|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kali ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
![]() Sendt: 18-Marts-2008 kl. 18:05 |
Jeg er ikke 100% sikker på om det er det rigtige sted - men jeg håber :)
Jeg er træt af at min egen stationære computer skal stå og hakke når jeg vil se film over netværket, så jeg har overvejet at bygge en nas server. De alternativer der er i dag med henblik på færdig lavede nas servere (eksempelvis d-links dns-323) siger mig intet - jeg har brug for fuld bevægelsesfrihed med henblik på hvilket operativ system som jeg vil køre m.m. Et andet krav er at det skal være en passiv kølet cpu. VIA har lavet et udemærket alternativ som faktisk vil dække mine behov 100% http://www.mini-itx.com/store/?c=41 jeg synes dog ikke helt om prisen :) det vil koste ca 3500 postmanden afleverer det og det er betalt. Men det er helt perfekt, en 2.5" disk som ikke siger ret meget og ikke bruger ret meget strøm, fanless cpu hvor hele bundkortet inklusiv cpu heller ikke bruger ret meget strøm. Er der nogen som har haft lignende overvejelser som mig? som eventuelt har fundet billigere/bedre alternativer? eller blot alternativer. Redigeret af kali - 18-Marts-2008 kl. 18:05 |
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
jeg kører lige pt med en qnap ts101 og er egentlig godt tilfreds, men overvejer lige nu om jeg skal købe sonos eller duet til huset.
vælger jeg duet så skal jeg ud og investere i en ny server for at have mere kraft så dette har sat tankerne i gang hos mig. tror nok jeg vælger at købe en itx server som denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36495& KW=itx opfylder mine krav til en fremtidssikker løsning uanset hvad jeg vælger! du skal altså overveje det grundigt hvad dit pladsbehov og dine fremtidige brugsmuligheder skal være. |
|
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Se på min beskrivelse her
|
|
![]() |
|
![]() |
|
kali ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
![]() |
Nas serveren skal kun have 'her og nu' data. Skulle jeg have lyst til at arkivere noget data eller brænde ud ryger det over på min stationære. Så en 2.5" 200-300GB disk vil sagtens kunne dække mit behov. Men jeg takker for input og vil kigge nærmere på det |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Som jeg også skriver kan du installere mange af disse Linux (m.m.) varianter på en USB stick og teste dem. De behøver ikke installeres på en HDD. Ind til videre holder jeg mig til FreeNAS som kører fra en 32Mb usb stick. Jeg venter også på en 2,5" HDD som bliver leveret sammen med min Squeezebox Duet. Så jeg har pt. en løs 3,5" HDD liggende hvor jeg har musik og film liggende.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ja enten usb stick eller noget compact flash, der er utallige muligheder
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg har lige fundet en rigtig fed side
http://www.e-itx.com/ der er godt med information og gode priser |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |