|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() Sendt: 16-Marts-2008 kl. 01:13 |
Jeg har læst flere steder at man kan få Vista MCE til at afspille mkv filer. Men hvordan gør man?
|
|
![]() |
|
Rasmus_Jensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Jeg er doven, så jeg omdøber mine mkv til .avi hvilket gør at vista mce kan "se" filerne. For at kunne afspille dem, skal du bruge en splitter og en dekoder (codec). Jeg bruger matroska splitter fra http://haali.cs.msu.ru/mkv/ (download link øverst i højre hjørne. Som dekoder bruger jeg ffdshow "ffdshow_rev1828_20080129_clsid_sse_icl10" du kan eksperimentere med forskellige versioner og builds alt efter hvilken cpu, grafikkort, 32 eller 64bit OS du har. Der er temmelig stor forskel på hvordan de forskellige opskalerings filtre / postproccesings "filtre" osv performer fra build til build, så jeg kan ikke umiddelbart anbefale nogen bestemt. Dog vil det typisk være en ICL10 build du skal have fat i. Man kan også bruge ffdshow som mpeg2 dekoder i vista mce, hvorved man bla får mulighed for at opskalere til fx 720p eller 1080p, men det er en anden historie. ffdshow kan hentes fra bla http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=173941 der er lidt forskellige builds. Hvis du ikke ønsker at ømdøbe dine filer, kan du forsøge dig med at lave en reg fil der indeholder følgende; Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.mkv] Redigeret af Rasmus_Jensen - 17-Marts-2008 kl. 00:42 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Hvis du vil bruge lidt penge på er CoreAVC en fin løsninge 8$ eller 14$ for pro udgaven. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |