|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hro- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 03-Marts-2008 kl. 21:08 |
Jeg har brug for et nyt grafikkort til mit Vista-MCE. Det må ikke bruge for meget strøm, da maskinen altid står tændt (den er også min web-server mm.). Maskinen er i forvejen udstyret med et mobile ATX-bundkort og en Core 2 duo T7200 2Ghz (mobile) for at bringe strømforbruget ned. Den bruger da også kun 35-45watt afhængig af belastningen. Jeg har hidtil benyttet onboard-grafik (Intel GMA950). Det fungerer uden problemer selv på 1080p, men det er ikke muligt at clone, så jeg får 1080p(via HDMI) på den ene skærm og 1280*800 på den anden skærm. Jeg har ikke behov for at spille på maskinen. Det er også et krav, at det skal være passivt kølet, da maskinen står i stuen. Der er i forvejen fin luftgennemstrømning i kabinettet via en stor 120mm langsomtgående og næsten lydløs blæser. Jeg har kig på følgende kort: Club 3D HD 3650 Passive Heatpipe: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425375 Club 3D HD 3450: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=425372 Jeg har ikke så meget kendskab til ATI’s GPU’er, men er det korrekt opfattet, at ATI’s 34XX og 36XX er af samme type som benyttes i notebooks og altså de mest energieffektive. Normalt er jeg til NVIDIA…. Det er nok bare gammel region 1). Findes der NVIDIA alternativer til ovenstående, eller hvad vil i foreslå ud fra mine behov? 2). Findes der sider, hvor man kan få oplyst energiforbruget på div. stumper hardware? Mvh Henrik |
|
Mvh Henrik Rene Olsen
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Du kan ikke lave clone i forskellige opløsninger. Hvis vi snakker forskellige opløsninger på to skærme, bliver det extended desktop og ikke media center på begge skærme. Nvidia har pt. kun GF8600 hvilket bruger for meget strøm til dine specs. ATI HD2600 er den gamle generation ATI HD3650 giver ikke noget over 34xx når vi kun snakker Media center / Video ATI vil 3450 eller 3470 være oplagt, til dit setup. |
|
![]() |
|
hro- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Hej ”Karlshoj” Mange tak for dit svar. Ja, jeg var også meget usikker på om man kunne clone i de forskellige opløsninger. Det kan man så desværre ikke. Jeg overvejer et OrigenAE S21T eller S16T kabinet. Skærmene i de to kabinetter supportere 1920*1080 men viser kun 1200*800 (S21T) eller 800*480 (S16T). Jeg ville mene, at man med dette setup ville kunne clone og sende 1920*1080 ud på begge skærme. Redigeret af hro- - 03-Marts-2008 kl. 22:47 |
|
Mvh Henrik Rene Olsen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |