|
Cloverfield ? ? ? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||
fumper
Guld medlem Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
Emne: Cloverfield ? ? ? Sendt: 05-Februar-2008 kl. 21:18 |
|||
Er der andre end mig der har set cloverfield?
jeg syns ikke det var en dårlig film, langt fra, men hold da op hvor var den bare mærkelig, jeg sad tilbage med en forundret følelse bagefter og kunne ikke tænke andet end "huh?" er vi bare blevet vant til at blive forkælet når vi ser film, hvor vi får serveret handling twists og turns på et sølvfad og ikke skal tænke på andet end at sidde stille og forsøge at undgå at savle når der er bryster? eller er det bare en megasær film? Redigeret af fumper - 17-Februar-2008 kl. 10:30 |
||||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 23:16 | |||
En GO' film går ind og twister følelserne. Alt andet er glemt i samme sek det er slut.
|
||||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 00:44 | |||
Jeg var inde og se den her til aften. Heldigvis var det på et par fribilletter, for jeg har har været mere skræmt hos hos tandlægen.
Først var der 30 minutter med ligegyldig indledning af person galleriet. Faktisk så ligegyldig at jeg lige måtte se på min billet for at være sikker på at jeg sad i den rigtige biograf. Derefter løber vi igennem NY's gader med et håndholdt kamera hvor det ikke bare er umuligt at se noget - Der er også indlagt kvalme (og ikke pga. gode effekter), men derimod pga. dogme kamera føringen. Introduktionen af personerne og deres handlinger gjorde ikke at jeg følte sympati med dem, men derimod begyndte at holde med monstret. Når jeg sidder og gør det summerer det hele op vil jeg tro at der er 30 min ligegyldig person introduktion, 30 minutter shots af asfalt, 18,5 minut diverse kamera støj og 1½ minut monster aktivitet. Biografen lignede et spørgsmåls tegn da den sluttede og folk nægtede at tro den var færdig. Kommentarer som "Var det det?" og lign kunne man høre bag os.
Hvis man er forkælet når man ikke forventer at se en film der ligner noget der er optaget med et VHS kamera med ekstrem lang batteri tid, så kald mig bare forkælet.
Redigeret af hedberg - 17-Februar-2008 kl. 00:46 |
||||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 04:41 | |||
Filmen havde premiere her i USA for et par uger siden og lad mig blot sige at jeg er glad for at en billet kun koster 6 dollars herovre... |
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
Datamax
Super bruger Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 10:28 | |||
Lige et enkelt spørgsmål, hvor går I, i biffen for der må da mangle noget SUb, hvis i ikke lige får røven pumpet fuld af Adrenalin, jeg sytes det er en super fed film. Fedt at se noget nyt, den film skal ses med fuld skrue på anlæget, kan kun sige smut ind og se denne film, i en tid hvor stort set alle film hedder 2-3 eller nr 4 enig, jeg kunne finde ti fejl, og mangler ved denne film, finde på 6 nye slutninger, men det rykker ikke ved, den nye følelse du har når du forlader Biografen, om der er noget, er det nok det!, jeg går efter og håber hver gang jeg ser en ny film... |
||||
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3 |
||||
fumper
Guld medlem Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 10:29 | |||
Jeg vil ikke sige at jeg var skuffet over den billet (som en anden betalte) jeg var bare meget overrasket...
som Hedberg siger, så var biografen helt fuldstændig stille, da filmen sluttede og vi sad og kiggede forvirrede på hinanden, og diskuterede hvorvidt filmen var slut... det kan godt ske det ligner en hjemmevideo, men det godt nok den fedeste hjemmevideo jeg nogensinde har set :-D |
||||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||||
tvit
Bruger Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 11:01 | |||
Var helt sikkert årets første positive overraskelse, fantastisk og meget anderledes film end vi er vandt til.
Rart med lidt nytænkning. |
||||
m.v.h
John Winther |
||||
andefeldt
Guld medlem Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 11:02 | |||
Var i biografen for at se Cloverfield for godt en uge siden.
Ideen var god, synes jeg. Jeg kan godt li' ideen med, at man bare ikke for noget som helst at vide omkring monstret - det er der bare pludseligt. Der var virkelig smæk på lyden i biografen, men det hjalp bare ikke rigtigt. Jeg var ved at blive sindsyg over det håndholdte kamera. Fx. i starten til festen i lejligheden. Her fløj billedet bare rundt på lærredet. Jeg synes til gengæld slutningen var meget god - meget anderledes end hvad man lige regnede med. Hvis den havde været optaget på en anden måde (læs: et mere roligt kamera), så havde jeg nok været mere begejstret. Man prøver at få filmen til at virke realistisk og troværdig ved at filme med MEGET håndholdt kamera, men det virker bare ikke i denne film - nok mest af alt fordi den foregår i New York. Jeg var skuffet! Meget skuffet! |
||||
Anders
|
||||
hedberg
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 12:04 | |||
Dette var BioCity i Høje Taastrup. Lærred virkede mindre end det jeg har herhjemme (formodenligt fordi man sidder lidt længere fra) og lyden er bedre i min mobil telefon.
Tjah.. Så hellere en gensyn med noget jeg er interesseret i. De 30 minutter i starten var dræbende kedelige og virker mest som fyld for at få filmen op på 80 min (så man slipper for at kalde den for en forfilm eller kortfilm).
Fair nok.. Nu har jeg aldrig været fan af synligt håndholds kamera og det skal som et minimum være ledsaget af andre kvaliteter. Ingen af delene fandt jeg i denne film.
|
||||
hedberg
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 12:19 | |||
Ja. Det skulle nærmest være demonstrativt håndholdt.
Sikker på at du ikke var var lettet da de døde?
Det kan jeg nikke genkendende til.
Syntes heller ikke det virker.. Plus det nærmest laves demonstrativt ringe hele tiden.. Redigeret af hedberg - 17-Februar-2008 kl. 12:20 |
||||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-Februar-2008 kl. 12:28 | |||
B Film, Det var helt klart præget af "Writers Strike", og selskabet havde gravet en hjemmevideo op og puffet den op med nogle cgi effekter, og håbede på at de kunne bruge den i denne dødevands periode. |
||||
RobertoCarlos
Bruger Oprettet: 04-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
Sendt: 18-Februar-2008 kl. 20:04 | |||
Synes det var en dårlig film...Man fik hovedpine af det svingende kamera..
|
||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |