Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
|
Emne: Ulemper ved PS3? Sendt: 22-Marts-2008 kl. 12:38 |
Jeg har ikke lige forstået hvorfor mange køber rene Blu-ray afspillere, når PS3 både er billigere og på papiret bedre end stort set alle andre. Hvad er det lige jeg overser?
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12408
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 12:42 |
Nogle er allergiske overfor designet, andre er bange for at den larmer, men jeg tror at de fleste bare er bange for den, fordi den også kan spille, og dermed nægter at tro, at den er ligeså god som de afspillere der koster indtil flere tusinde mere.
PS3'en ér den bedste Blu-ray afspiller derude, og om et par dage understøtter den sågar BD-Live/2.0, ulig en eneste af de andre maskiner på markedet. Så snart Panasonics topmodel, BD-50, kommer på markedet, kommer der også en DTS-HD MA-opgradering til PS3'en, så den kan alt. Fjernbetjeningen er desuden herlig, og fungerer bare som den skal, med bluetooth i stedet for infrarød.
Redigeret af Naiera - 22-Marts-2008 kl. 12:43
|
 |
MortenR.
Bruger
Oprettet: 22-Maj-2006
Point: 169
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 12:50 |
Enig med Naiera. Men sørg for at købe en 40GB model - den larmer
nærmest ikke. Derimod kan du godt være uheldig at købe en 60GB
modellerne, der larmer for meget til film kiggeri!
Men mon ikke Sony kommer med en ny PS3 udgave, der slet ikke har en
blæser med tiden?
|
Morten
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 12:57 |
Modellerne vil selvfølgelig blive revideret med tiden, ligesom de andre PlayStations også blev. Nogle gange vil det være internt og vil ikke kunne ses uden at man åbner dem op, men på et tidspunkt vil der selvfølgelig også komme en kraftigt revideret udgave, ligesom med PSOne og PSTwo. Med manglende PS2-kompatibilitet og mindre harddisk på 40GB-modellen, så kan man jo også argumentere for, at der allerede er sket større ændringer, men maskinen ligner jo sig selv
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 13:09 |
Kan være vi for en PS3 slim model
|
 |
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 13:18 |
PS3 slim ville da være en mulig "efterfølger" til den nuværende PS3.
Eneste ulemper som jeg kan se ved PS3'en er:
- Intet display på konsollen, så man fx. kunne se, hvilken film man så, hvilket kapitel på BD/DVD'en man så, hvad musiknummer man hørte, osv osv.
- BlueTooth fjernbetjening. Det er nok meget smart, men det er også noget irriterende, hvis man gerne ville kunne styre sin PS3 fra en universalfjernbetjening. De nuværende løsninger er lidt for besværlige, synes jeg. Måske Logitech kommer med en ny uni. remote med BT?
|
Anders
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 13:41 |
Ulemper med PS3
Manglende display
BT fjernbetjening ( den er super god ) men kan ikke sammen med en uni betjening
Syntes at den støjer lidt glæder mig til en støjfri afspiller
Hans
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 14:14 |
Det manglende display generede mig også i starten, altså før jeg fik maskinen! Et display er i min bog bare distraherende, og erstattes 100% og forbedres væsentligt af det herlige OSD PS3'en har. Hvis den havde et display og der ingen dimmer funktion var, ligesom på HD DVD-afspillerne, så ville projektorfolket brokke sig over dét, eftersom at et tændt display i et ellers mørkelagt lokale sænker kontrast VÆSENTLIGT.
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 16:04 |
Jeg havde også læst at fjernbetjeningen var en must. Jeg bruger sixaxis controlleren. Meget let at betjene med store knapper, og dejlig retningsufølsom pga. bluetooth.
Min største anke er støj ved DVD afvikling. Jeg ved ikke om det er HDD eller blæseren man kan høre.
Det skal dog siges at støjen kun er hørbar under stille passager. Det kan dog også være slemt nok hvis man ser en gyser eller et romantisk drama.
|
Kuro
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 16:19 |
Støj siger I.. jeg har kun støj efter ca. 30 min. hvis jeg bruger upscaler. Men da mit TV gør det lige så godt som PS3'en har jeg slået det fra og kan derfor stort set ikke høre den.
Tror man skal have et meget ringe TV før PS3'en kan scale bedre.. jeg kan ihvertfald ikke se en brik forskel på mit TV 
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 21:31 |
Der er en del debat om hvor meget strøm en PS3 bruger i standby og ved Blu-Ray afspilning, men er der nogen herinde som har målt det?
Det er primært det angivlige høje strømforbrug der afholder mig fra at købe en PS3
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 22-Marts-2008 kl. 21:42 |
Med mindre det faktiske forbrug afviger fra det opgivne, så er der vel ikke så meget at debattere? Jeg har ikke selv målt min, men de er opgivet således:
60: Ca. 200W
40: Ca. 135W
Det er mere end en "almindelig" afspiller.
|
 |