recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Online køb i UK.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnline køb i UK.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Emne: Online køb i UK.
    Sendt: 16-Marts-2008 kl. 19:51
Da jeg skal udvide mit anlæg, overvejer jeg lidt at købe i England, for at spare nogle penge.

Men jeg er ikke sikker på hvilke rettigheder man har og om der skal betales ekstra gebyr...

1. Skal jeg betale ekstra told og moms, ved import fra Uk/England?

2. Hvilke rettigheder har man, ang retur og hvis noget ikke skulle være som forventet.

3. Vil der være stor porto omkostninger? (overvejer en receiver og højtalere)

4. Er der nogen der har nogen erfaringer med Engelske webshops? (gerne links)

5. Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved handel fra England?

Jeg håber nogen vil hjælpe mig
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 19:56

Har du fulgt med om køb af Pioneer og Panasonic i UK, så er KrishAV et godt sted. Told/Moms øøøhh UK er altså også i EU.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:03

Jeg har henvist til nogle sider på ForbrugerEuropa, da de nok forklarer det mindst lige så godt som jeg kan

Oprindeligt skrevet af staack staack skrev:

1. Skal jeg betale ekstra told og moms, ved import fra Uk/England?

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/told/

2. Hvilke rettigheder har man, ang retur og hvis noget ikke skulle være som forventet.

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/reklamatio nsret/

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/ehandel/fortryd/

5. Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved handel fra England?

Du skal være opmærksom på, at når du handler i England, så er det engelsk ret, der finder anvendelse. Selvom der er sket en del harmonisering af reglerne indenfor EU, så kan du ikke bare gå ud fra, at de samme regler gælder i England som i Danmark.

Redigeret af Sandal - 16-Marts-2008 kl. 20:05
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har du fulgt med om køb af Pioneer og Panasonic i UK, så er KrishAV et godt sted. Told/Moms øøøhh UK er altså også i EU.

Hehe, gunden til at jeg stiller det spørgsmål er fordi, at jeg har været ude for at betale ekstra told, da jeg bestilte noget fra frankrig. "I nogle tilfælde vil sælger kræve dansk moms og eventuelt dansk punktafgift."

Jeg har ikke fuldt med i køb fra KrishAV, men jeg er ude efter noget Pioneer grej, men KrishAV har ikke det jeg skal bruge... desværre.
Kender du andre?
Jeg overvejer denne side: http://www.petertyson.co.uk/index.shtml

Tak Sandal, for læse stoffet Det ser ud til man har 7 arbejdsdage fuldreturret, og der ikke skulle være de store problemmer med handel fra UK. (er det rigtig forstået?)

Redigeret af staack - 16-Marts-2008 kl. 20:17
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:28

Det ser ud til man har 7 arbejdsdage fuldreturret, og der ikke skulle være de store problemmer med handel fra UK. (er det rigtig forstået?)

Der er ikke umiddelbart nogle problemer i at handle i England og som du også selv har læst dig frem til, så har man ret til at fortryde købet, når man handler over internettet. Men du skal være opmærksom på, hvordan tidsfristen ved fortrydelseretten regnes og så skal du huske, at du selv skal betale for at returnere varen til England.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Det ser ud til man har 7 arbejdsdage fuldreturret, og der ikke skulle være de store problemmer med handel fra UK. (er det rigtig forstået?)

Der er ikke umiddelbart nogle problemer i at handle i England og som du også selv har læst dig frem til, så har man ret til at fortryde købet, når man handler over internettet. Men du skal være opmærksom på, hvordan tidsfristen ved fortrydelseretten regnes og så skal du huske, at du selv skal betale for at returnere varen til England.

Det er jeg klar over tak, det kunne være man lige skulle sende dem en mail og høre om deres fortrydelsesret, inden man handler.

Nu mangler jeg bare nogle links, på nogle gode shops
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:12
Der vil forresten ikke være nogen komplikationer ved at tilføje "engelsk" købt grej til "dansk" grej... vel?
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:46

Hehe, gunden til at jeg stiller det spørgsmål er fordi, at jeg har været ude for at betale ekstra told, da jeg bestilte noget fra frankrig. "I nogle tilfælde vil sælger kræve dansk moms og eventuelt dansk punktafgift."

Så vidt jeg har forstået det, så kommer der dansk moms på, hvis sælgeren har en vis omsætning i Danmark (f.eks. amazon.co.uk)

...og så skal du være opmærksom på, at butikken faktisk sender varen fra England - det gør de sandsynligvis i dette tilfælde, men hvis det er mere speciel elektronik KAN man risikere, at de sender varen direkte fra "Hong Kong"/mellemøsten - og så kommer told og skat efter dig :)

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:47

Orv. Glemte dit sidste spørgsmål:

De bruger et andet stik i vægen i England, så du kan ikke bruge ledningerne. -Og så kan jeg ikke huske om de kører 110V?

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

Orv. Glemte dit sidste spørgsmål:

De bruger et andet stik i vægen i England, så du kan ikke bruge ledningerne. -Og så kan jeg ikke huske om de kører 110V?

...Ole

Så man skal bare udskifte størmstikket med et dansk eller hvad?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 22:04
Hvis man handler hos KrishAV, så ved han at det til Danmark, og han lægger en dansk ledning m/stik med for free
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis man handler hos KrishAV, så ved han at det til Danmark, og han lægger en dansk ledning m/stik med for free

Det er da god service, men dte har bare ikke det jeg skal bruge. (en Pioneer receiver)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu