recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af lærred

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af lærred
    Sendt: 26-Februar-2008 kl. 19:08

Jeg har lige besluttet mig for at købe en epson tw2000, men er meget i tvivl om hvilket lærred det skal være... den kommer til at blive placeret i soveværelset hvor der er mørklægningsgardiner, dog slipper der stadig en lille smule lys igennem ude i siderne... Har tænkt på lissau mat hvid 1.0 gain, nogle der har evt erfaringer med dette lærred og om den gain er aktuel med disse forhold projektoren kommer til at være i.

på forhånd tak for hjælpen ;)..

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 20:56
kom så otto og i andre projektor nørder :D...
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 21:17

et andet spørgsmål er hvor stort skal lærred ca være når jeg har ca 4,5meter fra hvor jeg sidder og over til lærredet uden at det bliver for voldsom og stadig kan fokusere på hele billedet..

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 15:31
hmm virkelig ingen der kan hjælpe mig ;(
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

et andet spørgsmål er hvor stort skal lærred ca være når jeg har ca 4,5meter fra hvor jeg sidder og over til lærredet uden at det bliver for voldsom og stadig kan fokusere på hele billedet..

Du kan sagtens køre den ud i 120-130" uden problemer. Jeg sidder 3.5-4 meter fra mit lærred på 110" og har ingen problemer.

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:34

Jeg har lige besluttet mig for at købe en epson tw2000, men er meget i tvivl om hvilket lærred det skal være... den kommer til at blive placeret i soveværelset hvor der er mørklægningsgardiner, dog slipper der stadig en lille smule lys igennem ude i siderne... Har tænkt på lissau mat hvid 1.0 gain, nogle der har evt erfaringer med dette lærred og om den gain er aktuel med disse forhold projektoren kommer til at være i.

på forhånd tak for hjælpen ;)..

Hvis du har mørklægningsgardiner er det jo næsten perfekte forhold, nu ved jeg ike hvor meget lys der slipper igennem ved siderne, men de fleste aftener af året er der jo alligevel rimelig mørk ude.

Jeg har ingen erfaringer med Lissau, men andre taler om, at det er ganske godt til prisen og det mat-hvide 1,0 du snakker om, passer nok fint til din tw2000 og et stort set mørkt rum.

Du får i hvert fald en rigtig god filmoplevelse! Der er intet federe end film i kæmpe format og med det setup, kan det ikke gå galt!

Held og lykke med projektet.

Boogie

Redigeret af Boogie - 27-Februar-2008 kl. 16:35
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 18:44

okay har vekslet meget mellem 100" og 140", var meget bange for 140" ville blive for stort, så man ikke længere kunne fokusere på hele billedet men kun dele af billedet og så er oplevelsen ødelagt. vedrørende lys så kommer der vel mere om sommeren ved lange sommeraftener. derfor tænkte jeg at gain ikke skulle være for højt men heller ikke for lavt.

Vil i mene jeg vil kunne klare en 140" eller skulle jeg overveje en lille smule mindre. og nogle som evt har erfaringer med tw2000, mit grundlag kommer ud fra diverse anmeldelser jeg har læst.

Spørgsmål til otto:

jeg havde for leden en konsulent ude fra lissau, han sagde du havde kigget på deres lærred hvor du mente den vil kunne klare at blive isf certified og du var var ganske tilfreds med deres lærred.

er dette korrekt eller har konsulenten misforstået noget.

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 15:55
140" er i mine øjne et temmeligt stort lærrede, men til gengæld skriver du, at du sidder 4,5 meter fra lærredet (eller kommer til det). Om du kan se hele lærredet uden at skulle dreje øjne eller hovedet for at fokusere, aner jeg ikke, men jeg vil da foreslå du måler lidt op på væggen (uden at tegne, tag fx noget malertape og lav en ramme som er samme mål som lærredet) og ser hvor stort du vil have det.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 16:50
okay tak for hjælpen det vil jeg så gøre... hmm nu er jeg blevet i tvivl om projektoren.. er en infocus in82 bedre end tw2000 eller...
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 18:48
mente infocus in81 da prisen er den samme
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 17:16

mente infocus in81 da prisen er den samme

Ja den ene er dlp den anden lcd, så der er jo flere forhold du skal tænke på bl.a. placering af projektoren, støj og fordele/ulemper ved dlp og lcd.

Typisk er en lcd meget nemmere at placere grundet flere zoom og lensshift muligheder. Dlp støjer tit mere og har/kan have rainboweffekt.

Dlp vs. lcd er en hel religion! Så undersøg grundigt hvad du mener passer bedst til dig.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 20:52

okay.. har lige fået tilbudt en in82 til 24500 hvorimod en epson til 21500.. er det merprisen værd.. har ingen forhold til nogen af dem og har fåët af vide at man ikke kan se regnbue på 82 på kiggeafstand ;)... neeed som help.. er mega i tvivl nu efter den gode pris ;)... kom nu projektor eksperter ;)

Redigeret af Sigida - 29-Februar-2008 kl. 20:53
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu