Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Malkir
Ny bruger
Oprettet: 19-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Sony RDR-HX710 (fælleskøb) forsikring Sendt: 03-Maj-2005 kl. 16:23 |
Hej,
Jeg håber det er det rigtige sted, at skrive.
Med hensyn til fælleskøbet af Sony RDR-HX710 vælger folk så, at tage forsikringen med? eller fravælger I den?
Jeg er selv lidt i tvivl. Nomalt ville jeg ikke tage den med, men jeg har aldrig haft en DVD/HDD før så jeg kender ikke rigtigt "stabiliteten" på sådanne maskiner.
Hvor lang tid dækker den "normale" garanti egentlig?
mvh Malkir
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 16:28 |
Den normale garanti er jo 6 måneders ægte garanti og 1½ års reklamationsret.
Om jeg ville tage forsikring med på en ny HDD+DVD-optager idag? Tja, jeg tilkøbte 5 års forsikring da jeg købte den første HDD-optager (den første model i DK) - jeg har ikke haft brug for den endnu, men da den (maskinen) var meget dyr, håber jeg lidt at jeg får brug for den inden forsikringen udløber, så jeg måske kan få en ny og tidssvarende maskine.
På min nuværende "nyeste" HDD+DVD-optager tænkte jeg ikke på, at tegne forsikring.
Hvad har I Sony fælleskøbere gjort?? Og andre??
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Naim
Super bruger
Oprettet: 30-December-2004
Point: 425
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 16:37 |
Har selv været i tvil, men valgte ikke forsikring da man nok om 2-3 år
er skiftet til en anden maskine. Men jeg ville nok have gjort det hvis
det var Naim´s nye dvd maskine.
|
 |
Enfen
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 222
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 17:09 |
Jeg regner heller ikke med at tage forsikringen, da sandsynligheden for, at jeg har fået en ny recorder om 2 år, er ret stor :)
Garantien dækker da vist det første år i et Sony service center, hvis recorderen skal laves.
|
Kim
|
 |
birkholm
Bruger
Oprettet: 18-Januar-2005
Point: 241
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 17:12 |
Jeg har tidligere tagnet for MD, CD, Dig. kamera, TV, og DVD, og har haft glæde af det for MD, Dig. kamera og DVD.
|
 |
Sony-fan
Bruger
Oprettet: 11-Marts-2005
Point: 111
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 17:13 |
Hej.
Jeg har tegnet forsikring. Selvom anskaffelsesprisen er lav, så er forsikringen jo tilsvarende. Og selvfølgeligt er det en afvejelse. Forsikringsselskabet regner jo hellere ikke med en større risiko.
Men jeg har da haft forsikringer - endda på B&O - som indtjente sig mange gange. Det samme på min bærbare PC.
Jeg vil anbefale det. Der er jo mange mekaniske dele i en DVD-optager og en følsom mekanik. Forsikringen var også årsagen til at jeg valgte at købe gennem fælleskøbet, da jeg ellers kunne have fået maskinen væsentlig billigere.
Selvom man måske vil have en anden efter nogle år, så er det jo rart, hvis man kan videresælge med garanti!
Så brug de få kroner nu og spar på evt. ærgelser senere.
Redigeret af Sony-fan
|
 |
Wester
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 17:14 |
Jeg tegner for 5 år for at undgå alt det danske fnidder med rekl. ret Allan Odense
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
 |
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 18:51 |
Jeg dropper alt om en forsikring på Sony'en. Der er jo et år fuld garanti (tror jeg nok) i følge dansk købelov, samt ekstra reklamationsret. Det er rigeligt til mig 
Hvis der skulle ske noget med den, er der jo store chancer for det sker indenfor det første år, hvor garantien dækker.
På de ting jeg gennem tiderne har købe - båndoptager, video, TV, DAT... har jeg aldrig har brug for en forsikring. Men der er nogen som tjener gode penge på forsikringerne!
Moef
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 19:14 |
Personligt ville jeg aldrig købe en ekstra forsikring på en recorder elller på alle de andre ting som man kan få en forsikring på efterhånden.
Disse forsikringer spiller ofte på folks usikkerhed, desuden er det netop her forhandleren kan tjene lidt ekstra.
Men hvis du forventer at spilde kaffe i din recorder eller andre ligende ting så bør du muligvis overveje en recorder.
Jo jo en forsikring koster ofte kun mellem 100-800 kr, men alle disse små forsikringer løber jo op så det er nok mere en princip sag om man altid altid satser på det sikre eller om man vil satse lidt.
mvh L
P.s. Ville nok forsikre en bærbar pc, da det er en maskine som bliver udsat for en masse påvirkninger når man går rundt med dem. En recorder flytter man jo ikke rundt på.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 20:42 |
Batteriet i en bærbar holder heller ikke ret lang tid og er ikke dækket af garanti. En forsikring på en bærbar kan derfor godt tjene sig ind et par gange alene på batteriet. Hvorfor jeg aldrig har lavet forsikring på mine bærbare fatter jeg ikke - jeg fortryder det bittert! Jeg har haft to gode og dyre bærbare, der begge gik i stykker kort efter 2 års perioden udløb.
Redigeret af Thorvald
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
johnny57
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 20:54 |
Tja det er jo altid en overvejelse værd, men i forumet hører vi jævnligt om problemer med maskinerne, og da der kun ved dette fælleskøb er standard garanti, tør jeg ikke andet end at tegne forsikringen, man kan sige at forsikringen er gratis pga fælleskøbs rabatten. Min nuværnede hx 900 er købt hos TC med 3 års garanti, det var måske noget man kunne havde forhandlet med Sony centeret om, men det er jo forsent nu.
Den har jeg iøvrigt solgt for 4400,- og køber nu en hx910 i fælleskøbet.
|
Med venlig Hilsen
Johnny
|
 |
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 03-Maj-2005 kl. 22:06 |
johnny57 skrev:
Tja det er jo altid en overvejelse værd, men i forumet hører vi jævnligt om problemer med maskinerne, og da der kun ved dette fælleskøb er standard garanti, tør jeg ikke andet end at tegne forsikringen, man kan sige at forsikringen er gratis pga fælleskøbs rabatten. Min nuværnede hx 900 er købt hos TC med 3 års garanti, det var måske noget man kunne havde forhandlet med Sony centeret om, men det er jo forsent nu.
Den har jeg iøvrigt solgt for 4400,- og køber nu en hx910 i fælleskøbet.
|
Som forbrugerombudsmanden i DR1's Kontant udsendelse i aften sagde, "han forstod slet ikke det med de ekstra forsikringer!", og det gør jeg sådan set heller ikke.
Der er jo 2 års garanti på en ny Sony recorder, så hvorfor købe ekstra. I mange tilfælde dækker en forsikring slet ikke bestemte fejl. Og ja, der læses tit om fejl & problemer med DVD recordere i forummet. Men tit og ofte er det de billige mærker som driller. Tag for eksempel KISS recorderne, som man nok skal holde sig langt fra, hvis man har fulgt lidt med her på forummet 
Jeg tror, at hvis man holder sig til den bedre halvdel af kendte recorder mærker såsom - Sony, Phillips, Pioneer, Panasonic, JVC... osv. så går man nok ikke helt galt i byen.
Moef
|
 |