|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() Sendt: 05-Marts-2008 kl. 21:40 |
Inden vi overhovedet starter så vil jeg sige, at jeg ved emnet kan være farligt Men jeg vil gerne høre Jeres holdning / erfaringer med udskiftning af strømkablerne og hvilke lydmæssige forbedringer I eventuelt har hentet. Jeg har haft forskellige kabler til test på mit eget setup:
Jeg var temmeligt spændt på resultatet da jeg både har analog kabler fra Blu-ray afspilleren til pre-amp og analogkabler fra pre-amp til effekttrin. Selvom det hele er pænt installeret og så adskilt som det er muligt, så var min forventning, at sådan nogle skærmede kabler ville give en fordel alene pga. mindsket udstråling. Nå resultatet...... Jeg kan simpelthen ikke høre forskel på kablerne Redigeret af Iron Man - 05-Marts-2008 kl. 21:44 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Øh...strømkabler, dem der leverer 220v til apparater. Mener du ikke LYDKABLER?
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Nej, han mener strømkabler (som er 230V i dag). Her er et strømkabel til 1000 kr per meter, believe it or not... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
mener strømkabler: |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
Er det så de strømkabler som vist på billedet eller er det bare almindelige strømkabler, som man evt hænger lamper op i.
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1428 |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja det er sgu vigtigt at den sidste meter 230V kabel ud af det flere 100km ledninger, er i orden, for ellers så kommer det da til at lyde helt af helvede til. Husk nu at købe den speciale grønne tus til de der kabler. Kan se at stikket jo er gennemsigtigt, så lys kan jo stråle ind i stikket, derfor skal du male stikket til med den grønne tus, så du undgår dette. Jeg kan muligvis skaffe dig den speciale tus, som du så kan få for KUN 350kr (skal lige have lavet et klistermærke til at klister over penol mærket ![]() Jeg undres over at folk hopper på sådan noget her ![]() ![]() ![]() ![]() På den anden sidde, så så jeg forleden i TV en mand som havde sendt omkring 600.000kr til Nigeria, for at få sin 500.000kr gevinst udbetalt. |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
morphar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Har I overhovedet læst mit indlæg? Der er faktisk nogle mennesker som påstår, at der er en verden til forskel på strømkabler. Prøv fx at spørg på hifi4all. Nu har jeg så selv prøvet at teste, og jeg kan ikke umiddelbart høre nogen forskel.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu er det faktisk sådan, at jeg kender én som har brugt 6.000 kr. stykket på sine strømkabler, og han mener at den forskel som strømkablerne giver aldrig ville kunne hentes i en anden forstærker
Det har jeg så forsøgt, at efterprøve og jeg kan virkelig ikke høre forbedringen.
Der er dog nogle mennesker som har deres kabler liggende i én stor skidestak og standard strømkabler har faktisk en ret kraftig udstråling. Det har skærmede kabler ikke. Det betyder ikke så meget for højttalerkablerne, men for svagere analoge forbindelse som fx subwoofer kabel, der kan det have betydning.
Men som sagt kan jeg ikke umiddelbart høre nogen forskel. Redigeret af Iron Man - 06-Marts-2008 kl. 10:33 |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Jeg ved ikke hvor meget der er i strømkabler, men der er i signal og højttalerkabler, synes jeg ihvertfald. Jeg kommer sikkert til at teste det inden længe. Men tror ikke mit anlæg er godt nok til at udnytte evt. forbedring i strømkbaler. Så al kabelsnak handler meget om ens setup tror jeg. Det skulle også være vigtigt med ens fase på alle enheder. |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Var det ikke bare et par hundrede tusinde for at kunne fåm 5-10 mio. ?? Det plejer det at være. Jeg fatter ikke nogen hopper på den. Men igen hvis jeg f.eks. kan overbevises om, at dyre højtalerkabler er bedre end billige (ved selvhør) kunne jeg da godt overveje at skifte. Men jeg vil ikke bare i blinde købe dyre kabler, fordi nogen mener de kan høre forskel - det kunne være en slags placebo effekt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |