recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Næsten Stewart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNæsten Stewart

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Emne: Næsten Stewart
    Sendt: 02-Marts-2008 kl. 02:03

Hej alle...

Sad og tænkte på at købe et større lærrede. Jeg synes Stewart er super lækker, men også vildt dyr! Lissau og de andre koster 1/4 af Stewart, men er der virkelig ikke lærreder der er imellem???

Det er jo næsten som Ford og Porsche! Hvor er alle BMW´erne osv. mht. lærreder???

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 08:53

Hvilken projektor skal bruges til lærredet.

Stewart er bare godt   og sammen med en god PJ  bliver det ikke bedre

Hans

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilken projektor skal bruges til lærredet.

Stewart er bare godt   og sammen med en god PJ  bliver det ikke bedre

Hans

En Sanyo Z2000

Ja, jeg ved at Stewart er det ypperste, men også meget dyrt.

Jeg kan bare ikke forstå at prisspændet er fra 5.000 til 25.000. Altså at der ikke er nogle alternativer imellem fx Lissau og Stewart.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Jeg kan bare ikke forstå at prisspændet er fra 5.000 til 25.000. Altså at der ikke er nogle alternativer imellem fx Lissau og Stewart.

Jeg er ikke helt enig i at der er et spænd der hedder fra 5000,- til 25.000,-. Hvis vi taler fastramme, så har du f.eks. Lissau til 5000,-, QS Frame Vision 10.000,-, Screen Research 15.000,-, Stewart 20.000,-. Taler vi rulle-lærreder, så er et Stewart til 25.000,- et tab-tension lærred, der koster Adeo og Lissau typisk 12-15.000,- i tilsvarende størrelser. Et lissau rullelærred til 5000,- er ikke tab-tension, og kan ikke direkte sammenlignes med et Stewart.

(alt ovennævnte ca.priser for eksemplernes skyld)

Redigeret af AV Precision - 02-Marts-2008 kl. 13:30
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er ikke helt enig i at der er et spænd der hedder fra 5000,- til 25.000,-. Hvis vi taler fastramme, så har du f.eks. Lissau til 5000,-, QS Frame Vision 10.000,-, Screen Research 15.000,-, Stewart 20.000,-. Taler vi rulle-lærreder, så er et Stewart til 25.000,- et tab-tension lærred, der koster Adeo og Lissau typisk 12-15.000,- i tilsvarende størrelser. Et lissau rullelærred til 5000,- er ikke tab-tension, og kan ikke direkte sammenlignes med et Stewart.

(alt ovennævnte ca.priser for eksemplernes skyld)

Jeg er på udkig efter et rullelærrede, tab-tension ville være at foretrække, men også noget dyrere. Motor vil jeg helst undlade at betale for, da jeg ikke er så magelig, at jeg ikke kan bruge 2 sek. ekstra når jeg skal se film. Jeg lyder næsten som en nærrigr.., men jeg vil gerne have et super lærrede i 90-100". Så vidt jeg forstår er tab-tension mere vigtig i store størrelser, da dugen ellers "bølger". Min nuværende 86" er ikke tab-tension og derfor heller ikke helt plan, men det er minimalt og jeg kan intet se ved brug.

Screen Research laver kun fastramme, ikke?

Det er selve kvaliteten på dugen, der er i centrum her ikke motor, IR, osv. osv.

Laver Stewart rullelærreder, der ikke er tab-tension (og uden motor)???

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:32

Jeg er på udkig efter et rullelærrede, tab-tension ville være at foretrække, men også noget dyrere. Motor vil jeg helst undlade at betale for, da jeg ikke er så magelig, at jeg ikke kan bruge 2 sek. ekstra når jeg skal se film.

Lissau laver mig bekendt den eneste tab-tension der kan fås manuelt. Jeg vil dog anbefale at få den med motor, da det giver et mere jævnt udtræk. Den nye White Flex dug er efter min mening ganske godt med fremme i skoene mht. billedkvalitet, det var dén jeg brugte under Dila vs. DLP demo'en sidste år hos Lissau - de besøgende burde kunne bekræfte at billedkvaliteten var fortrinlig. Selve den fysiske udformning/design er blevet opdateret løbende, så hvis du har set et Lissau lærred der er et år eller to gammelt, så er det et stykke fra dét man får i dag.

Screen Research laver kun fastramme, ikke?

De laver også rulle, men indtil videre ikke tab-tension. Det er dog på vej.

Det er selve kvaliteten på dugen, der er i centrum her ikke motor, IR, osv. osv.

Stewart har en opbygning af dugen der reelt er ulig de fleste andre producenters. De laver ikke en "flad" hvid overflade, men har en backing med en belægning ovenpå. Dette giver fordele og ulemper, fordelen er høj kontrast og skarphed, ulempen er at strukturen i overfladen kan være synlig, især hvis du sidder relativt tæt på lærredet. Blandt de "flade" hvide overflader, vil jeg påstå at Lissau's White Flex er helt med fremme i skoene. Personligt kan jeg rigtigt godt lide denne dugs "look", fordi den ikke gør opmærksom på sig selv. Den hjælper så heller ikke på kontrasten, på samme måde som Stewart's - du kan ikke både blæse og have mel i munden...

Blandt duge med denne indbyggede "gain" er Stewart i en klasse helt for sig selv, her finder du efter min mening ikke noget brugbart alternativ. Dit valg ligger derfor overordnet set imellem om du vil have det mest kontrastfyldte billede, eller det mest "clean" billede.

Laver Stewart rullelærreder, der ikke er tab-tension (og uden motor)???

Nix.

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:57

Tak for svarene Otto...

Jeg har en Sanyo Z2000 og kan ikke helt finde ud af hvilket lærrede, der passer bedst. Har nu et Diplomat 86" grey 0,8, som vist er den samme dug fra Draper som Lissau også bruger til deres grey-line duge.

Måske et White Flex ville være bedre?

Eller! en gang ISF og beholde lærredet jeg har nu?

jeg ved lige det spørgsmål, kan skabe lidt interesse konflikt

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 15:07

Nøh, jeg sælger jo også lærreder. Men med dén projektor vil jeg mene kalibreringen står forrest i køen.

Valget mellem hvidt og gråt lærred er en længere diskussion. Hvis jeg skal være lidt grov, så har Z2000 set med kræsne øjne ikke lys nok til en grå dug, men har brug for den grå for at lave god nok sort. Take your pick!  Men det ER med de kræsne briller på jeg siger dét, set ud fra prisklassen er det ikke fordi jeg mener du har gjort noget specielt dumt valg, man skal bare lige lære at hvis man køber en projektor, så tager man nogle kompromisser, uanset hvilken prisklasse man ligger i...

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 16:05

Nøh, jeg sælger jo også lærreder. Men med dén projektor vil jeg mene kalibreringen står forrest i køen.

Valget mellem hvidt og gråt lærred er en længere diskussion. Hvis jeg skal være lidt grov, så har Z2000 set med kræsne øjne ikke lys nok til en grå dug, men har brug for den grå for at lave god nok sort. Take your pick!  Men det ER med de kræsne briller på jeg siger dét, set ud fra prisklassen er det ikke fordi jeg mener du har gjort noget specielt dumt valg, man skal bare lige lære at hvis man køber en projektor, så tager man nogle kompromisser, uanset hvilken prisklasse man ligger i...

Jeg er klar over det med lysstyrken, men jeg har et lærrede på 86", vil gerne på et tidspunkt have et lidt større, men ikke over 100". Der er ca. 3 meter fra linsen til lærredet.

Skal den være "kørt til" inden en ISF kalibrering?

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 23:08

Skal den ikke kalibreres igen, hvis han køber nyt lærred efterfølgende ?

Du kan få Lissau til at sende en A4 prøve på deres White Flex.

På min Panasonic AE700 med ca. 300 timer på pæren, synes jeg ikke umiddelbart der var voldsom forskel til mit Lissau lærred med den gamle dug. Med din projektor er der måske. Så få fat i den der A4 prøve, så kan du klistre den op på dit lærred, det er jo den nemmeste måde at sammenligne på.

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Skal den ikke kalibreres igen, hvis han køber nyt lærred efterfølgende ?

Du kan få Lissau til at sende en A4 prøve på deres White Flex.

På min Panasonic AE700 med ca. 300 timer på pæren, synes jeg ikke umiddelbart der var voldsom forskel til mit Lissau lærred med den gamle dug. Med din projektor er der måske. Så få fat i den der A4 prøve, så kan du klistre den op på dit lærred, det er jo den nemmeste måde at sammenligne på.

Ja, det var en god idé

Til top
Mads Nørskov Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 07-Februar-2008
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2008 kl. 09:54

Stewart Filmscren laver også Tab-Tensino lærreder som rulle lærreder.
Efterspørgslen har de sidste par år været så lav i Danmark at vi har valgt ikke at markedsføre dem mere. Men de findes altså.

Modellen hedder Luxus Communicator
100" 16:9 koster vejl. kr. 23.495,-
Ønskes samme lærred som motorlærred koster det kr. 30.995,-

Derudover vil jeg give Otto ret i at der efterhånden findes en del alternativer i det mellemliggende prisleje.

Stewart Filmscreen laver ikke rullelærreder uden Tab-Tension, af den ene grund at det ikke er muligt at lave et helt plant lærred uden Tab-Tension.

Mht. til dugs typen så kan en alternativ dug fra Stewart Filmsceeen være Snomatte 100, som er en ny dug der kommer til hjemmebiograf markedet dette forår. Den har en gain på 1.0.

Det bedste råd jeg kan give dig er at tage kontakt til en hjemmebiograf for handler du har tidlig til. Se nogen vareprøver, og ud fra det finde ud af hvad der passer bedst til dig setup.

God fornøjelse med.

Mads Nørskov
www.imagosonas.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu