Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fischerben
Bruger
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
|
Emne: Media center Hvilket grafikkort Sendt: 18-Marts-2008 kl. 17:53 |
hej
er igang med at bygge et media center, og ville høre om der er nogen som kender til et godt grafikkort som jeg kan bruge til mit HD tv . det skal kunne køre vista os.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 18:16 |
der findes masser flere bundkort med onboard grafikkort, som uden problemer kan kører HD.
skal du bruge den til spil, er det derfor du vil have seperat GFX?
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 18:28 |
Ja, som Pizzabager siger, så tag hellere et kig på et bundkort med onboard GFX med HDMI udgang. Fx Gigabytes nye med AMD 780G chipsettet. Men hvis det er fordi du genbruger et gammelt bundkort til din HTPC kan jeg da anbefale et ATI Radeon HD2600XT/Pro. Eller evt. et 3650.
|
 |
fischerben
Bruger
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 21:26 |
tak for jeres svar .. ja det er mest fordi jeg har et bundkort i forvejen . :) . . kiggede lige på det radeon HD 2600 pro . . når der står HDTV udgang hvad er det så de mener med det , er det en adpater der med, for der er vel kun dvi stik i kortet ?
|
 |
fischerben
Bruger
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 21:48 |
eller sidder faktisk og blir i tvivl om jeg sku købe et bundkort med gfx . hvilket kunne i så andbefale af gigabytes med 780g chipset
|
 |
fischerben
Bruger
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 21:51 |
glem lige det sidst svar fandt ud af der kun var et :)..
|
 |
prinder
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 07:35 |
fischerben skrev:
tak for jeres svar .. ja det er mest fordi jeg har et bundkort i forvejen . :) . . kiggede lige på det radeon HD 2600 pro . . når der står HDTV udgang hvad er det så de mener med det , er det en adpater der med, for der er vel kun dvi stik i kortet ? |
Det er ikke nemt at sige noget generelt om det. Nogle har en adapter med (DVI-HDMI), men det er ikke alle. Det bedste er IMO at købe en der har HDMI-stik fra begyndelsen, så er du også mere sikker på at du kan få lyd sendt med den vej ud, hvis det er det du vil. Jeg har selv købt at Sapphire Radeon 2400HD med HDMI. Det fungerer fint. /Peter
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
|
 |
fischerben
Bruger
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 15:59 |
prinder skrev:
fischerben skrev:
tak for jeres svar .. ja det er mest fordi jeg har et bundkort i forvejen . :) . . kiggede lige på det radeon HD 2600 pro . . når der står HDTV udgang hvad er det så de mener med det , er det en adpater der med, for der er vel kun dvi stik i kortet ?
|
Det er ikke nemt at sige noget generelt om det. Nogle har en adapter med (DVI-HDMI), men det er ikke alle. Det bedste er IMO at købe en der har HDMI-stik fra begyndelsen, så er du også mere sikker på at du kan få lyd sendt med den vej ud, hvis det er det du vil. Jeg har selv købt at Sapphire Radeon 2400HD med HDMI. Det fungerer fint.
/Peter
|
men blir det så lige så go kvalitet hvis man tar dvi og laver det om til hdmi med en adaptor
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 16:01 |
fischerben skrev:
prinder skrev:
fischerben skrev:
|
Det er ikke nemt at sige noget generelt om det. Nogle har en adapter med (DVI-HDMI), men det er ikke alle. Det bedste er IMO at købe en der har HDMI-stik fra begyndelsen, så er du også mere sikker på at du kan få lyd sendt med den vej ud, hvis det er det du vil. Jeg har selv købt at Sapphire Radeon 2400HD med HDMI. Det fungerer fint.
/Peter
|
men blir det så lige så go kvalitet hvis man tar dvi og laver det om til hdmi med en adaptor
|
Der er ingen forskel, det er digitalt begge dele..
|
 |