, at justere bassen ind i rummet.

Jeg har kun gode erfaringer med 2 subwoofere.

Redigeret af Iron Man - 25-Februar-2008 kl. 20:35
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:39
har du 2 ikon dalier?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:42

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

har du 2 ikon dalier?

Nej, pt. har jeg slet ingen subwoofer, men jeg har blandt andet kørt med 2 B&W ASW650 i tidligere system.

Redigeret af Iron Man - 25-Februar-2008 kl. 20:43
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 15:39

hmm ok..

Må vidst yderligere i tænke boksen..

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 19:32
Nogen anden der har et bud?
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 21:22
Hej jeg er en af de få, som rent faktisk har hørt, højttalerne fra harbosound . Og jeg blev ret imponeret. Fik en sub 10 med hjem samme aften.  1stk harbo sub10 ca = 1stk dali ikon sub... Den største forskel er antallet af 1000kr sedler og design. Og design der tror jeg at harbo scorer højere på waf skalaen
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 07:03

Oprindeligt skrevet af cbrdaniel cbrdaniel skrev:

Hej jeg er en af de få, som rent faktisk har hørt, højttalerne fra harbosound . Og jeg blev ret imponeret. Fik en sub 10 med hjem samme aften.  1stk harbo sub10 ca = 1stk dali ikon sub... Den største forskel er antallet af 1000kr sedler og design. Og design der tror jeg at harbo scorer højere på waf skalaen

Har du hørt en Ikon sub?

Jeg tvivler på at en 10" sub til 2500,- på 160W er lige så god som en 12" sub til 5600,- på 250W!

Jeg har dog ikke hørt ikke hørt herbo sub 10.

Men jeg har en Ikon sub og den opfylder i hvertfald mine forventninger.

Redigeret af -C5- - 27-Februar-2008 kl. 07:05
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Oprindeligt skrevet af cbrdaniel cbrdaniel skrev:

Har du hørt en Ikon sub?

Jeg tvivler på at en 10" sub til 2500,- på 160W er lige så god som en 12" sub til 5600,- på 250W!

Jeg har dog ikke hørt ikke hørt herbo sub 10.

Men jeg har en Ikon sub og den opfylder i hvertfald mine forventninger.

Jeg har også hørt SUB10 eren fra Harbo sound, og må sq sige jeg også er ret imponeret.

Det er altså helt vildt, hvad man får for sine penge.

Vi snakker BIG TIME value for money her.

Jeg træder nok på en del menneskers følelser når jeg skriver DALI gå hjem og læg Jer. Det gælder i øvrigt også mange af de andre "store" producenter.

Ikke fordi de ikke laver nogle gode produkter, men dyr produktion(læs, ikke Kina, FY FY), distribution og ikke mindst eksempelvis HIFI-klubbens avance oven i hatten, vil til hver en tid, få mig til at sætte min førstefødte på, at der i en SUB10 ligger flere arbejdstimer og mindst lige så gode eller bedre komponenter i, som i f.eks. IKON´en.

Alt kan ikke læses ud fra specifikationer (160W vs. 250W). 10" vs 12", Det skal høres!

Hvis budgetet siger under10.000. så spar 5.000,- og køb 2 stk. SUB10. Det vil du aldrig komme til at fortryde! og en lille tillægs bonus er så at du kan mobbe alle de stakler der har brugt en farlig masse penge på en "mærke" sub, købt i en fast forretning (de skal jo også ha til huslejen i gågaden  ,og ekspedienten skal ha´pænt tøj på og også ha´ løn når der ikke er et øje i bixen en regnvåd tirsdag )

OBS uvidenhed er ikke lig med dumhed, var 100% sikker på jeg selv skulle ha´Velodyne til omkring 10 K.

Det skal jeg så ikke alligevel.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

Jeg har også hørt SUB10 eren fra Harbo sound, og må sq sige jeg også er ret imponeret.

Det er altså helt vildt, hvad man får for sine penge.

Vi snakker BIG TIME value for money her.

Jeg træder nok på en del menneskers følelser når jeg skriver DALI gå hjem og læg Jer. Det gælder i øvrigt også mange af de andre "store" producenter.

Ikke fordi de ikke laver nogle gode produkter, men dyr produktion(læs, ikke Kina, FY FY), distribution og ikke mindst eksempelvis HIFI-klubbens avance oven i hatten, vil til hver en tid, få mig til at sætte min førstefødte på, at der i en SUB10 ligger flere arbejdstimer og mindst lige så gode eller bedre komponenter i, som i f.eks. IKON´en.

Alt kan ikke læses ud fra specifikationer (160W vs. 250W). 10" vs 12", Det skal høres!

Hvis budgetet siger under10.000. så spar 5.000,- og køb 2 stk. SUB10. Det vil du aldrig komme til at fortryde! og en lille tillægs bonus er så at du kan mobbe alle de stakler der har brugt en farlig masse penge på en "mærke" sub, købt i en fast forretning (de skal jo også ha til huslejen i gågaden  ,og ekspedienten skal ha´pænt tøj på og også ha´ løn når der ikke er et øje i bixen en regnvåd tirsdag )

OBS uvidenhed er ikke lig med dumhed, var 100% sikker på jeg selv skulle ha´Velodyne til omkring 10 K.

Det skal jeg så ikke alligevel.

Ja ja. Jeg skal ikke kunne udtale mig om Harbo sounds produkter.

Men hvis man fx køber en KIA Magentis til 250.000,- og tro at man får samme kvalitet og standart som en Ford Mondeo til 350.000,- så kan man godt tro om. Jeg vil mene det samme gør sig gældende indenfor Hi-fi.

Dermed ikke sagt at en Ikon er dobbelt så god som en Habo10.

Hvad Kina angår. Så du udsendelsen i TV for nogle måneder siden om Kinesisk produceret vandhaner? Det var lidt rystende. Jeg har ingen grund til at tro at Kinesernes moral og ansvar over for det de laver, skulle være anderledes ved hi-fi produktion end ved vandhaner.

At du mener at Dali kan gå hjem og lægge sig, bringer ikke mit pis i kog. Du må jo mener om Dali hvad du vil.

Redigeret af -C5- - 27-Februar-2008 kl. 14:35
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu