|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Don Miguel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() Sendt: 16-Marts-2008 kl. 18:54 |
Hej Jeg overvejer at lave min egen HTPC med Blu Ray drev, så jeg kan afspille Blu Ray film i FullHD. Men jeg vil gerne vide, hvordan kvaliteten er ved at afspille Blu Ray via pc. Er det fremragende godt eller er kvaliteten bedre ved afspilning fra f.eks. en Samsung BD-P1400 Blu Ray afspiller? Grunden til at jeg overvejer at lave en HTPC med Blu Ray, er fordi jeg ønsker at afspille både region A og B. Det kan jeg jo ikke med en Samsung BD-P1400. Nogle anbefalinger til, hvilke hardware, jeg skal købe? Sidste spørgsmål: Hvis jeg har en HTPC med Blu Ray og de nødvendige hardware, er det så muligt at afspille både film fra både region A og B på en HTPC pc? Eller findes der software som gør det muligt? Her tænker jeg på, at et drev kun tillader at skifte region 5 gange indtil man skal indstallere pc'en påny. Håber på stor hjælp. Fortsat go' søndag. Don Miguel
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
"Sidste spørgsmål: Hvis jeg har en HTPC med Blu Ray og de nødvendige hardware, er det så muligt at afspille både film fra både region A og B på en HTPC pc? Eller findes der software som gør det muligt? Her tænker jeg på, at et drev kun tillader at skifte region 5 gange indtil man skal indstallere pc'en påny." Svar: Slysoft |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Don Miguel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
Ingen, der ved noget ang. HD kvaliteten på en pc?
|
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Hej du Jeg ser selv blu-ray på min HTPC, i FullHD på mit Philips TV. Den indeholder følgende: P4 3.0 HT, 2048MB DDR2, LG GGW H20L, ATi HD2600XT, Windows Vista Ultimate, Arcsoft TotalMedia Theatre ver. 109, Mymovies 2.43 Pre-release 4. Billedet er super, kan ikke ønske mig det bedre. Arcsoft integrationen af en blu-ray frontend til Vista MCE er super. Lyden er sendt via analog 5.1 til min yamaha forstærker via direct input. Top notch... |
|
![]() |
|
![]() |
Hej h8red
Tak for svar. Så du har ingen problemer med at få vist i Full HD uden at billedet halter efter eller hakker? Jeg er desuden også lidt overrasket over hvilken CPU du bruger. Jeg troede ikke at P4 3.0 var kraftigt nok. Er det fordi grafikkortet hjælper med at arbejde, så CPU'en ikke bliver overbelastet og varmt? Jeg har hørt, at Sapphire ATI HD2400 og 2600 er rigtigt gode grafikkort. Glæder mig at høre, at du er godt tilfreds med billedet, så det betyder, at der ikke er grund til at købe en f.eks. Samsung, Sony eller Panasonic afspiller. Eller giver de bedre billede end HTPC'en?? Jeg kunne godt tænke mig at have min egen HTPC med Blu Ray, så jeg kan bestille Lost Season 3 Blu Ray i USA. Vil helst have sådan, at jeg kan afspille både Region A og B. ![]() |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Bedre kan det vidst ikke siges. Dog skal det lige siges at det er vigtigt det er AnyDVD HD du anskaffer, da AnyDVD ikke kan brude Blu-ray. Svar med hensyn til kvalitet skulle der ikke vare en mærkbar forskel på stand-alone afspillere og en computer. Det ser utrolig flot ud. Faktisk får du på en computer også muligheden for at kunne høre HD-lydformaterne på en ældre forstærker uden HDMI, hvilket ikke kan lade sig gøre på nogle alm. afspillere, som jeg kan huske. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeg har en Aopen XC Cube Pentium4 HT 3.00 GHz med 2 GB Ram, 275 W strømforsyning og plads til 8x AGP grafikkort. Er denne computer kraftigt nok til at afspille Full HD Blu Ray film, hvis jeg f.eks. anskaffer mig en Sapphire ATI 2400 eller 2600 grafikkort AGP? Håber på et hurtigt svar. Takker
|
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Jeg vil mene du skal gå efter 2600 modellen, har læst om flere der har problemer med fuld acceleration på 2400 modellen. Jeg har 100% ryk og hak fri afspilning af 1080p på mit setup, mit ATi kort er dog pci-e. Det kan dog være du skal bruge nogle modificerede agp drivere, jeg ved at ATi har udgivet nogle beta drivere af deres 8.3 som giver fuld acceleration under vista. Ved ikke om det duer 100% under XP MCE. Kig evt under avsforum.com, der er en tråd for ati kortene.
|
|
![]() |
|
![]() |
Takker h8red Så jeg vil nok gå efter 2600 modellen men skal det være PRO eller XT? Er dit kort PCI-E eller AGP? Hvad med strømforsyning? Er 275 W nok til kun afspilning af Blu Ray? Jeg ønsker ikke at bruge den til gaming. Takker igen |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Tja XT er jo større end Pro, men til HD-dekodning har det ikke noget at sige. Du vil ikke kunne mærke forskel.
|
|
![]() |
|
![]() |
Godt, nu mangler jeg bare at vide om min strømforsyning er kraftigt nok. 275 w? Kun til afspilning af Blu Ray film i 1080p, ikke til gaming. Takker igen |
|
![]() |
|
![]() |
Det er helt fint. Så længe det er med mid range hardware som HTPC hardware nu er, så er 275w fint.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |