|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() Sendt: 02-Marts-2008 kl. 17:58 |
Jeg kører på vista lige nu på min 500 GB HDD, hvor de 45 GB ligger der vista og rest er media filer, (film billeder, musik) Kan jeg lægge XP MCE på samme partion og så få en bootmenu, så jeg selv vælger styresystem? Hvordan gøres det evt. lettest uden at skulle slette nogen ting? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der kan ikke være 2 OS på samme partition, så du skal have en seperat. Så kan der vælges hvilket man vil bruge. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ikke muligt uden specialsoftware som dette men det er ikke uden risiko Hvis du kører med en stationær ville jeg istedet købe en lille 160 Gb disk og installere operativsystemerne på denne og gøre den til Bootdisk. En rimelig god disk som denne kan fås for ca. 300 Så kan du installere og formatere lige så meget du har lyst, uden at skulle tænke på dine data |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Jeg har faktisk en 200 GB siddende i til extra media filer. Kan jeg inst. xp på denne. Men hvordan skifter / vælger jeg så mellem operativ systmerne?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Når du booter op, så kan du vælge hvilket du vil boote med. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja Radiomanden er en mand af få ord, men det kræver nok et par ekstra strofer. For at bestemme hvilke disk der skal bootes fra, er det væsentligt hvilke type diske det er. Hvis det er PATA (den "gamle" standard, med et bredt data flad kabel) så er der to muligheder. Enten er bootdisken bestemt via det der hedder Cable Select, dvs at kablet afgør hvilken disk der bootes fra. På disse kabler står der ofte Disk 0 og Disk 1. Disk 0 er så den der bootes fra. Er det ikke sådan så skal disken indstilles via jumpere (de små dimser der kortslutter to ben på harddisken). På selve disken står der et diagram der viser hvordan man indstiller disken til at være slave eller master. Den der indstilles til master bootes der fra. Hvis det er SATA (to smalle kabler, ofte røde) så skal du ind i BIOS for at fortælle hvilken disk der skal bootes fra. For at komme ind i Bios skal du trykke på en eller anden taste når maskinen startes (det er meget afhængig af hvilken maskine det er) det er ofte F2, DEL eller F10, men det vise som regelt kortvarigt på skærmen hvad du kal trykke på. Derinde skal du bestemme hvilken harddisk der skal bootes fra. Her er det en fordel hvis man har skrevet modelnummeret ned, da det er svært at identificere hvilken enhed der er den rigtige. Men under alle omstændigheder: DET ER FANDENS VIGTIGT AT DU FÅR IDENTIFICERET DISKENE RIGTIGT! Det er fordi du under installationen af operativsystemerne skal slette de partitioner der allerede er på harddsiken, og det er jo ikke godt at du sletter på den forkerte harddsik med alle dine Videoer, vel |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Har selv kørt med Dual OS ved overgang fra 98 til XP, og i opstartvinduet skulle der så vælges hvilket man ville køre med. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er sata diske, så hvis man skal bare i bios og vælge hvilken man booter på, det er bestemt en mulighed @Radiomanden: Når man inst. operativ system no. 2, kommer den så selv med denne dual bootmenu eller skal der gøres andet? |
|
![]() |
|
![]() |
Det skete helt af sig selv. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er vigtigt at ældste operativsystem kommer ind først! Ellers er det no go! |
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Hvis den eneste grund til at ville installere XP er MCE så tjek lige hvilken version af Vista du har. Vista Home Premium og Vista Ultimate bliver leveret med media center som en del af operativ systemet.
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er mange årsager til at benytte XP, Det vigtigste er stabilitet. Og så får jeg 3000 hadere der siger at Vista og MCE fungerer ok. MEN det det gør det ikke!
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |