|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() Sendt: 04-Marts-2008 kl. 19:16 |
Hej vil det være muligt at bruge eks. to effektforstærker til for og bag lyd og 1 en til center og en til sub. hvis man tilslutter det til et media center lydudgange. vil det setup kunne bruges |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det vil være yderst vanskeligt at opnå den rigtige balance på lyden. samt nok også at få det til at lyde ordentligt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() |
når man laver opsætning på ens lydkort kan man vælge hvad man sætter til i div. stik på lydkortet. vil det så ikke stå for balancen? |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
HarboSound ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Det VIL være muligt at lave det foreslåede setup med 3x stereoforstærkere. Du kan indstille balancen via dit lydkorts opsætning under windows. Ligger du inde med de 3 effektforstærkere ser jeg kun 2 problemer i det. 1) det fylder meget, 2) du skal kunne tænde og slukke for det sammen med din HTPC, men det løses jo med en USB strømskinne. Har du ikke forstærkerne vil jeg tro det bliver en for dyr løsning. Jeg har selv kigget efter 5-7 kanals forstærkere til dette formål, men de få der er på markedet koster en formue. Rotel og Thule koster fra 15.000kr og op efter. Det eneste alternativ der er til rimelige penge er en professionel Stage line fra www.monacor.dk . De fås med 4, 6 og 8 kanaler for ca 3-3.500kr. Ellers er der www.omoura.dk der har lavet en 6x50W forstærker med indbygget lydkort og 3 Icepower stereomoduler lige netop til HTPC. Den koster 4.095kr. Jeg har undret mig over at der ikke findes noget billigere alternativ, da man jo kan få en surroundreceiver for 1500kr og op efter. Det må alt andet være billigere at lave en ren forstærker uden radio og surround DSP. Jeg bruger selv en KISS DVD receiver med 5x50W digitalforstærker, som jeg har givet 995kr for. (nypris) Med en HTPC har man jo lige netop ikke brug for radio og andre features. - Kun forstærkeren. Fatter egentlig ikke hvorfor PC producenter ikke laver forstærker indbygningsmoduler til HTPC....?
mvh Peter |
|
![]() |
|
tma86 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
Rotel laver en 6X60W forstærker til 7499,- Kan køre både 3,4,5 og 6 kanaler. Har den selv og den fungerer fint, har dog min til salg pt. |
|
Mvh. Tommy
|
|
![]() |
|
![]() |
hej Stage line hvis man bruger sådan en forstærker skal man så have delefilter på til sub eller kan man juster det i windows |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
HarboSound ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Hvis du bruger en passiv sub (sub uden indbygget forstærker), så er der delefilter i subwooferen. Hvis du har et 5.1 lydkort, så er der vel en subudgang på det, hvor man må formode at filtreringen sker på lydkortet.
mvh Peter |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=38_124& amp;products_id=19296 så vil jeg overveje sådan en er det så rigtigt forstået at vis jeg har et lydkort 7.1 så vil jeg kunne afvikle nyeste lydformater ell? |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
![]() |
Mht lydkort og lydformater på windows så prøv at spørg nogle af eksperterne på HTPC, her på forummet. Husk at Stageline er en PA forstærker så den benytter professionelle XLR stik i indgangen. Det vil sige at du skal have kabler med XLR stik i den ene ende og jack stik i den anden ende til lydkortet..... |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Sådan en Stageline hvor ligger den lydkvalitet mæssigt forhold til en receiver? |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Du vil få en del bedre lyd i en "hifi" receiver end en semi proff. effektforstærker ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |