|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
spikedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 11-Marts-2008 kl. 20:09 |
Hejsa!
Jeg har netop fået mig et 40" LCD tv, og nu skal der jo sættes noget HTPC op! Desværre bor vi langt uden for alt hvad der hedder fiber, kabel osv., så den står på parabol, hvilket så vidt jeg kan udlede ud af diverse sider, kan give problemer af forskellig karakter.... Så derfor vil jeg jo høre her om hvordan og hvorledes: Jeg planlægger en Mac Mini med Vista Ultimate - ingen ben her, går jeg ud fra! FireDTV med Conax CAM, Canal Digital parrer ikke kort og reciever, så vidt jeg kan se i diverse tråde? Findes der reelle alternativer til FireDTV, når det er kodede parabolkanaler man skal se? Hvad med undertekster og lyd, er det stadig problemfyldt? Har læst mange skrive om at hvis ikke undertekster er en del af billedet, så er det bare ærgeligt - og konen giver mig jo aldrig lov til at sætte noget op, hvis ikke det spiller max! Lyden var noget med at man kun kan høre første tilgængelige lydkanal, men regner ikke med at det er det store issue... Hvor mange af Canal Digital's kanaler kører underteksterne i billedet, og hvor mange "ved siden af"? Hvis der er ting, som er essentielle og jeg har glemt at spørge om, så hører jeg da gerne svar på det også ![]() |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Alternativ TV-kort kunne være technotrend budget s3200 i forbindelse med programmet DVBviewer (både med undertekster, support af flere lydspor, og til HDTV)....
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg har et Technotrend S3200 DVB-S2 kort til salg med CI slot modul, som virker under vista og med MCE osv..
--slettet, har lige set at MacMini kan køre Vista, fantastisk, at folk dropper en Mac fremfor MS Vista :-) Redigeret af pendec - 11-Marts-2008 kl. 22:46 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg har canal digital, og kun tv2 puljen(charlige,zulu osv) er tekstet sammen med kanal4,5 resten er TTV baseret, så der skal du ind på teksttv, for at få undetekster på, og det virker ikke på MCE med TTV og satellit.
|
|
![]() |
|
spikedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Nu er jeg langt fra fanatisk Mac bruger (har både PC og Mac), spiller dette kort OK, og hvad er prisen (mail mig evt på tommylar@gmail.com, da jeg ikke antager dette er et handelsforum) - jeg kan se at et nyt koster ca. 100 euro på DVBshop? |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
OK, nu har jeg luret lidt - jeg antager at jeg både skal have CAM modul (Conax) http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p87_Conax-CAM-- Rev--1-1----4-00e.html samt TechnoTrend s3200 http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p238_Technotren d-S2-3200-HDTV-S2---Remote---Budget-CI.html og så burde jeg være oppe at køre? |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Ja det burde være ok... Redigeret af avh - 12-Marts-2008 kl. 21:22 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Som skrevet til at begynde med, så har jeg ikke noget hardware til HTPC endnu, havde planlagt en Mac Mini, men TechnoTrend er jo ren PC - så en Shuttle er jo en mulighed der...! |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
Mac mini er det ikke et low profile kabinet? Begge disse kabinetter kan klare normale mATX motherboards... Redigeret af avh - 12-Marts-2008 kl. 21:49 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Har sendt en pm.. salg bør ikke foregå i denne tråd :-)
|
|
![]() |
|
![]() |
Meget problematisk, da en Mac ikke bare æder PC hardware, selvom det ville kunne være der....! Synes bare den beskrevne løsning lige pludselig lyder som om man er oppe i et prisleje hvor det er forfærdeligt dyrt.... ![]() |
|
Med venlig hilsen
Tommy Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
Der er også ting, der gør tingene billigere...
Motherboard med onboard grafik og billige CPU-er gør at man forholdvis billigt kan sammensætte et HTPC-system.... Ok technotrendkortet koster omkring 1100,-... |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |