Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
|
Emne: Acer Idea 500 brudt sammen Sendt: 18-Marts-2008 kl. 09:59 |
Hejsa
Mit ellers dejlige mediacenter fra Acer, er pludselig brudt sammen. Jeg havde været igang med at se en udsendelse, men da jeg efter en pause, vender tilbage, er maskinen gået i "system standby" viste den på displayet.
Siden har jeg ikke kunnet starte maskinen. Når jeg sætter strøm til, vises displayet fint, men ved tryk på powerknappen, blinker lampen lige et kort øjeblik, og så sker der ikke mere. Der er intet der starter op - ingen antydning af nogen lyde indikerer at den er på vej.
Og ja, så har nogen(det var en demomodel jeg fandt i tdc-butikken) brudt plomberingen, så jeg gætter på at de stejler hvis jeg forsøger at indlevere den til rep. under reklamationsretten.
ØV !
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 09:39 |
ingen der har oplevet noget lign, eller har nogen gode ideer til en løsning ?
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:28 |
Der er ikke noget der hedder plombering på computer. Altså butikken må da gerne sætte en på, men den hjælper dem bare ikke noget. Man har fuldt ud ret til at pille i sin computer selv. Garantien gælder nemlig på hver enkel hardware del, og ikke på hele computeren som helhed. Så de skal tage imod den i TDC hvis den er gået i stykker. Men for at vende tilbage til dit problem, så kan jeg ikke lige helt forklare hvad der er sket, men det kan være du skal prøve at resette CMOS, og se hvad der sker derfra. Du skal kigge i manualen for bundkortet for at se hvordan du gør.
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:34 |
Nagash :
Tak for input - det lunede at høre om det med plomberingen - så har jeg også en chance for at redde indholdet af min harddisk inden nogen finder på at formattere den ;-)
|
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:39 |
Harddisken kan du bare tage ud og slå til en anden computer. Det skulle heller ikke undre mig at TDC stadig prøver at overbevise deres kunder om at man ikke må skille sin computer ad selv. Så kan de jo selv kræve arbejdstimmer og 350% af produktprisen, når man skal have nyt hardware i.
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 14:44 |
Jep, det var også planen - med harddisken.
Dine tanker omkring TDC lyder lidt som nogen jeg også kunne have tænkt ;-)
|
|
 |
vejengenseren
Ny bruger
Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Point: 2
|
Sendt: 06-April-2008 kl. 22:33 |
confused skrev:
Mit ellers dejlige mediacenter fra Acer, er pludselig brudt sammen. Jeg havde været igang med at se en udsendelse, men da jeg efter en pause, vender tilbage, er maskinen gået i "system standby" viste den på displayet.
Siden har jeg ikke kunnet starte maskinen. Når jeg sætter strøm til, vises displayet fint, men ved tryk på powerknappen, blinker lampen lige et kort øjeblik, og så sker der ikke mere. Der er intet der starter op - ingen antydning af nogen lyde indikerer at den er på vej.
|
Lyder meget som min har gjort , den stod nemlig på standby da der blev strømafbrydelse, og derefter kan den ikke starte.
Vil da gerne høre om der er kommet liv i din igen, og hvad der blev gjort 
Redigeret af vejengenseren - 06-April-2008 kl. 22:36
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 06-April-2008 kl. 22:46 |
Hejsa
Det lykkedes ikke at få liv i den, så lige nu er den indleveret hos TDC til reparation.
Jeg skal nok vende tilbage, når jeg ved mere :-)
|
|
 |
vejengenseren
Ny bruger
Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Point: 2
|
Sendt: 07-April-2008 kl. 17:53 |
Jeg har selv snakket med Acer suport idag, og han synes også det lød mærkeligt at den ikke kunne starte op igen, han mente det måtte være en intern et eller andet, så der var nok ikke andet for at få den sendt ind, så det må jeg nok heller, håber bare ikke det tager 100 år
|
 |