recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Microsoft siger NEJ til  Blu Ray ! !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMicrosoft siger NEJ til Blu Ray ! !

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: Microsoft siger NEJ til Blu Ray ! !
    Sendt: 14-Marts-2008 kl. 17:01
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 17:33
Og de er tilsyneladende også af den lidet overbevisende opfattelse at disc baserede medier vil være væk om et par år, droppet til fordel for downloads.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=94696

Ja, ja - det er da bestemt ikke fordi jeg skal brokke mig hvis deres noget optimistiske nærfremtids vision holder stik, og vi alle sammen i den vestlige verden har 100+ Mbit internetforbindelser og læssevis af Terabyte lagerplads næste år ved samme tid, så vi kan downloade ~25 GB HD film i stedet for at købe en disc .

Kan vi overhovedet downloade film i den danske version af XBox Live shoppen? Jeg mener vist kun at have bemærket en enkelt eller to.
Og efter hvad jeg kan forstå, så er det i de lande der har den mulighed kun i 720p HD med begrænset bitrate, stereolyd og ingen mulighed for undertekster mv.

Skal vi ikke gætte på at både XBox 720(?) og PS4 vil have Blu-ray drev?
Der går sikkert mindst en 8-10 år før digital distribution af (HD) film er en realistisk mulighed for de fleste mennesker - og endnu længere før disc baserede medier helt vil forsvinde.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 18:42
Microsoft er lidt panikken hvis jeg skal give mine 2 cent med - lige nu ville jeg ikke vælge Xbox 360 selvom det kun var Xboxen der har eksklusive titler- BluRay drevet i min PS3 gør mig ekstra glad hver gang jeg skal se en film. Jeg tror Microsoft er lidt panikken.

Selvom de tror på en download fremtid så er det jo et problem at de sælger bokse uden harddiske og der er 8-10 mil. medlemmer af Xbox live men der er solgt ca. 20 mil. boxe ude - hvordan skal de 50% så spille spil?
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2008 kl. 21:59
Download er sikkert fremtiden. Bare ikke i de næste par mange år
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 00:59

Download skal nok blive fremtiden, men 100Mbit er langt fra nok.
Hvis man skal have 1080p og har måske 3 TV med tilhørende optagere, så er der allerede røget 150Mbit. Med det mener jeg at signaler ikke er komprimeret og dermed har tabt lidt kvalitet. Men OK, hvis man kan komprimere uden at det kan ses, så kan det da godt være at 100Mbit kan være nok, men hvornår får vi det? og hvad bliver prisen? og kan man være 100% sikker på at alle på en vej eller alle lejligheder i en ejendom har 100 Mbit til rådighed (=ikke noget med deling af båndbredde).

Noget andet er så at 1080p er hvad vi har nu, senere kommer der endnu højere opløsninger.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
TVJ1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:23

Derfor skal man have fiber - min er bestilt

TVJ
Pioneer PDP 5080XD
PS3 - GT5 pro
Logitech G25
Til top
CrimsonLoneWolf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2008
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 09:40
De har 100% planer for deres X-Box 360's fremtid når de dropper Blue-Ray, men det er jo ikke noget nyt at de har store planer for digital distribution. De har aldrig sagt eller påstået noget som helst med at Blue-Ray kommer til deres X-Box, kun at de vil understøtte det i deres software. Dvs. en lidt vag udtalelse, men helt sikkert mht. understøttelse til PC og Windows.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2008 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Download skal nok blive fremtiden, men 100Mbit er langt fra nok.
Hvis man skal have 1080p og har måske 3 TV med tilhørende optagere, så er der allerede røget 150Mbit. Med det mener jeg at signaler ikke er komprimeret og dermed har tabt lidt kvalitet. Men OK, hvis man kan komprimere uden at det kan ses, så kan det da godt være at 100Mbit kan være nok, men hvornår får vi det? og hvad bliver prisen? og kan man være 100% sikker på at alle på en vej eller alle lejligheder i en ejendom har 100 Mbit til rådighed (=ikke noget med deling af båndbredde).

Noget andet er så at 1080p er hvad vi har nu, senere kommer der endnu højere opløsninger.

Men hvad så når du sidder der lørdag aften og har forberedt hygge med familien, bare for at finde du af at der er ens internet linie er helt i hegnet?
Så røg den hygge aften
Jeg tror ikke på at download kommer til at overtage det fysiske medie i den nærmeste fremtid
Tror heller ikke den normale familie gidder bruger penge på at indvestere i ny computer og internet forbindelse bare for at kunne se film
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 20:59
Det var dog noget af det dummeste svar fra den lejr. MS hænger med næbet, fordi de blev taget med bukserne nede. De er i panik. De er sure, fordi de satsede forkert fra start.

Blu-Ray dør ikke foreløbig...og i hvert fald ikke til downloadable media. Der går lang tid, før online-markedet får en fast platform at stå på.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Blu-Ray dør ikke foreløbig...og i hvert fald ikke til downloadable media. Der går lang tid, før online-markedet får en fast platform at stå på.

Det er svært at spå om fremtiden, men her er lidt food for thought. En medvirkende årsag til at Hollywood foretrak Blu-Ray var den mere effektive DRM, ikke mindst BD+. Fox udsatte en masse Blu-Ray titler i foråret/sommeren 2007 fordi de ventede på BD+ - DRM systemet som det skulle tage 10 år at bryde. Ahem, sådan gik det ikke (takket være Slysoft), så spørgsmålet er hvad Fox gør nu?

Selvfølgelig forsvinder Blu-Ray ikke i morgen, men når Hollywood er så glad for Digital Restrictions Management, specielt på HD hvor det giver mindst mening, kunne man godt forestille sig at den tidlige død for BD+ har skåret et par år af Blu-Rays forventede levetid.

Online streaming med proprietære boxe giver bedre muligheder for at kontrollere forbrugerne. Windows Media DRM er tilsyneladende bedre til at modstå angreb, og et par lag med hardware beskyttelse i proprietære boxe (hvis der kan blive enighed om en standard?), vil gøre beskyttelsen endnu bedre. Det må efterhånden være gået op for Hollywood tosserne at man skal ikke tillade afspilning på almindelige PCere, hvis DRM systemet skal holde i 10 år. Angrebsvektoren for deCSS og DVD Jon var også en software player (Xing).

Redigeret af JesperLund - 22-Marts-2008 kl. 21:23
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
psmadsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 16:03
Det forstod jeg intet af
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 16:09
Jeg er nok af den gamle skole, for jeg har over 1000 cd'er stående, og synes at det er en del federe at have skiverne stående, end at købe dem som download.
Den holdning tror jeg at mange har endnu, men i fremtiden tror jeg det sker ligesom med pladespillerne. De dør ud ligeså langsomt efterhånden som verden bliver online, og får nogle hurtige forbindelser.

Mht til at MS ikke gider Blueray.. GODT! :-)

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu